Categories: DIGITAL STORIES

Γιατί το Facebook θέλει τόσο πολύ να μοιάσει στο Snapchat;

Όταν το Instagram αποκτούσε τις δικές του ιστορίες, όλοι δήλωναν έκπληκτοι από την ωμότητα με την οποία το Facebook –στο οποίο ανήκει- αντέγραφε το χαρακτηριστικότερο ίσως στοιχείο του Snapchat. Η προσθήκη αυτή μάλιστα κρίθηκε σε τέτοιο βαθμό επιτυχημένη που εν ευθέτω χρόνω εμφανίστηκε και στο Messenger και αφού «χωνεύτηκε» και εκεί, έφτασε επιτέλους στον προορισμό της: το ίδιο το Facebook. Με τα δύο άλλα apps να ανταποκρίνονται περίφημα στους ρόλους «πειραματόζωων» που τους ανατέθηκαν, η σκυτάλη περνά πλέον στη ναυαρχίδα του ομίλου, το Facebook, το οποίο αποκτά τα δικά του Stories –σε πρώτη φάση καθαρά δοκιμαστικά και μόνο για τη mobile εφαρμογή του σε iOS και Android.

Τι είναι τα stories; Αυτό που υποδηλώνει η ονομασία τους: slideshows που μπορεί να φτιάξει ο κάθε χρήστης χρησιμοποιώντας την κάμερα της συσκευής του και προσθέτοντας φίλτρα και ετικέτες τοποθεσίες (τα λεγόμενα “geolocation tags”), διηγούμενος έτσι τη μέρα του σαν μια μικρή… ιστορία! Οι ιστορίες που φτιάχνει κάποιος θα εμφανίζονται στο πάνω μέρος του περιβάλλοντος της εφαρμογής των φίλων του με τη μορφή μικρών κύκλων και θα σβήνονται μετά το πέρας 24 ωρών, ακριβώς όπως στο Instagram –εκτός κι αν αποφασίσουν να τις μοιραστούν οι ίδιοι, οπότε θα προβάλλονται κανονικά στα feeds των υπολοίπων. Οι τελευταίοι δε, θα μπορούν να τους απαντούν κανονικά με προσωπικό μήνυμα.

Γιατί τέτοια «κάψα» για τα Stories;

Τα Stories αποδείχθηκαν τεράστια επιτυχία για το Instagram, όχι μόνο διότι σύμφωνα με τα στοιχεία του Facebook χρησιμοποιούνται από 150 εκατ. χρήστες σε καθημερινή βάση, αλλά γιατί ο αριθμός αυτός είναι όση ολόκληρη η βάση χρηστών του Snapchat! Με το στοιχείο αυτό να περνά στο Facebook των 1,8 δισ. ενεργών χρηστών, αντιλαμβάνεστε πόσο είναι το εν δυνάμει κοινό στο οποίο στοχεύει…

Όσο για την αντιγραφή της υπηρεσίας; Όπως είχαμε εξηγήσει και στο παρελθόν, το ζητούμενο για μία πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, είναι να κρατήσει τους χρήστες της συνδεδεμένους για όσο το δυνατόν περισσότερο και πώς ακριβώς θα το καταφέρει αυτό; Ψυχαγωγώντας τους με ό,τι τους κάνει να περνούν καλύτερα. Αν λοιπόν αυτό το «κάτι» είναι μία λειτουργία που διαθέτει ένα και μόνο δίκτυο, τότε λογικό δεν είναι αυτή να βρει σύντομα μιμητές; Τώρα, ειδικά στην περίπτωση του Facebook με το Snapchat, ε, υπάρχει κι ένα απωθημένο που όσο να ‘ναι, παίζει τον ρόλο του…

Και μπορεί το Facebook να έχει βεβαρημένο ιστορικό σε ό,τι αφορά στην αντιγραφή των “best practices” ανταγωνιστικών πλατφορμών (εδώ το περίφημο “like” του είχε εμφανιστεί αρχικά στο FriendFeed), ωστόσο δεν είναι το μόνο που έχει τέτοιο… προηγούμενο. Το Periscope είχε αντιγράψει τη δυνατότητα σχεδιασμού πάνω σε βίντεο του Snapchat, το Twitter μετονόμασε το “favorite” σε “like”, το YouTube κόπιαρε το κόνσεπτ του Twitch λανσάροντας το YouTube Gaming ενώ το Instagram αποφάσισε να βαδίσει στα χνάρια του Facebook όσον αφορά στην προβολή των δημοσιεύσεων των χρηστών βάσει σημαντικότητας και ουχί με χρονολογική σειρά.

Μέσα από την αντιγραφή τα social media που τόσο αγαπάμε όλοι γίνονται πληρέστερα, ενώ παράλληλα καλούνται να συνεχίσουν να κυνηγούν την καινοτομία, γνωρίζοντας ότι ανά πάσα στιγμή, κάθε τους USP μπορεί να εμφανιστεί σε ανταγωνιστική πλατφόρμα. Κι αν είστε από ‘κείνους που γκρινιάζουν με κάθε αλλαγή στο Facebook, το Twitter και το Instagram, σκεφτείτε ότι κι αυτά ακόμα, από κάτι τέτοιες πρωτότυπες ιδέες ξεκίνησα

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος