Categories: GADGETS

Αυτό δεν είναι το iPhone 6

Χθες το μεσημέρι τα tech blogs παγκοσμίως άρχισαν να παραληρούν. Ένα set φωτογραφιών “διέρρευσε” με υποτιθέμενες φωτογραφίες του νέου iPhone, κατευθείαν από τη γραμμή παραγωγής. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Με τη Foxconn να κατασκευάζει εκατομμύρια συσκευές, είναι σχετικά εύκολο ένας από τους Κινέζους εργάτες να βρει τρόπο να φωτογραφίσει κάποια από τα εξαρτήματα. Αν και ρισκάρει να χάσει τη δουλειά του και μαζί το σπίτι του, καθώς ζουν στους κοιτώνες των τεράστιων εγκαταστάσεων της εταιρίας, που έχει από σχολεία έως αίθουσες κινηματογράφου, πολλές φορές κάποιοι το κάνουν για τα χρήματα που παίρνουν από τα διάφορα sites που πληρώνουν γι’ αυτές.

Η ποιότητα των λήψεων είναι πάντα κακή. Θολή. Τραβηγμένη βιαστικά και με χάλια φωτισμό. Αυτό έχει γίνει τόσο κανόνας που πολλές φορές, οι περισσότεροι δεν κοιτάνε τίποτα άλλο πέρα από την ποιότητα των φωτογραφιών για να αποφασίσουν αν αυτές είναι αληθινές ή όχι. Οι χθεσινές “φωτογραφίες” ήταν κακής ποιότητας. Οπότε για τους περισσότερους αυτό ήταν αρκετό.

Άλλωστε στα χρόνια του internet και της γρήγορης πληροφόρησης, το θέμα για πολλούς δεν είναι αν η είδηση είναι σωστή, αλλά να βγει η ανάρτηση. Αν την βγάλουν πρώτοι ακόμα καλύτερα. Η δημοσιογραφία και το ρεπορτάζ περνούν σε δεύτερη μοίρα.

Αν όμως κάποιος γνωρίζει την Apple και το πως λειτουργούν τα πράγματα γύρω της, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει πως οι εν λόγο “φωτογραφίες” δεν ήταν παρά 3D renderings, φτιαγμένα στο photoshop και μερικά ακόμη εργαλεία. Αυτό δεν σημαίνει πως ό,τι είδαμε δεν θα μπορούσε να μοιάζει φρικτά με το νέο iPhone. Ο άνθρωπος που τις έφτιαξε γνωρίζει πολύ καλά την Apple και παρακολουθεί ό,τι γράφεται στα media. Ο σχεδιασμός θυμίζει το iPad Mini και το iPad Air καθώς και το iPod Touch και είναι στο σχεδιαστικό DNA της Apple να δίνει τις ίδιες γραμμές στα μοντέλα της. Επίσης τα renderings φέρουν μια σειρά από φήμες που κυκλοφορούν εδώ και καιρό για το πως θα είναι και τι θα έχει η συσκευή, πράγμα που δείχνει πως ο άνθρωπος ήξερε τι έκανε όταν σχεδίαζε. Οπότε ναι, μπορεί να είναι έτσι το iPhone 6, αυτό όμως δεν σημαίνει πως ήταν αυτό που είδαμε χθες. Ας δούμε γιατί:

Καταρχάς οι φωτογραφίες βγήκαν στο Twitter από ανώνυμο account, πριν τις αναμεταδώσει ο Sonny Dickson. Μπορεί το σκορ του όσον αφορά τα leeks να είναι καλό, όμως αν όντως ένας εργάτης είχε πληρωθεί από κάποιον, οι αρχικές φωτογραφίες θα ανέβαιναν από αυτόν που πλήρωσε γι΄ αυτές – συνήθως κάποιος μεγάλος δημοσιογραφικός όμιλος – και όχι ανώνυμα.

Από την άλλη θα μπορούσε ένας εργάτης να τις βγάλει στο Twitter με το έτσι θέλω, αλλά για ποιό λόγο θα ρίσκαρε τη δουλειά του για να μην πάρει λεφτά ή έστω δόξα;

Στο πίσω μέρος της συσκευής υπάρχουν ήδη γραμμένα τα λογότυπα του iPhone καθώς και η έγκριση του FCC και μερικά άλλα πράγματα. Πρώτων οι γραμματοσειρές δεν είναι σωστές. Όμως πέρα από αυτό, και πολύ πιο σημαντικό, οποιοσδήποτε γνωρίζει την Apple και γράφει γι’ αυτή καιρό, ξέρει πως η εταιρία, δίνει τα προϊόντα για έγκριση την ώρα που τα παρουσιάζει στους δημοσιογράφους και το κοινό. Αυτό γίνεται ώστε να μην υπάρχουν διαρροές από οργανισμούς που δεν μπορεί να ελέγξει. Τα δίνει για έλεγχο την ώρα της παρουσίασης, παίρνει το approval 1-2 μέρες μετά και έχει στη διάθεση της περί της 2 βδομάδες να τυπώσει τα κατάλληλα λογότυπα, μέχρι οι συσκευές να μπουν στα ράφια προς πώληση.

Στην ίδια λογική σε μια λήψη που μας δείχνει το εσωτερικό της πίσω όψης της συσκευής υπάρχει ήδη barcode. Η Foxconn δεν είναι αυτή που βάζει τα barcodes, αλλά ακόμα και αν αυτό άλλαξε, ο κωδικός είναι σε λάθος θέση.

Η Apple έχει μια πολύ συγκεκριμένη σχεδιαστική γλώσσα. Της αρέσουν οι λιτές, καθαρές γραμμές και κυρίως η συμμετρία. Οι περασιές. Οτιδήποτε δηλαδή κάνει το design άρτιο και κατ’ επέκταση καλόγουστο και ευχάριστο στο μάτι. Όμορφο. Στη συγκεκριμένη συσκευή το πάνω και κάτω μέρος της οθόνης (εκεί που στεγάζονται η κάμερα και το home button αντίστοιχα) δεν είναι ίδιου μεγέθους. Δεν είναι συμμετρικά. Αυτό σημαίνει είτε πως ο Jony Ive έπαθε εγκεφαλικό, είτε πως δεν βλέπουμε την αυθεντική συσκευή.

Η συσκευή είναι όλη μεταλλική. Αυτό την κάνει άχρηστη ως τηλέφωνο. Θα έπρεπε να υπάρχει κάτι σε πλαστικό ώστε να μπορεί να περάσει το σήμα των κεραιών. Οπότε ή η Apple σχεδίασε το νέο τηλέφωνο από liquimetal, του οποίου έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα και ένα κάρο πατέντες, ή αν ήταν αληθινό, θα ήταν ένα iPod Touch. Πάντως όχι το iPhone.

Αν ακόμα δεν σε έχω πείσει, φτάνει να σου πω πως τα συγκεκριμένα renderings ανήκουν στον Martin Hajek. Ο συγκεκριμένος τύπος ακολουθεί την Apple και όλες τις φήμες που την περιτριγυρίζουν. Κάνει συχνά – και πολλές φορές άκρως επιτυχημένα – renderings για το πως θα είναι οι συσκευές. Στη συγκεκριμένη περίπτωση τα έκανε και θολά για να φαίνονται σαν τραβηγμένες φωτογραφίες στην γραμμή παραγωγής. Υπάρχει όμως κάτι που πάντα τον προδίδει: οι δαχτυλιές. Αφού τελειώσει με το 3D μοντέλο της συσκευής, όταν θέλει να το κάνει πολύ ρεαλιστικό, βάζει πάνω του δαχτυλιές σαν αυτό να είναι στη γραμμή παραγωγής. Βάζει όμως πάντα τα ίδια patterns. Το μόνο που χρειάζεται είναι να είσαι παρατηρητικός. Κοίτα λοιπόν λίγο πιο προσεκτικά το μπροστινό και πίσω μέρος του τηλεφώνου.

Τι βλέπεις;

Για δες λίγο καλύτερα. Λίγο πιο προσεκτικά…

Τα patterns είναι ίδια. Οι δαχτυλιές επαναλαμβάνονται! Η λέξη σύμπτωση δεν μπορεί να το ορίσει αυτό, μάλλον πρόκειται για θαύμα. Όμως μιας και είμαστε στο 2014 και δεν εξηγούμε πια τα διάφορα παράξενα φαινόμενα με τα θαύματα, προφανώς το ότι χιονίζει δεν σημαίνει πως η θεά Ήρα τινάζει τα σεντόνια της και αντίστοιχα αυτό δεν είναι θαύμα, αλλά ένα copy paste μοτίβο στο photoshop.

Τέλος αν ασχολείσαι με την Apple λόγο δουλειάς, αλλά πέρα από αυτό αγαπάς τα προϊόντα της, άρα ασχολείσαι ακόμα περισσότερο με την εταιρία, ξέρεις πως παίζει το παιχνίδι του marketing στα δάχτυλα. Καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη εταιρία τεχνολογίας. Τι σημαίνει αυτό στην προκειμένη; Κάθε χρόνο γίνεται ένα συνέδριο για την κινητή τηλεφωνία. Εκεί συμμετέχουν όλες οι εταιρίες εκτός φυσικά από την Apple (όπως γίνεται και με τη CES). Σε λίγες μέρες θα διεξαχθεί το φετινό όπου αναμένεται να παρουσιαστούν δεκάδες νέα μοντέλα με πρώτο και καλύτερο το Samsung Galaxy S5. Η Apple γνωρίζει πως πουλάει στα media. Κάθε είδηση που την αφορά θα είναι πρώτη και θα διαβαστεί όσο καμία στα αντίστοιχα τεχνολογικά και μη section. Όταν λοιπόν γίνονται τέτοιες εκθέσεις η Apple διαρρέει μόνη της πράγματα στον Τύπο, τα λεγόμενα “controlled leeks”, ούτως ώστε οι ειδήσεις των ανταγωνιστών να περάσουν σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα. Αυτό το leek θα μπορούσε να είναι αυθεντικό, αν όλες τυχαίως οι φωτογραφίες διέρρεαν την ημέρα που η Samsung ανακοίνωσε το Galaxy, καθώς λόγο του πόσο πουλάει η Apple στα Μέσα, όλοι οι οργανισμοί θα είχαν πρώτη είδηση αυτές τις φωτογραφίες και το Galaxy θα ήταν δεύτερη είδηση. Είναι πάγια τακτική και αν γράφεις για την Apple, οι συγκεκριμένες μέρες είναι κάτι σαν προκαταρκτικά στο sex. Και πλησιάζουν…

Νικόλας Μπογιόπουλος

Share
Published by
Νικόλας Μπογιόπουλος