Φαντάσου κάποιον που ξέρει πώς σε λένε, την ηλικία σου, τι σου αρέσει και τι όχι. Που πάει όπου πας και σε ακολουθεί παντού. Που δεν ξεχνάει τίποτα και που καταγράφει τα πάντα. Φαντάσου τα για μισό λεπτό. Αν αυτός ο κάποιος δεν είναι ο σκύλος σου, τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα.
Αν τώρα αυτός (όχι ο σκύλος ο άνθρωπος), πουλούσε όλα όσα είσαι και κάνεις σε άλλους ώστε να βγάλει χρήματα και να αποκτήσει περισσότερη δύναμη, τότε για πόσο θα το άντεχες; Γιατί αυτό ακριβώς κάνει το Google Search. Αυτό και άλλα πολλά.
Στο μυαλό της Google
Μιλώντας για δύναμη, είναι δύσκολο να συνειδητοποιήσουμε τη δύναμη του Google. Βοηθάει αν πρώτα αντιληφθούμε πόσο δαιμόνια ικανό είναι και πόσα πλοκάμια έχει τυλίξει γύρω μας.
Η καρδιά του Google ήταν, είναι και θα είναι το Search. Από εκεί ξεκινάνε όλα. Εκεί καταγράφεται το ιστορικό των επισκέψεων μας στο Διαδίκτυο και από εκεί ξεκινάει το Google να μας παρακολουθεί. Πολύ σύντομα δημιουργεί ένα προφίλ για τον καθένα μας με βάση τα ενδιαφέροντά του, δηλαδή τις αναζητήσεις του.
Πώς όμως λειτουργεί το Google Search; Στην πραγματικότητα δεν το ξέρει κανείς από εμάς αυτό.
Το Google Search εμφανίζει τα αποτελέσματα των αναζητήσεων με βάση το keyword που χρησιμοποιήσαμε και τα τροποποιεί ελαφρά (ή λιγότερο ελαφρά) ανάλογα με την περιοχή στην οποία βρισκόμαστε. Η κατάταξη ενός site για μία συγκεκριμένη αναζήτηση επιδέχεται βελτιστοποίησης βάσει των οδηγιών του Google, αυτό είναι το Search engine optimization (SEO). Ωστόσο, όπως και για όλες τις μηχανές αναζήτησης, έτσι και για το Google Search δεν έχουμε καμία εικόνα των εσωτερικών αλγόριθμων του.
Στο Search βρίσκεται η βασική πηγή των εσόδων του, το Google Adwords. Αν το προφίλ που έχει ήδη δημιουργηθεί για τον καθένα από εμάς είναι ακριβές, τόσο πιο επιτυχημένα θα είναι τα αποτελέσματα αναζήτησης, τα Adwords και τα Adsense, δηλαδή οι διαφημίσεις του σε τρίτα sites που επισκεπτόμαστε.
Βέβαια, το Google επιτρέπει σε όλους να το χρησιμοποιήσουν χωρίς να έχουν κάνει login. Ωστόσο, αυτό αφορά πολύ λίγους ανθρώπους. Γιατί κάθε φορά που κάποιος κάνει login στο Gmail του ή στο Google Drive ή στο Google Analytics ή σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία του, τότε αυτόματα έχει κάνει login και σε αυτό.
Το Adwords βρίσκεται και μέσα στο Gmail, το οποίο είναι η καλύτερη email υπηρεσία που έχει δημιουργηθεί ποτέ. Γι’ αυτό έγινε πάρα πολύ γρήγορα η δημοφιλέστερη με διαφορά από την επόμενη. Το Gmail διάβαζε το περιεχόμενο των emails μας προσπαθώντας να μας προσφέρει πιο στοχευμένες διαφημίσεις. Και παρότι αυτό θα σταματήσει να το κάνει, θα συνεχίσει να σκανάρει τα emails μας προσπαθώντας να βελτιστοποιήσει λειτουργίες που έχουν να κάνουν με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Από κοντά ακολουθούν το Maps, το Drive, το Photos, το Business κι άλλα πολλά που έρχονται και φεύγουν.
Το ακόμα μεγαλύτερο κόλπο του Google ήταν το Plus. Αλλά δεν του βγήκε για διάφορους λόγους. Αν το Plus μπορούσε να αντικαταστήσει για το κοινό το Facebook, το οποίο ήταν και ο βασικός στόχος, τότε το Google πρακτικά θα έλεγχε τον συντριπτικά μεγαλύτερο όγκο του Διαδικτύου. Μπορεί να έχασε για την ώρα, αλλά είναι βέβαιο ότι θα ξαναεπιχειρήσει κάτι συναφές αργά ή γρήγορα.
Σε όλα αυτά δεν πρέπει να ξεχνάμε και το YouTube, το οποίο επίσης ανήκει στο Google. Το οποίο YouTube είναι το 2ο σε επισκέψεις site παγκοσμίως (μαντέψτε ποιο είναι το πρώτο). Οι διαφημίσεις εντός των video είναι πολύ αποδοτικές, γίνονται όλο και πιο έξυπνες κι ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα.
Διάβασε όλο το άρθρο στο inside story (http://bit.ly/2p3vZBV).
Το inside story είναι το πρώτο συνδρομητικό–ενημερωτικό site χωρίς διαφημίσεις στην Ελλάδα. Ανεξάρτητο αποκαλυπτικό με οικονομική αυτοτέλεια και διαφάνεια.
Ειδικά για τους αναγνώστες της Popaganda: Γνώρισε το inside story για ένα μήνα δωρεάν, βάζοντας τον κωδικό κουπονιού popaganda στην http://bit.ly/2hKhNL9