Categories: DIGITAL STORIES

Γιατί το 2016 θα μπορούσε να σημάνει το τέλος της Google;

2016: το τέλος της Google. Όχι ως εταιρείας φυσικά (πρώτα θα καταστραφεί ο πλανήτης και μετά η Google) αλλά ως μηχανή αναζήτησης, τουλάχιστον με τη μορφή που τη γνωρίζουμε σήμερα. Μην το γελάτε καθόλου και μην προτρέχετε: μια χαρά πιθανότητες υπάρχουν να γίνει το σενάριο αυτό πραγματικότητα και δεν πρόκειται για κάτι που λέμε απλά εμείς. Ξέρετε πόσες αναζητήσεις στο Google πραγματοποίησαν το 2015 οι μισοί κάτοχοι smartphone; Καμία. Το ποσοστό αυτό είναι εντυπωσιακά μεγάλο σε σχέση με αυτό των χρηστών υπολογιστή που δεν ξεπερνά το 7%. Τι καταλαβαίνουμε εμείς απ’ αυτό; Πως οι κάτοχοι smartphone δεν χρησιμοποιούν το Google με τον τρόπο που το κάνουν εκείνοι υπολογιστή –ακόμα κι αν πρόκειται για τα ίδια πρόσωπα!

Οι χρήστες smartphone, βλέπετε, έχουν τις εφαρμογές: άπαξ και «μπουν» σε κάποιο app, μένουν εκεί. Αυτό που κάνει ακόμα χειρότερα τα πράγματα για τη Google, είναι πως στον τομέα αυτόν, το Facebook δείχνει να κυριαρχεί αφού τα δύο του apps (το βασικό και το Messenger) κάνουν το «1-3» στη σχετική λίστα. Ειρήσθω εν παρόδω, αντιλαμβάνεστε τώρα γιατί η «διάσπαση» των messaging υπηρεσιών από την κύρια πλατφόρμα του Facebook ήταν μια εξαιρετική απόφαση για τη μπίζνα του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, έτσι; Αυτό το «1-3» λοιπόν είναι που βλέπει η Google και αισθάνεται την ανάγκη να δράσει και μάλιστα άμεσα: το τοπίο στον mobile χώρο αλλάζει και ο παγκόσμιος κολοσσός του διαδικτύου οφείλει να προσαρμοστεί το ταχύτερο δυνατόν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Google το γνωρίζει αυτό και μάλιστα πολύ καλά. Το είχε παραδεχθεί άλλωστε εμμέσως πλην σαφώς η επικεφαλής του Google Now, Απάρνα Τσεναπραγκάντα, πριν μερικές εβδομάδες, όταν είχε κληθεί να μιλήσει για το πώς ακριβώς θα είναι ένα smartphone σε μια πενταετία από σήμερα. Ο χρήστης ενός smartphone δεν θέλει να μάθει: θέλει να κάνει. Θέλει η συσκευή του να ενεργεί πριν απ’ αυτόν, αναγνωρίζοντας τις ανάγκες του. Θέλει καθετί που γίνεται, να γίνεται με ταχύτητα και με όσο το δυνατόν λιγότερο “input” («κλικ», πληροφορίες, οθόνες κλπ) από εκείνον.

Οι τρεις εταιρείες που βρίσκονται πίσω από τα μεγάλα λειτουργικά συστήματα δουλεύουν εδώ και χρόνια πάνω στους προσωπικούς βοηθούς του χρήστη οι οποίοι βασίζονται σε μία εξελιγμένης μορφής τεχνητή νοημοσύνη. Αν λοιπόν συνδυάσουμε το παραπάνω γεγονός με τη σαφή άνοδο του messaging, τότε έχουμε εκτός από μία πραγματικά χρυσή τομή, μία σαφέστατη ένδειξη του προς τα πού θα κινηθούν βιομηχανία και αγορά, όχι φέτος αλλά τα προσεχή χρόνια: αν Siri, Cortana και Google Now κατορθώσουν να κάνουν όλα όσα απασχολούν τον χρήστη μιας mobile συσκευής καθημερινά να μοιάζουν με… messaging, θα του έχουν προσφέρει ακριβώς αυτό που θέλει –κι ας μην το έχει αντιληφθεί καλά-καλά εκείνος.

Το μόνο σίγουρο είναι πως το Google στη μορφή που είναι αυτή τη στιγμή, δεν εξυπηρετεί τίποτα στον mobile κόσμο, ίσα-ίσα που το ποσοστό που αναφέραμε στην αρχή του κειμένου, θα αυξηθεί κι άλλο. Η Google το γνωρίζει και πασχίζει να προσαρμοστεί, μόνο που το θέμα εδώ δεν είναι απλά να αλλάξει η ίδια αλλά να το κάνει και πριν τους ανταγωνιστές της. Θα προλάβει;

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος