Categories: DIGITAL STORIES

To Facebook βρήκε έναν διαφορετικό τρόπο να «συνδέσει τον κόσμο»

Όταν ο Mark Zuckerberg μιλούσε με καμάρι για το όραμά του να συνδέσει τον κόσμο μέσω του διαδικτύου στο Mobile World Congress της Βαρκελώνης τον Φεβρουάριο, δύσκολα θα υπήρχε έστω και ένας που να φανταζόταν πως ο ιδιοκτήτης του διασημότερου δικτύου στον κόσμο θα έκανε πραγματικότητα το όνειρό του με τον πιο κυριολεκτικό τρόπο που θα μπορούσε να υπάρξει! Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Το Facebook διαθέτει ένα αρκετά δυνατό τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, μέρος του οποίου είναι και το περίφημο Connectivity Lab. Ο βασικός στόχος αυτού είναι να δώσει πρόσβαση στο ίντερνετ στα 2/3 του παγκόσμιου πληθυσμού που για την ώρα παραμένουν στο «σκοτάδι» και με δεδομένη την έλλειψη υποδομών, κάπως θα πρέπει να φτάσει και το διαδίκτυο ακόμα και σε εκείνες, τις πλέον δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές. Κι όμως, στο Facebook φαίνεται πως έχουν τη λύση: drones! Αυτά τα τόσο της μόδας τώρα τελευταία μη επανδρωμένα αεροσκάφη, θα μπορούσαν να πετούν ψηλά, ψηλότερα από κάθε άλλο αεροπλάνο, σε ένα ύψος 60-90.000 ποδών. Ο ρόλος τους, απλός: η παροχή διαρκούς κάλυψης Wi-Fi στις περιοχές όπου «περιπολούν».

Βέβαια κάπου εδώ το όλο πράγμα αρχίζει και γίνεται «spooky» αφού κατά το Facebook τα αεροπλάνα αυτά θα έχουν το μέγεθος ενός 747 και θα είναι ικανά να πετούν μόνα τους για μήνες ή ακόμα και χρόνια χωρίς την ανάγκη παρέμβασης ανθρώπινου παράγοντα ή ανεφοδιασμού! Και η αλήθεια είναι πως ενώ δύσκολα θα αισθανόταν ασφαλής κάποιος γνωρίζοντας ότι κάπου πάνω απ’ το κεφάλι του περιπολεί ένα αεροπλάνο χωρίς πιλότο (είπαμε, η διορατικότητα έχει και τα όριά της), το γεγονός ότι το αεροπλάνο θα έχει το μήκος 6-7 αυτοκινήτων Toyota Prius αλλά θα ζυγίζει όσο τέσσερα λάστιχα ενός εξ’ αυτών, αν μη τι άλλο καθιστά το εγχείρημα ιδιαίτερα φιλόδοξο και ενδιαφέρον. Με δεδομένο ότι το πετούμενο δεν θα ‘ναι κατασκευασμένο από χαρτί ή αλουμινόχαρτο.

Πέρα απ’ την πλάκα πάντως, το Facebook είναι η δεύτερη μεγάλη εταιρεία που ψάχνεται ανοιχτά με το θέμα. Πρώτη ήταν η Google η οποία είχε την ιδέα για αερόστατα, την ώρα που τα drones κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος (DHL, Google και Amazon είναι τρεις από τις εταιρείες που τα χρησιμοποιούν πειραματικά). Αν και η όλη προσπάθεια να δώσουν πρόσβαση στο διαδίκτυο σε όλο τον πλανήτη είναι σίγουρα καλοδεχούμενη, δεν θα πρέπει να αψηφά κανείς το γεγονός πως με τον τρόπο αυτό, όλες εκείνες οι εταιρείες του χώρου θα αυξήσουν συν τοις άλλοις το κοινό και τους εν δυνάμει πελάτες τους. Αυτό για εκείνους τους αφελείς που ενδεχομένως να πιστεύουν ακόμα πως όλοι αυτοί οι κολοσσοί κόπτονται ξαφνικά για το ευ ζειν του πλανήτη από την καλή τους την καρδιά. Περισσότερα κεφάλια, περισσότερο κοινό και ζούμε στην εποχή που το κεφάλι πληρώνει καλά.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος