Design. Ξενοδοχείο. Αρχιτεκτονική. Φιλοξενία. Τέσσερις έννοιες εμμέσως διαπλεκόμενες. Η «φιλοξενία», με βαθιές ρίζες στην αρχαιότητα είναι σχεδόν ταυτισμένη με την ελληνική κουλτούρα. Και πώς να μην είναι αφού στα αλήθεια μας αρέσει να περιποιούμαστε τον επισκέπτη, να τον τρατάρουμε το κατιτίς, να τον κάνουμε να νιώθει σαν στο σπίτι του. Ας μη μιλήσω για τα παλιότερα χρόνια που αφήναμε το κλειδί πάνω στην πόρτα προκειμένου να μπαίνει ελεύθερα όποιος θέλει χωρίς να πρέπει να χτυπήσει κουδούνι γιατί κινδυνεύω να φανώ γραφική.
Αυτό όμως που συνιστά καινούριο στοιχείο στον «φάκελο» ελληνική φιλοξενία είναι η σύνδεση του με τον ελληνικό σχεδιασμό. Τα τελευταία χρόνια, το made in Greece design κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος, ειδικά στις ξένες αγορές. Πρόκειται για ένα ανερχόμενο προϊόν που όπως φαίνεται, ήρθε για να μείνει. Το design υπάρχει παντού, εκεί που το βλέπουμε και εκεί που δεν το βλέπουμε. Στόχος της εκδήλωσης DPOINT HOTEL VILLAGE είναι να το αντιλαμβανόμαστε σε όλες τις εκδοχές του.
Το DPOINT HOTEL VILLAGE είναι ένα event που διοργανώνεται στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης για τον ξενοδοχειακό εξοπλισμό, Hotelia (12-15/11) και είναι αφιερωμένο στο σχεδιασμό και την ανακαίνιση ξενοδοχείων. Θέτοντας το design στο επίκεντρο, επιθυμεί να εξελιχθεί σε μια «γειτονιά» που απαρτίζεται από brands και δημιουργούς οι οποίοι προσανατολίζονται από την κοινωνική και αισθητική πρόοδο της σύγχρονης φιλοξενίας.
Αυτό ακριβώς το στοιχείο έρχεται να ενδυναμώσει το φιλόδοξο project “Greek Hospitality Spirit”. Πρόκειται για μια ειδική εγκατάσταση που φέρει την σχεδιαστική σφραγίδα των διεθνώς αναγνωρισμένων Μηνά Κοσμίδη (αρχιτέκτονας μηχανικός), Σωτήρη Λάζου και Ανδρέα Βαρώτσου (βιομηχανικοί σχεδιαστές). Η επιλογή των δημιουργών είναι κάθε άλλο παρά τυχαία μιας και κάθε ένας είναι «γκουρού» του είδους του. Και αυτό είναι de facto.
Συγκεκριμένα, ο Κοσμίδης έχει αναπτύξει 3 διαφορετικά concept – Country concept, Urban concept, Sea Breeze concept – μέσα από τα οποία μας ταξιδεύει σε ολόκληρο το ελληνικό πλαίσιο, ξεκινώντας από το βουνό και καταλήγοντας στη θάλασσα, κατά τη διάρκεια των τεσσάρων εποχών του χρόνου. Απώτερος στόχος του να τοποθετήσει το σχεδιασμό σε διαφορετικής φιλοσοφίας και απαιτήσεων, περιβάλλοντα. αντικατοπτρίζει μια στάση ζωής που βασίζεται σε δημιουργικές αρχές.
Επομένως, το πνεύμα του ελληνικού design θα είναι παρόν και μάλιστα με διάφορες εκδοχές του, προκειμένου να αποδειχθεί με πράξεις ότι η έννοια της ελληνικής λέξης «φιλοξενία» συνδέεται τόσο με την παραδοσιακή όσο και τη σύγχρονη κουλτούρα μας. Η ομάδα εργασίας του project, η οποία συμπληρώνεται από επαγγελματίες των κλάδων visualizing design, graphic design και sound design, είναι να περάσει στους επαγγελματίες του ελληνικού τουρισμού το μήνυμα, ότι το Design μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ σημαντικό «όπλο» για τη βελτίωση των υπηρεσιών φιλοξενίας μας με στόχο την αύξηση προσέλκυσης ποιοτικότερων επισκεπτών στη χώρα.
Στο φετινό DPOINT HOTEL VILLAGE της HOTELIA, ένας Hotel Design κόσμος ξεδιπλώνεται μπροστά μας. Ας τον ανακαλύψουμε.
Πληροφορίες:
DPOINT HOTEL VILLAGE at HOTELIA 2015
με τη συνδιοργάνωση της Helexpo και του Interiors from Greece
12-15 Νοεμβρίου 2015
Διεθνές Εκθεσιακό & Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
hotelia.helexpo.gr