Categories: DIGITAL STORIES

Ετοιμαστείτε για αγορές κατ’ ευθείαν μέσω Google!

Ας υποθέσουμε πως θέλετε να αγοράσετε κάτι και ψάχνετε γι’ αυτό online. Ποια διαδικασία ακολουθείτε; Η λογική λέει πως θα αναζητήσετε αυτό που επιθυμείτε στο Google, επιλέγοντας τα αποτελέσματα που σας τραβούν περισσότερο το ενδιαφέρον ή εν πάση περιπτώσει σας πείθουν. Με άλλα λόγια, ακόμα κι αν η Google γνωρίζει όχι απλά τι ψάχνετε αλλά και πού το βρίσκετε, μένει εκτός συναλλαγής αφού τη στιγμή που εσείς θα ανοίξετε το πορτοφόλι, θα έχετε βγει από τη σελίδα της. Ε, αυτό ακριβώς είναι που θέλει να αλλάξει η αμερικάνικη εταιρεία αφού σύμφωνα με τα όσα κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, ετοιμάζεται να λανσάρει πλήκτρα αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών.

Αυτά θα περιλαμβάνονται στις πληρωμένες καταχωρήσεις που εμφανίζονται πριν από τα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Θα οδηγούν τον χρήστη σε ειδικές σελίδες εντός της Google μέσα από τις οποίες θα μπορεί να αγοράσει το προϊόν που έχει «βάλει στο μάτι», να τροποποιήσει την παραγγελία του, να επιλέξει τρόπο αποστολής και γενικώς, να ολοκληρώσει την αγορά του χωρίς όμως να έχει φύγει από τη «θαλπωρή» και την «αγκαλιά» της Google. Η τελευταία έχει ήδη εμπλακεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) με την πλατφόρμα Google Shopping, ωστόσο εφ’ όσον υλοποιήσει τα πλάνα της θα μιλάμε για κάτι πολύ μεγαλύτερο και σαφώς πιο μεγαλεπήβολο.

Πώς μας επηρεάζουν όμως εμάς τα πλάνα της Google; Αρχικά δεν μας επηρεάζουν, κι αυτό διότι η τελευταία δεν πρόκειται να βιαστεί: θα κάνει τις δοκιμές της και μόνο εφ’ όσον είναι βέβαιη για την ορθότητα της κίνησής της, θα την υλοποιήσει τελεσίδικα. Εδώ που τα λέμε πάντως, οι περισσότερες αντιδράσεις είναι πιθανότερο να προέλθουν από τα ίδια τα καταστήματα, τους λιανέμπορους, παρά τους καταναλωτές: εκείνοι είναι που θέλουν να φέρουν τους τελευταίους στα μαγαζιά τους και η Google είναι αυτή που μπαίνει εμπόδιο –πλέον- σε αυτό. Θεωρητικά δεν τίθεται θέμα αξιοπιστίας: εφ’ όσον εμπιστευόμαστε στοιχεία που αφορούν πιστωτικές και λογαριασμούς με καταστήματα, δεν υπάρχει λόγος να μην το κάνουμε και με τη Google –χώρια που εκείνη τα γνωρίζει ήδη όλα αυτά για τους περισσότερους κατόχους Android συσκευών.

Το θέμα βέβαια είναι πως η Google εξελίσσεται σε ένα ακόμα μεγαλύτερο μέγεθος απ’ αυτό που ήδη είναι και όπως συμβαίνει πάντοτε, η υπερβολική συγκέντρωση εξουσίας ή δύναμης τέλος πάντων σε έναν πόλο, δεν κάνει καλό. To e-commerce έχει σίγουρα πολύ δρόμο μπροστά του και η Google έχει τη δύναμη να αλλάξει όχι απλά ισορροπίες αλλά να καθορίσει τάσεις και να θέσει στάνταρ. Αυτή τη φορά ωστόσο αναμένεται να ξεσηκώσει εναντίον της τους ίδιους της τους –εταιρικούς- πελάτες. Και τα πράγματα θα έχουν ενδιαφέρον…

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος