DESIGN

Το MoY studio έφερε τα μπρος-πίσω σε ένα ισόγειο διαμέρισμα στον Άλιμο

Καμπύλη αδιαφορίας στη Θεωρία Καταναλωτή είναι μια καμπύλη που αποτελείται από όλους εκείνους τους συνδυασμούς που παρέχουν την ίδια ικανοποίηση στον καταναλωτή. Οι καμπύλες αδιαφορίας δεν τέμνονται. Από αυτές τις καμπύλες εμπνεύστηκαν οι άνθρωποι του MoY studio όταν κλήθηκαν να ανακαινίσουν ένα ισόγειο διαμέρισμα στην γειτονιά του Αλίμου.

Το αρχιτεκτονικό γραφείο ένωσε δύο τέτοιες «καμπύλες αδιαφορίας» και έδωσε εντελώς νέο χαρακτήρα στο άλλοτε κλειστοφοβικό ισόγειο. Χαρακτηριστικά, η Έλενα Ζαμπέλη και η Κατερίνα Χρυσανθοπούλου λένε πως ήρθαν τα πάνω-κάτω, ή μάλλον τα μπρος-πίσω, αφού η είσοδος /χωλλ έγινε γραφείο, η τραπεζαρία έγινε κρεβατοκάμαρα, η κουζίνα έγινε σαλόνι και το υπνοδωμάτιο μετατράπηκε σε κουζίνα. Μια ολότελα νέα και αρκετά ριζοσπαστική διαρρύθμιση, με την μια καμπύλη να αγκαλιάζει την κουζίνα και την είσοδο και την άλλη να τυλίγει το μπάνιο.

Νέα παράθυρα, νέα τζαμαρία προς την πίσω αυλή, αλλά κι ένα τέχνασμα όπου οι εσωτερικοί τοίχοι χαμήλωσαν και πλαισιώθηκαν με τζάμι επιστρατεύτηκαν ώστε να δοθεί λύση στο πρόβλημα της έλλειψης του φυσικού φωτός. 

«Προσεγγίσαμε την πρόταση σαν ένα καμβά όπου συνθέσαμε ελεύθερα γεωμετρίες, υφές και χρωματικούς συνδυασμούς. Κάθε σχεδιαστική χειρονομία σημάνθηκε με ένα χαρακτηριστικό υλικό και χρώμα: Οι μεταλλικές αντιστηρίξεις όπου αφαιρέθηκαν φέροντες τοίχοι βάφτηκαν σε έντονο κίτρινο, οι καμπύλες επιφάνειες επενδύθηκαν με ξύλινες ημικυκλικές δοκίδες πράσινου χρώματος, το μπάνιο κινήθηκε εσωτερικά σε τόνους ροζ – μελιτζανί και λευκό μάρμαρο χρησιμοποιήθηκε σε όλους τους πάγκους. Οι πιο ιδιωτικοί χώροι της κατοικίας (υπνοδωμάτιο-γραφείο) ανασηκώθηκαν σε ξύλινο καρφωτό δάπεδο, ενώ για τους υπόλοιπους επιλέξαμε μονόχρωμα και μωσαϊκά χειροποίητα τσιμεντοπλακάκια σε ανάμνηση της πρότερης κατάστασης», λέει το σχεδιαστικό δίδυμο του MoY studio για το ξεχωριστό αυτό πρότζεκτ που ανέλαβαν και έφεραν με επιτυχία εις πέρας.

Σε όλο αυτό τους βοήθησε και η αγάπη που είχε ο ιδιοκτήτης του διαμερίσματος τόσο για τα «παλαιομοδίτικα» υλικά, όσο και για τη σύγχρονη αρχιτεκτονική. Κάπως έτσι, συνυπάρχουν στον ίδιο χώρο τα κλασσικά έπιπλα όπως είναι η ξύλινη βιβλιοθήκη που δεσπόζει στον τοίχο του σαλονιού με τα έντονα χρώματα όπως είναι το πράσινο που βλέπουμε στις δύο καμπύλες, αλλά και το κίτρινο που βλέπουμε στις μεταλλικές αντιστηρίξεις που χωρίζουν το σαλόνι από την κουζίνα και την τραπεζαρία. 

Περισσότερες πληροφορίες για το γραφείο, μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.
Ντενίσα-Λυδία Μπαϊρακτάρι

Γεννήθηκε στην Αλβανία, λίγο πριν την πτώση του κομμουνισμού. Ζει στην Αθήνα από το 1997, παράτησε με μεγάλη επιτυχία το τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών της Παντείου και από το 2017 ασχολείται με την δημοσιογραφία.

Share
Published by
Ντενίσα-Λυδία Μπαϊρακτάρι