Είναι λίγοι οι άνθρωποι που βρίσκονται στην ίδια, δυσάρεστη θέση με μένα και δεν ξέρουν να οδηγούν. Προκαλεί έκπληξη ακόμα και σε μένα. Ειδικά να αναλογιστείτε ότι έχω ένα απωθημένο. Να είναι Τετάρτη, να πάρω το αμάξι, να βάλω τη μουσική που με τρελαίνει, ν’ ανοίξω το παράθυρο και να οδηγήσω μέχρι την Καρδαμύλη, να ρίξω μια βουτιά, να φάω ένα μεζέ και να γυρίσω το επόμενο πρωί. Δε μπορώ να πω, πολλές φορές μου έχει συμβεί κάτι παρόμοιο αλλά είναι από τη θέση του συνοδηγού.
Κάπως έτσι, όμως φαντάζομαι θα νιώθει και όποιος οδηγεί την A-Class της Mercedes- Benz. Ακόμα και να είναι μόνος, μάλλον θα είναι ο συνοδηγός αφού τα πράγματα έχουν αρχίσει να πηγαίνουν αλλού. Όπως φαίνεται σε λίγο καιρό ακόμα και εμείς που δεν οδηγάμε θα μπαίνουμε σ’ ένα αμάξι, θα λέμε Καρδαμύλη και θα μας πηγαίνει μόνο του.
Καταρχάς η A-Class συνδυάζει την πολυτέλεια, τον αψεγάδιαστο εσωτερικό και σχεδιασμό και την πρωτοποριακή τεχνολογία με το διαδραστικό σύστημα τηλεματικής MBUX που φέρνει λειτουργίες από τα μεγαλύτερα μοντέλα της Mercedes-Benz. Λειτουργίες που σαν μόνο στόχο έχουν να κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη και πιο ασφαλή.
Τι σημαίνει όμως MBUX; MBUX – Mercedes-Benz User Experience και είναι σύστημα πολυμέσων. Και είναι κάπως ζωντανό. Δε σπαρταράει αλλά μαθαίνει και μπορεί να συνδεθεί «συναισθηματικά» με τον τον οδηγό και τους επιβάτες, να τους καταλάβει και μέσω της τεχνητής νοημοσύνης της φιλοσοφίας Intelligent Drive να προσαρμόζεται στις συνθήκες. Το μέλλον είναι εδώ με λίγα λόγια. Του μιλάς, μαθαίνει και για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη κατηγορία μπορεί να συναντήσουμε μια κατάσταση ημι-αυτόνομης οδήγησης σε συγκεκριμένες οδηγικές καταστάσεις.
Και αφού την οδήγηση την αναλαμβάνει κάποιος άλλος (στο περίπου) γι’ αυτό στην A-Class έχουν φροντίσει να επαναπροσδιορίσουν τον όρο της πολυτέλειας. Στιλ, ένα πρωτοποριακό ταμπλό οργάνων, με δύο οθόνες που ενώνονται για να δημιουργήσουν ένα εντελώς αυτόνομο σύνολο ευρείας οθόνης και ένας μοντέρνος θάλαμος όπου κάνει οδηγούς και επιβάτες να νιώθουν τόσο άνετα όσο στο σαλόνι τους. Ειδικά για τον οδηγό, η θέση του είναι έτσι τοποθετημένη ώστε να διαθέτει καλύτερη περιμετρική ορατότητα, αυξημένους χώρους στο ύψος των ώμων, των χεριών και του κεφαλιού.
Στ’ άλλα που πρέπει να σημειώσετε είναι ο μεγάλος χώρος αποσκευών, η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, Active Brake Assist, Μονάδα επικοινωνιών (LTE) για τη χρήση υπηρεσιών, Χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι, THERMATIC – σύστημα κλιματισμού, CRUISE CONTROL – Σύστημα ρύθμισης ταχύτητας, δερμάτινο τιμόνι νέας γενιάς με πλήκτρα αφής και ενσωματωμένο Cruise Control, επίσης τιμόνι νέας γενιάς με πλήκτρα αφής και ενσωματωμένο Cruise Control, αερόσακος γονάτων οδηγού, Mercedes-Benz σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης, προεγκατάσταση ψηφιακού ραδιοφώνου, ζάντες αλουμινίου (16″) 40.6 cm, σχεδιασμός 5 διπλών ακτίνων, touchpad με κομψή σχεδίαση, σύστημα προστασίας πεζών, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, πακέτο φωτισμού και ορατότητας και πολλά άλλα χαρακτηριστικά.
Αν κάτι καταλαβαίνω με το φτωχό μου το μυαλό είναι ότι η αναπτυγμένη σχέση του ανθρώπου με την τεχνολογία είναι μια συνθήκη που περνά και στον τρόπο οδήγησης. Θυμάμαι, μικρός, στα μεγάλα ταξίδια στις διακοπές, οι οδηγοί σχεδόν να βαρυγκομάνε με τα βαριά τιμόνια, τους ακούνητους λεβιέδες, τα κλιματιστικά που χάλαγαν και τα ηχεία που δεν έπαιζαν τα μπάσα. Στις μέρες μας, με αυτοκίνητα όπως η A-Class, νομίζω πως έχουμε μια μεγάλη αλλαγή όσον αφορά την απόλαυση που παίρνει ο καθένας από την οδήγηση. Και κάπως έτσι ψήθηκα να βγάλω δίπλωμα. Καρδαμύλη, σου έρχομαι.