Categories: ΜΟΔΑ

Το Frolic δεν είναι μόνο ένα brand με υπέροχα, μεταξωτά, εικαστικά μαντίλια

Το Frolic δεν είναι λοιπόν μόνο ένα brand. Eίναι ταυτόχρονα μια καλλιτεχνική ταυτότητα και ένας διοργανωτής δρώμενων για την προβολή των εκάστοτε προϊόντων της. Ως μέρος μιας  υβριδικής εποχής, υπογραμμίζει την πολυπραγμοσύνη της καλλιτεχνικής παραγωγικότητας. «Θεμελιώδης ιδέα του brand είναι μία αίσθηση ελευθερίας και πειραματισμού με ένα νέο σε εμάς αντικείμενο. Η φιλοσοφία μας βασίζεται στην μικρή παραγωγή και στην κατασκευή των προϊόντων στην Ελλάδα, στοιχεία που προσδίδουν αξία στα προϊόντα μας. Μας ενδιαφέρει πολύ η προσέγγιση ενός αξεσουάρ το οποίο κινείται στα όρια του προϊόντος και του εικαστικού αντικειμένου». 

Η ομάδα Frolic απαρτίζεται από τρεις απόφοιτες της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών,  την Βίλη Χισκάκη,  την Αλεξία και την Κατερίνα Ψαραδέλη. 

Η Βίλη και η Αλεξία μοιραζόντουσαν τον ίδιο χώρο στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, από όπου και αποφοίτησαν το 2015 και 2014 αντίστοιχα. Η «συγκατοίκηση» συνεχίζεται  πλέον στο Παγκράτι, στο εργαστήριο της Βίλης στην οδό Πρατίνου, στον αριθμό  51.              

Η Κατερίνα φοίτησε στην Σχολή Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης και συνέχισε τις σπουδές της στην Σχολή Καλών Τεχνών της Αμβέρσας στο Βέλγιο. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα έχοντας και αυτή το εργαστήριό της στο Παγκράτι.

«Προτού υπάρξουμε ως Frolic, έχουμε συνεργαστεί στο παρελθόν, σαν ομάδα, και με άλλους συναδέλφους σε εικαστικά πρότζεκτ,  ενώ η καθεμία κάνει και τη δική της προσωπική δουλειά. Το δικό μας πρότζεκτ ξεκίνησε από  τη πολύχρονη φιλία μας και τη συγκατοίκηση στο ίδιο εργαστήριο. Η πρώτη εμφάνιση του brand έγινε τον Οκτώβριο του 2018 στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, όπου διεξήχθη το λανσάρισμα της χειμερινής μας κολεξιόν KOSMOS 2020 με ένα μουσικοχορευτικό αυτοσχεδιαστικό event». 

Οι τρεις τους είχαν πειραματιστεί με το ύφασμα ανά  εριόδους, είτε  με τυπώματα, είτε με κέντημα ή ράψιμο.  Το  ύφασμα είναι ένα μέσο που τις  αφορούσε και γοήτευε πάντα. «Πέρα από το χώρο, στο εργαστήριο μοιραζόμαστε πάντα και τις ιδέες μας, τις ανησυχίες  μας, κάνουμε brainstorming.   Και κάπως έτσι προέκυψε και η ιδέα του τυπώματος σε ύφασμα αλλά πλέον πιο στοχευμένα και συνεργατικά», εξηγούν.

Το μαντήλι είναι επί της ουσίας ένα κομμάτι ύφασμα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ποικιλοτρόπως. Στη περίπτωση των Frolic λειτουργεί ως καμβάς και η φύση του μαντηλιού μας διευκολύνει την ομάδα να παρουσιάζει έργα καθημερινής χρήσης, έργα που φοριούνται. 

Υπάρχει κάτι στην κατασκευή των Frolic που τα ξεχωρίζει; Και ναι και όχι. «Το υλικό μας, το μετάξι είναι ένα ύφασμα που κατασκευάστηκε πρώτη φορά στην Κίνα του 2650 π.χ., η τεχνογνωσία για την κατασκευή του έμεινε αυστηρά μέσα στη χώρα μέχρι τον 5ο αιώνα μ.χ. Οπότε, από άποψη υλικού θα έλεγε κανείς ότι το προϊόν μας δε ξεχωρίζει, αλλά πρόκειται για κάτι διαχρονικό και ανθεκτικό. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας και τη ψηφιακή εκτύπωση ο σχεδιασμός των μαντηλιών μπορεί να γίνει πλέον αμιγώς από τον υπολογιστή με τη χρήση προγραμμάτων επεξεργασίας εικόνας. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιούμε εικόνες από μεγάλες βάσεις δεδομένων, όπως στην τελευταία μας κολεξιόν με θέμα το διάστημα, όπου χρησιμοποιήσαμε αρκετές εικόνες από το διαδικτυακό φωτογραφικό αρχείο της NASA».

Η κάθε σειρά Frolic έχει στόχο την αποτύπωση επίκαιρων θεμάτων πάνω στο ύφασμα, στοιχείο που κάνει τα συγκεκριμένα μαντήλια να ξεχωρίζουν. Το κάθε σχέδιο βγαίνει σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων, πράγμα το οποίο τα κάνει εξ ορισμού μοναδικά. Παράλληλα, το σύμβολο του brand δεν κοσμεί απλά τη συσκευασία τους αλλά παίρνει υλική υπόσταση (laser cut plexiglass) και λειτουργεί ως πρωτότυπο αξεσουάρ δεσίματος για το μαντήλι. 

Για τις Frolic, η δημιουργικότητα είναι σε ένα μεγάλο βαθμό η ικανότητα του να συνδέεις διαφορετικά πράγματα, ανακαλύπτοντας σχέσεις μεταξύ τους και συνδυασμούς που λειτουργούν. «Ενστερνιζόμαστε την άποψη ότι δεν υπάρχει παρθενογένεση, αντιθέτως η έμπνευση οποιασδήποτε δημιουργικής διαδικασίας  είναι αποτέλεσμα πειραματισμού και συνεχούς εργασίας. Με αυτή τη λογική συζητάμε και πειραματιζόμαστε πάνω στα θέματα που μας αφορούν, προβληματικές και βιώματα που τις περισσότερες φορές αντλεί η καθεμιά από το προσωπικό της εικαστικό έργο. Έτσι, δημιουργούμε ένα κοινό έδαφος που μας οδηγεί σε μία θεματική την οποία αρχίζουμε να δουλεύουμε ομαδικά και διεξοδικά,  καταλήγοντας στην παραγωγή των σχεδίων της κάθε κολεξιόν. Η χρωματική μας παλέτα ορίζεται μέσα από αυτή τη διαδικασία αλλά και από τη διάκριση των κολεξιόν μας σε καλοκαιρινές και χειμερινές. Αυτός ο τρόπος δημιουργίας δεν αφορά μόνο τα σχέδια των μαντηλιών μας αλλά και τις φωτογραφήσεις και τα έντυπα που τα συνοδεύουν».  

Το υλικό τους είναι διαχρονικό, τα σχέδια τους επίκαιρα, μιλώντας με αυτό τον τρόπο για το σήμερα μέσα από μια ανθεκτική πρώτη ύλη.  «Τα μαντήλια κουβαλάνε αρχαιολογίες του μέλλοντος» κατά την ομάδα του frolic που απευθύνεται σε ένα κοινό το οποίο δεν ακολουθεί τις τάσεις της μόδας αλλά επιλέγει conceptual limited edition κομμάτια σχεδιασμένα από εικαστικούς. «Εν αντιθέσει με τους μεγάλους οίκους μόδας που χαρακτηρίζουν το στυλ αυτού/ής που φοράει τα σχέδια τους, σε εμάς απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο χαρακτήρας του αγοραστή για να φορέσει τα σχέδια μας». 

Το μαντήλι είναι ένα αξεσουάρ που μπορεί να συνδυαστεί με τα πάντα, και ανά τους αιώνες, σε διαφορετικές κουλτούρες, είχε, έχει και θα έχει διαφορετική σημασία και ρόλο. Μπορεί να δηλώσει πένθος, θρησκεία, status, στυλ.  Η Βίλη,  η Αλεξία και η Κατερίνα θα ήθελαν να δουν τα δικά τους μαντίλια φορεμένα με όλους τους τρόπους, ριγμένα στους ώμους ή δεμένα σαν ζώνη, τα φαντάζονται σε τοίχους ή ως τρόπος σκίασης στην παραλία. «Τα φανταζόμαστε να πρωταγωνιστούν σε διαφορετικές καταστάσεις, χώρους και συνθήκες συντροφεύοντας το ιδιαίτερο κοινό μας». 

Περισσότερες πληροφορίες για το brand θα βρείτε εδώ.
Ζωή Παρασίδη

Η Ζωή Παρασίδη γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1990 στην Αθήνα. Σπούδασε στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου και από το 2009 εργάζεται ως δημοσιογράφος.

Share
Published by
Ζωή Παρασίδη