Categories: FeaturedDESIGN

Dean Johnson: Ο σταρ του design μιλάει στην Popaganda

Ο Dean Johnson ανακοίνωσε ότι θα παρευρεθεί στο φετινό TEDxAthens χρησιμοποιώντας ένα εντελώς απροσδόκητο τρόπο, μέσω της ραδιοφωνικής εκπομπής του στο BBC. Φυσικά, αν κάποιος έχει παρακολουθήσει τις δραστηριότητες του θρυλικού Βρετανού designer, συγγραφέα, και παρουσιαστή ραδιοφωνικών εκπομπών σε θέματα τεχνολογίας, gadgets, και design, το παραπάνω γεγονός δεν αποτελεί έκπληξη, αλλά κάτι αναμενόμενο.

Κι έτσι το μεσημέρι του Σαββάτου 15 Νοεμβρίου στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών το κοινό του TEDxAthens, με ένα θερμό χειροκρότημα, υποδέχτηκε τον άνθρωπο που έχει αναλάβει να διαμορφώσει το μέλλον εταιριών – κολοσσών, όπως η Apple. Και που δε θα μπορούσε να έχει άλλο όνομα για την ιστοσελίδα του από το «activerightbrain». Μετά την ζωηρή παρουσίασή του ο Dean Johnson μίλησε στην Popaganda για όλα τα παραπάνω και για την εμπειρία του στο TEDxAthens.

Μάθαμε κάτι επιπλέον για εσάς σήμερα. Είστε και ροκ σταρ. Ενθουσιάστηκαν όλοι μαζί σας. Ποιο είναι το μυστικό σας; Μιλάω για το πώς πρέπει να ξεπερνά κανείς τα προσωπικά του εμπόδια. Ε, δεν μπορείς να το κάνεις αυτό χωρίς να έχεις ενθουσιασμό. Δεν έχει νόημα να υπάρχει μόνο η πρόκληση και όχι η ευχαρίστηση για να το κάνεις αυτό.

Τι είναι αυτό που εσείς κάνετε διαφορετικά και πως βοηθά τους πελάτες σας, όπως η Apple, για παράδειγμα; Παλιά το θέμα είχε να κάνει με το να ήσουν συγκεντρωμένος και δημιουργικός σε αυτό που κάνεις. Τώρα έχει να κάνει περισσότερο στο να είσαι συγκεντρωμένος στη σχέση με τους πελάτες. Κι αυτό, οι σχέσεις και οι συνεργασίες είναι εκπληκτικό για έναν designer. Πραγματικά έτσι σχεδιάζεις το μέλλον. Το να δουλεύεις για την Apple είναι από μόνο του ένα προνόμιο και έχει να κάνει με το να κατανοείς το προϊόν και πως θα κινηθεί αυτό στην ελεύθερη αγορά, πράγμα που συμβαίνει και με όλες τις μεγάλες εταιρίες π.χ. τη Google ή τη Microsoft. Το ενδιαφέρον είναι ότι εσύ σαν designer δεν επικεντρώνεσαι μόνο στους μεγάλους πελάτες, όπως οι παραπάνω εταιρίες αλλά και σε μικρότερα σχήματα. περνώντας από αυτούς τους κολοσσούς στις μικρότερης εμβέλειας startups. Κι εκεί υπάρχει η σπίθα του ενθουσιασμού. Σαν εταιρία, προσφέρουμε πλήρεις υπηρεσίες στους πελάτες που επιθυμούν να συλλέξουν υλικό ή εφαρμογές ή ακόμη να προσφέρουν νέο περιεχόμενο για μια εφαρμογή. Συνδυάζουμε δημιουργική σκέψη με την ψηφιακή καινοτομία Ξεκινάμε τη διαδικασία από τον αρχικό προγραμματισμό, και προχωρούμε μέσω του design στην ανάπτυξη, εξασφαλίζοντας συνεχή υποστήριξη. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αρκεί απλά να καλυφθούν οι αρχικές βάσεις που θέτουμε, ώστε μια εφαρμογή να γίνει πετυχημένη.

Ποιος είναι ο παράγοντας κλειδί που σας κάνει να κερδίζετε συνεχείς διακρίσεις όπως τα shorty awards; Α, ναι. Ήμουν φιναλίστ στα shorty awards. Δε θα μπω σε κουραστικές λεπτομέρειες. H περίπτωση των shorty awards είναι πολύ ενδιαφέρουσα, καθώς επιβραβεύουν την αναγνωρισιμότητα στα social media. Δική μου δουλειά, όλο και περισσότερο κάθε μέρα, είναι το πώς θα μειωθούν οι περιορισμοί και οι φραγμοί. Αυτό που κάνουμε στη δική μου εταιρία, σε μεγάλο βαθμό, είναι το να μιλάμε στους ανθρώπους για το αντικείμενό μας, για παράδειγμα στους CEO’s άλλων εταιριών με τις οποίες επιδιώκουμε συνεργασία. Με αυτούς έχουμε παρόμοια άποψη για το πώς θα πρέπει να «γίνεται η δουλειά». Κι έρχεται η στιγμή που ένας από αυτούς τους ανθρώπους, που βρίσκεται στη Νέα Υόρκη και που σε κανονικές συνθήκες δε θα ήταν τόσο εύκολο να τον συναντήσω, γνωρίζει την καμπάνια μου και τη δουλειά μου μέσα από τα social media. Κι αυτό είναι εκπληκτικό σε επικοινωνιακό κομμάτι. Πέρα από το αυστηρά επαγγελματικό επίπεδο.

Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να κάνει κάποιος ώστε το «δεξί» κομμάτι του εγκεφάλου να επικρατήσει έναντι αυτών που μας πιέζει να κάνουμε το «αριστερό»; Έχω παρομοιάσει τη δεξιά πλευρά του εγκεφάλου, ως την ενεργητική (active) Δεν είναι ανορθόγραφο. Είναι active με την κατάληξη e στο τέλος επίτηδες. Αυτή λοιπόν η πλευρά του εγκεφάλου μου, που για μένα αντιπροσωπεύει τη διαρκή ενεργητικότητα παλεύει δυναμικά με την άλλη πλευρά σε καθημερινή βάση και θα κερδίζει πάντα. Αν αφήσω την «αριστερή», δηλαδή την ορθολογική, και μετρημένη μου πλευρά να πάρει τον έλεγχο, ποτέ δε θα αποφασίσω να προχωρήσω πέρα από τα όριά μου, να πάρω ρίσκα και να αφήσω τη «ζώνη άνεσής» μου.

Ποιος είναι ο σωστός τρόπος να διαχειριστούμε τα social media; Για ένα μεμονωμένο άτομο η χρήση των social media , είναι σαν να θαυμάζει, να χρησιμοποιεί και να ακολουθεί μια συγκεκριμένη μάρκα που κυκλοφορεί στο εμπόριο. Γενικά οι άνθρωποι ακολουθούν και μένουν πιστοί σε ένα brand όταν αυτό έχει ένα επίπεδο αναγνωρισιμότητας. Παράλληλα με την παρακολούθησή του εκπέμπουν και μηνύματα σχετικά με το brand της προτίμησής τους . Κι αυτό είναι το συναρπαστικό για κάποιον. Ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία γίνεται το marketing team του εαυτού του, όχι με την παραδοσιακή έννοια, αλλά με το να ζει και να αναπνέει μέσα από τα social media. Είναι σημαντικό να κατανοήσεις πόσο σημαντικό είναι το design σε αυτή τη διαδικασία, το πόσο συναρπαστικό είναι. Το ίδιο και με την τεχνολογία.

Ποια είναι τα αγαπημένα σας φαγητά στη Ελλάδα; Είμαι ο πιο ακατάλληλος άνθρωπος να μιλήσω για γεύση. Αλλά στη Αθήνα πήγα στο Βαρούλκο και απόλαυσα εξαιρετικό ψάρι.

Ποιο είναι το δικό σας συμπέρασμα από το TedxAthens; Η σημασία της ισορροπίας. Το πόσο έχουμε ανάγκη από μια συνεχή αφήγηση την οποία οφείλουμε να κατανοούμε πλήρως. Ειδάλλως δεν θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε αυτό που ονομάζω «σημαντική διατάραξη»

Το διασκεδάσατε; Πως σας φάνηκε το κοινό; Ήταν υπέροχο. Όλη η Αθήνα, για μένα είναι μια εκπληκτική πόλη με ανθρώπους γεμάτους θετική ενέργεια και ενθουσιασμό. Και το ένιωσα αυτό πολύ δυνατά στη σκηνή

Διαβάσαμε σε μια συνέντευξη ότι φοβόσασταν το να μιλάτε δημοσίως. Εμείς διαπιστώσαμε το αντίθετο μέσα στην αίθουσα! Ναι στις αρχές φοβόμουν το public speaking όπως και οι περισσότεροι άνθρωποι, αλλά το καταπολέμησα δημιουργώντας καταστάσεις στις οποίες θα χρειαζόταν να μιλήσω μπροστά σε κοινό

Ποια είναι η νέα τεχνολογία που πιστεύετε ότι θα αλλάξει δραματικά την κοινότητα τη ς επικοινωνίας στο άμεσο μέλλον; Aυτό που θα αλλάξει πραγματικά το μέλλον, είναι ο τρόπος που θα πάμε πέρα από αυτό και το πώς θα ξεπεράσουμε τα ήδη υπάρχοντα. Πως θα διαφοροποιήσουμε τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα, θα ξεχάσουμε αυτό που κάναμε μέχρι τώρα. Και σε αυτό θα βοηθήσει πολύ η τεχνολογία που θα λειτουργήσει κάπως σαν η δεύτερη φύση μας. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι οι δυο μικρές μου κόρες θα καταλάβαιναν απόλυτα για τι πράγμα μιλάμε.

Αν μπορούσατε να περιγράψετε το «καλύτερο» με τρεις λέξεις ποιες θα ήταν αυτές; Συναρπαστικό. Προκλητικό. Χαρούμενο

Ο εκπληκτικός Dean Johnson κατάφερε να ξεσηκώσει το κοινό δίνοντάς του την πρώτη επαναστατική γεύση παροτρύνοντάς το να «κατεβάσει» μια εφαρμογή της εταιρίας του Brandwidth Innovation Lab. Όταν αυτή ενεργοποιήθηκε, μετέτρεψε κάθε τηλέφωνο ή tablet σε ένα μεμονωμένο pixel, προκειμένου όλα μαζί στη συνέχεια να δημιουργήσουν ένα εκπληκτικό σόου φωτός – μια 4D εμπειρία που έκανε κάθε συσκευή στην αίθουσα να δονείται ως μια.

Για εκείνον ήταν παιχνιδάκι, καθώς αντιλαμβάνεται τη ζωή διαφορετικά. Όπως λέει άλλωστε και ο ίδιος καταθέτοντας το δικό του συμπέρασμα στο TedxAthens «τα δημιουργικά αινίγματα και οι τεχνολογικές δυσκολίες είναι απλώς προκλήσεις, όχι εμπόδια». Και κάπως έτσι τέλειωσε η αποκλειστική συνέντευξη με τον Dean Johnson, χάρη στην πρόσκληση της Coca-Cola η οποία μας την εξασφάλισε και την ευχαριστούμε θερμά για αυτό: Let’s Eat Together, λοιπόν, κι αυτό κάναμε στο εξαιρετικά οργανωμένο και φιλόξενο corner της! 

Γιώτα Παναγιώτου

Share
Published by
Γιώτα Παναγιώτου
Tags: TEDxAthens