Σύμφωνα με τη Google λοιπόν, οι διαφημίσεις που παρακολούθησαν περισσότερο το 2014 οι Έλληνες ήταν οι κάτωθι:
1. Nike Football: Winner Stays. ft. Ronaldo, Neymar Jr., Rooney, Ibrahimović, Iniesta & more
2. Nike Football: The Last Game ft. Ronaldo, Neymar Jr., Rooney, Zlatan, Iniesta & more
3. Vistabet.gr / Το ‘πε ο Μουρίνιο στον ΛεΠά!
4. Nike Football: Risk Everything. Cristiano Ronaldo, Neymar Jr. & Wayne Rooney
5. Μάνος Σέργιος – Η Κλήση (Τράπεζα Πειραιώς – Ελλάδα δίπλα σου)
6. WIND: Δωρεάν Δοκιμή Δικτύου σε Όλη την Ελλάδα
7. Νέα διαφήμιση Lacta – #YparxeiAgapi
9. Στοίχημα Μουντιάλ με Παπαβασιλείου – Κοντοπίδη – Stoiximan
10. Coca-Cola Reasons To Believe: Pet Lover
Μη βιαστείτε να προσπεράσετε ελαφρά τη καρδία το συγκεκριμένο chart. Αποτυπώνει τις συνήθειες και τις προτιμήσεις 6 εκατ. Ελλήνων χρηστών όσον αφορά στις διαφημίσεις στο YouTube. Προσωπικά, ας πούμε, βλέπω πως οτιδήποτε έχει μπάλα πουλάει. Τα 7 στα 10 σποτάκια σχετίζονται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο με το ποδόσφαιρο. Τα υπόλοιπα 3 συνιστούν ιδιάζουσες περιπτώσεις: η Lacta έχει φοβερή παρουσία στα social media, το Fitness Bra Cam θα πουλούσε χάρη στη λέξη «bra», ενώ η Coca-Cola… well… είναι η Coca-Cola.
Ο Έλληνας γουστάρει μπάλα. Ανέκαθεν τη γούσταρε, οπότε μάλλον φυσιολογικά η τάση αυτή αποτυπώνεται στο YouTube. Δείτε τι έγινε με τον «Πίου» και τον «Αγαπούλα» της WIND. Μετρήστε views οι διαφημίσεις του ΛεΠά στη Vistabet (σε περίπτωση που πάτε να τον ακούσετε κάνα Σάββατο, θα τον ακούσετε να τραγουδά τον… Φαν Πέρσι, τον Κριστιάνο και τον Μέσι!), ψάξτε να δείτε τι σεισμό είχαν προκαλέσει 5-6 χρόνια πριν (τότε που το YouTube ακόμα μπουσούλαγε στην Ελλάδα) τα σποτάκια με τον προπονητή (αυτόν που θύμιζε … Αναστόπουλο!) της Cosmote.
Η περίπτωση της Lacta είναι ξεχωριστή αφού πρόκειται για μία από τις εταιρείες με την καλύτερη και πληρέστερη ιντερνετική παρουσία στην Ελλάδα. Ειδικά ο τρόπος που διαχειρίζεται τα social media και το κοινό της εκεί είναι τέτοιος, που αφ’ ενός «μπλέκει» και άλλα κανάλια (βλ. τηλεόραση) ενώ αφ’ ετέρου κρατά «ζεστούς» τους φαν της καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Αυτό το να μην τη θυμούνται σε γιορτές και αργίες είναι πολύ βασικό αφού όπως δείχνει, ο κόσμος εν τέλει έχει δεθεί με το brand –κάτι που αποτυπώνεται στις προβολές και την αποδοχή που έχει μια απλή, αλλά βασισμένη σε ένα έξυπνο κόνσεπτ, διαφήμιση.
Όσο για το Fitness Bra Cam, παρ’ ότι σαν ιδέα ήταν έξυπνη, εντούτοις στην Ελλάδα μέτρησε πάρα πολύ η μεσαία λέξη: το «bra». Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και η πρώτη εντύπωση αυτή που μετράει. Το αξίωμα αυτό επιβεβαιώνεται πλήρως στο σποτάκι αυτό αφού στο 0:03 βλέπουμε μια γυναίκα με πλούσιο μπούστο και πολλά υποσχόμενο ντεκολτέ ενώ στο 0:05, εκεί που δηλαδή υπό άλλες συνθήκες θα διαλύαμε στα «κλικ» το «Skip», πέφτει ο τίτλος του βίντεο: «Ένα σουτιέν με κρυμμένη κάμερα…». Πώς να κάνεις «Skip» μετά; Δεν είναι και πυρηνική φυσική, το πιάσατε το νόημα, έτσι;
Όσο για την Coca-Cola, τι να πει κανείς; Το ισχυρότερο και πλέον αναγνωρίσιμο brand του πλανήτη, θα ήταν αδύνατον να μην έχει «για την τιμή των όπλων» μία θέση στο top10, έστω και χαμηλά. Τα κατάφερε και όλοι είναι χαρούμενοι.
Ο Έλληνας χρήστης του διαδικτύου αλλάζει με τον καιρό, ακόμα και το ίδιο το ίντερνετ προσαρμόζεται στα μέτρα και τις απαιτήσεις του. Υπάρχουν όμως και κάποιες σταθερές που παραμένουν τέτοιες: σταθερές. Ε, μερικά πράγματα απλά δεν θα αλλάξουν ποτέ. Το λέει και η Google.