Categories: SPONSORED

Ποιο ήταν το διαφορετικό του φετινού Μαραθωνίου και γιατί έχει σημασία να το θυμόμαστε;

Η συμμετοχή σε αγώνες δρόμου, όπως ο πρόσφατος Αυθεντικός Μαραθώνιος, έχει γίνει «must» τα τελευταία χρόνια, δίνοντας κίνητρο σε πολλούς να εντάξουν την άθληση στη ζωή τους. Έτσι και φέτος, σχεδόν 60.000 δρομείς έτρεξαν το διήμερο 9-10 Νοεμβρίου, δίνοντας ένα μήνυμα για Έναν Μαραθώνιο Χωρίς Απορρίμματα.

Ο φετινός Αυθεντικός Μαραθώνιος είχε κάτι το διαφορετικό σε σχέση με άλλες χρονιές. Ήταν η πρώτη φορά που συλλέχθηκαν τόσα πολλά απορρίμματα. Με 13,5 τόνους συνολικών ανακυκλώσιμων απορριμμάτων, συμπεριλαμβανομένων 9,2 τόνων πλαστικών μπουκαλιών, η Coca-Cola συνέβαλε ώστε να διπλασιαστεί η περσινή επίδοση συλλογής απορριμμάτων. Τα φετινά «ρεκόρ» συμπληρώνονται από 3,2 τόνους λοιπών ανακυκλώσιμων υλικών, 1,1 τόνο οργανικών απορριμμάτων και περίπου 700 κιλά αθλητικού ρουχισμού και 400 ζευγάρια αθλητικά παπούτσια.

Η Coca-Cola ανέλαβε δράση, για πρώτη φορά, δίνοντας προοπτική μηδενικών απορριμμάτων στο σημαντικότερο δρομικό γεγονός της Ελλάδας, με στόχο την προώθηση της ανακύκλωσης και της κυκλικής οικονομίας, ώστε όλοι μαζί να αλλάξουμε τη στάση μας απέναντι στα απορρίμματα.

Με περισσότερους από 500 ειδικούς μπλε, καφέ και ειδικούς κάδους για τα πλαστικά μπουκάλια κατά μήκος της ιστορικής διαδρομής και στα «Zero Waste Spots», δρομείς και επισκέπτες μπόρεσαν να απορρίψουν τα απορρίμματά τους.

Τις ημέρες του 37ου Αυθεντικού Μαραθωνίου έβλεπες ένα πολύχρωμο ποτάμι δρομέων που δεν πετά απλά το μπουκάλι, αλλά του δίνει δεύτερη ζωή. Γιατί το ήξερες ότι αν το ανακυκλώσεις σωστά, το πλαστικό μπορεί να έχει και δεύτερη ζωή;

Η δεύτερη ζωή των πλαστικών μπουκαλιών

Πώς θα σου φαινόταν να κάνεις γυμναστική σε υπαίθρια γυμναστήρια και 3D printed όργανα γυμναστικής; Τώρα αυτό είναι εφικτό, αφού η Coca Cola, σε συνεργασία με τους The New Raw, θα δημιουργήσει 3D printed υπαίθρια γυμναστήρια από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό, δίνοντας έτσι μια δεύτερη ζωή στα πλαστικά μπουκάλια.

Ένα τέτοιο mini υπαίθριο γυμναστήριο στήθηκε και στο περίπτερο της Coca-Cola στον 37ο Αυθεντικό Μαραθώνιο, δίνοντας την ευκαιρία σε δρομείς και επισκέπτες να χρησιμοποιήσουν τα όργανα για τις ασκήσεις τους. Μεταξύ αυτών ήταν και ο Σάκης Τανιμανίδης, η Πόπη Τσαπανίδου, η Ντορέτα Παπαδημητρίου, ο Αντώνης Τσαπατάκης, ο Κώστας Σπάθης που έκαναν διατάσεις υπό την καθοδήγηση του Ηλία Μπόγδανου, frontman της Pop-Rock μπάντας INCO και fitness instructor.

Προς έναν Ζero waste Μαραθώνιο

Ο φετινός Αυθεντικός Μαραθώνιος έφερε μικρούς και μεγάλους ακόμη πιο κοντά, με βασικό σύνθημα «Τρέχουμε και Ανακυκλώνουμε». Δρομείς από 107 χώρες συμμετείχαν στη μεγάλη γιορτή και ήρθαν σε επαφή με το όραμα της Coca-Cola για «Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα». Ακόμα και αν κάτι τέτοιο φαινόταν κάποτε ανέφικτο, πλέον, βλέπουμε ότι μπορεί να γίνει με μικρά, αλλά σταθερά και αποφασιστικά βήματα.

Ο 37ος Αυθεντικός Μαραθώνιος ήταν μια πρώτη αρχή. Η Coca-Cola έκανε το πρώτο βήμα, έφερε την πλατφόρμα κοινωνικής προσφοράς Zero Waste Future και στον ιστορικό αγώνα δρόμου. Και αυτό το βήμα αναμένεται να έχει συνέχεια.

Στέλλα Σαρρή

Share
Published by
Στέλλα Σαρρή