Αυτό που χαρίζει στις γειτονιές τον μοναδικό τους χαρακτήρα, δεν είναι οι δρόμοι και τα κτίρια, αλλά οι άνθρωποι τους. Εκείνοι οι άνθρωποι με τους οποίους διασταυρώνεσαι κάθε πρωί πριν πας στη δουλειά, που συναντάς στην ουρά στο σούπερ μάρκετ, που ποτίζουν τα λουλούδια στα μπαλκόνια τους και μπορεί καμιά φορά να σε βρέξουν.
Μεγάλο ρόλο στον χαρακτήρα μια περιοχής όμως, παίζουν και οι μικρές επιχειρήσεις της, εκεί όπου συχνά σε υποδέχονται με το μικρό σου όνομα. Επιχειρήσεις που συνήθως μεγαλώνουν μαζί μας, που τις θυμόμασταν από τότε που τις πλάτες μας βάραιναν σχολικές τσάντες. Αυτές οι τοπικές επιχειρήσεις, είναι εκείνες που κάνουν την ελληνική οικονομία να γυρίζει και τις προτιμούμε κυρίως για τον τρόπο που μας εξυπηρετούν, γιατί στο μικρό καφέ της γωνίας, ξέρουν πως πίνεις τον καπουτσίνο σου και στον έχουν έτοιμο πριν τον παραγγείλεις.
Μια τέτοιο επιχείρηση είναι και το Paul’s barber shop, που όσο ακραίο κι αν ακούγεται έβαλε το λιθαράκι του για να σωθεί η σχέση μου. Ο Παύλος από μικρός βρισκόταν ανάμεσα σε ψαλίδια και πιστολάκια, αφού ο πατέρας του είχε και εκείνος κομμωτήριο, άρα ήξερε τι ήθελε να κάνει μεγαλώνοντας. Να φτιάξει έναν χώρο αφιερωμένο στους άνδρες και την περιποίησή τους, γιατί η περιποίηση δεν είναι αποκλειστικά γυναικείο προνόμιο. Στο barber shop του Παύλου, οι άνδρες δε συναντιώνται μόνο για να κόψουν τα μαλλιά τους και να περιποιηθούν το μούσι τους, αλλά και για να συζητήσουν, να πιουν έναν καφέ ή ποτό. Το barber shop του Παύλου είναι δηλαδή, ένα σημείο συνάντησης.
Γι’ αυτό κι εγώ θεώρησα ότι είναι το ιδανικό μέρος για να πάω τον φίλο μου να κουρευτεί επιτέλους και να κόψει τα μούσια του. Σαν κλασικός μεσογειακός άνδρας, ο καλός μου την έχει περίσσεια την τριχοφυΐα, που σημαίνει ότι με δυο μήνες καραντίνα, κόντευα να ξεχάσω το πρόσωπό του, ενώ είχε φτάσει να μου κλέβει τις στέκες για τα μαλλιά. Δεν μπορώ να πω, οι στέκες με τα στρας του πήγαιναν αρκετά, αλλά ήθελα να ξαναγίνει έτσι όπως τον γνώρισα. Όταν βγήκε από το Paul’s barber shop ήταν και πάλι εκείνος ο όμορφος άνδρας που ερωτεύτηκα πριν δυο χρόνια, ενώ ξαναθυμήθηκα πόσο μου άρεσε η ελιά κάτω από το χείλος του, την οποία είχα ξεχάσει ότι είχε.
Μιλώντας λίγο με τον Παύλο μετά το total makeover του φίλου μου, κατάλαβα πόση δουλειά και συνεχή προσπάθεια χρειάζεται, για να ετοιμαστεί και να διατηρηθεί σε λειτουργία μία από τις μικρές επιχειρήσεις που στολίζουν τις συνοικίες μας μας. Ο ίδιος έχασε λίγη από την ξεγνοιασιά των νεανικών του χρόνων, αλλά παραδέχεται ότι άξιζε τον κόπο, αφού είναι αυτό που αγαπάει. Εκείνο όμως, που με συγκίνησε περισσότερο απ’ όλα, είναι το γεγονός πως ομολογεί ότι δεν θα μπορούσε να ανοίξει πουθενά αλλού την επιχείρησή του παρά μόνο εκεί που μεγάλωσε. Γιατί πρόκειται για μια περιοχή που, παρόλο που είναι μεγάλη, έχει διατηρήσει όλες τις αξίες τής αυθεντικής γειτονιάς: τον σεβασμό, την κατανόηση και την αλληλοϋποστήριξη. Μπορεί για κάποιον περαστικό, το Paul’s να είναι ένα μικρό barber shop, για εκείνον όμως, είναι ένα μεγάλο επίτευγμα.
Ακριβώς αυτούς τους λόγους, τον χαρακτήρα και τη σημαντικότητα των τοπικών καταστημάτων δηλαδή, έχει αντιληφθεί η Mastercard και προτρέπει όλο τον κόσμο να σταθεί δίπλα στις μικρές επιχειρήσεις που βρίσκονται κοντά του κάθε μέρα. Ενώ παράλληλα, εκείνη τους παρέχει τα μέσα για να εξελιχθούν και να προχωρήσουν μπροστά.
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της για την ενίσχυση των μικρών επιχειρήσεων, η Mastercard δημιούργησε την ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα Digital Doors, μέσω της οποίας παρέχονται ψηφιακά εργαλεία και λύσεις, καθοδήγηση αλλά και πρόσβαση σε μία σειρά από υπηρεσίες στους ιδιοκτήτες των μικρών επιχειρήσεων, με στόχο την ανάπτυξη, τον εκσυγχρονισμό και την επιτυχημένη «είσοδό» τους στον ψηφιακό κόσμο. Πιο συγκεκριμένα, η πλατφόρμα περιλαμβάνει εργαλεία για την ανάπτυξη της διαδικτυακής παρουσίας μίας επιχείρησης, μέσα από ένα πλέγμα συνεργασιών που ανέπτυξε η Mastercard με κορυφαίες εταιρείες όπως η Moosend, η MSPS, η Retargeting και η SUSURRUS, προσφέροντας σε προνομιακές τιμές υπηρεσίες που αφορούν τη διαφήμιση σε online περιβάλλον, καμπάνιες email marketing και influencers marketing, αλλά και πακέτα συμβουλευτικών υπηρεσιών για επιτυχημένη παρουσία στα Social Media. Επιπρόσθετα, μέσα από την πλατφόρμα οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων έχουν πρόσβαση σε συμβουλευτικό περιεχόμενο που αφορά την εξέλιξη της επιχειρηματικότητας στο ψηφιακό περιβάλλον, αλλά και σε ό,τι χρειάζεται να γνωρίζουν για τις ψηφιακές πληρωμές.
Άλλωστε, όλοι μαζί, κάνουμε την αρχή για κάτι Aνεκτίμητο.