Categories: DIGITAL STORIES

Το Ello είναι ένα ακόμα αποτυχημένο “Facebook killer”;

Το Ello είχε ξεκινήσει την πορεία του με τυμπανοκρουσίες και το “hype” που φυσιολογικά θα προκαλούσε μια υπηρεσία σαν κι αυτό: ένα ad-free κοινωνικό δίκτυο που ως πρώτη προτεραιότητα θα έθετε τους χρήστες του και όχι τυχόν εταιρείες που θα έσκυβαν πάνω του, εποφθαλμιώντας τα προσωπικά δεδομένα τους, αν μη τι άλλο υπόσχεται αρκετά “hits”. Όταν μάλιστα ανακοινώθηκε πως στην πλατφόρμα θα συμμετείχε περιορισμένος αριθμός χρηστών αρχικά και μόνο κατόπιν πρόσκλησης, το γενικότερο ενδιαφέρον μεγάλωσε ακόμα περισσότερο. Στην πορεία βέβαια όλος αυτός ο θόρυβος ατόνησε και το Ello σιγά-σιγά έπαψε να απασχολεί την επικαιρότητα μέχρι τώρα, που επανήλθε στο προσκήνιο με αφορμή το λανσάρισμα του mobile app του. Ναι, τώρα

Όταν μας πρωτοσυστήθηκε, το Ello φιλοδοξούσε να αντικαταστήσει Facebook, Twitter και όλα εκείνα τα δίκτυα που λειτουργούσαν αποσκοπώντας στα δεδομένα των χρηστών τους. Όχι απαραίτητα προσφέροντας τις ίδιες υπηρεσίες και λειτουργίες (ούτε καν…) αλλά παρέχοντάς τους ένα πιο ασφαλές περιβάλλον για να κοινωνικοποιηθούν, με τα στοιχεία, τις προτιμήσεις και τα δεδομένα τους να παραμένουν ασφαλή. Το πρόβλημα εδώ ήταν ακριβώς αυτή η κοινωνικοποίηση: αν και το Ello καυχιέται πως διαθέτει περισσότερους από 1 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες, είναι απορίας άξιο πόσοι από αυτούς είναι ενεργοί. Προσωπικά δεν γνωρίζω ούτε έναν που να χρησιμοποιεί τακτικά το Ello: όταν οι φίλοι μου είναι αλλού, δεν είναι λογικό να τους ακολουθήσω;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

Ο συνιδρυτής και CEO του Ello βέβαια, Πωλ Μπούντνιτζ, υποστήριξε πως η νεότευκτη εφαρμογή θα βοηθήσει το δίκτυο και να αναπτυχθεί και να αποκτήσει πιο πιστό κοινό. Τι να προσφέρει όμως ένα app που κι αυτό ακόμα κυκλοφορεί μόνο στο iOS (οι εκδόσεις για Android και Windows «έρχονται»); Τα πράγματα για το Ello δεν είναι απλά: το δίκτυο έχει στηθεί ως μη κερδοσκοπικός οργανισμός με έδρα τις ΗΠΑ, κάτι που σημαίνει πως και να θέλει, δεν δύναται να πουλήσει διαφήμιση. Χρεώνει κάποιες από τις υπηρεσίες του βέβαια αλλά και πάλι, πώς γίνεται να βγάλει χρήματα παρέχοντας λειτουργίες στο κοινό του, όταν το τελευταίο είναι τόσο μικρό; Για την ιστορία, υπολογίζεται πως το 20% των χρηστών του παραμένουν ενεργοί μετά την εγγραφή τους. Πόσα λοιπόν από αυτά τα 200-250 χιλιάδες μέλη να δώσουν –προαιρετικά- κάτι παραπάνω ώστε να καταστεί, αρχικά, το Ello βιώσιμο;

Ο καιρός περνά, το Ello έχει «γράψει» ήδη έναν χρόνο ζωής και τα όσα έχει να μας πει σε αυτό το διάστημα είναι λίγα. Επειδή σαν πρότζεκτ είναι αρκετά ενδιαφέρον, μακάρι να βρει τη μαγική φόρμουλα και να συνεχίσει να παλεύει για ένα διαφορετικού είδους social networking. Σε διαφορετική περίπτωση, απλά θα έχει επιβεβαιώσει Facebook, Instagram, Twitter & Σία…

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος