Η συλλογή Vivienne Westwood Loves αποτελεί την νέα τολμηρή ιδέα της αειθαλούς Westwood, μόνο που αυτή τη φορά η πρόκληση δεν είναι πολιτική και το αίτημα δεν είναι οικολογικό. Θερμή υποστηρικτής της βρετανικής μόδας στο εξωτερικό, η διασημότερη εκπρόσωπός της αποφάσισε ότι δεν έχει τίποτα να χάσει αν μοιραστεί για λίγο τις δάφνες. Επιλέγει γι’ αυτό το σκοπό πέντε παραδοσιακά βρετανικά brands και τα ενώνει σε μια ανδρική capsule collection υπό την προστασία της.
Έχετε συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν με την Vivienne Westwood για την συλλογή Anglomania. Ποιοι θα λέγατε ότι είναι οι κοινοί σας κώδικες;
Ναι, για πρώτη φορά δούλεψα με τον οίκο Westwood, λίγο νωρίτερα, πάνω στο campaign ενός άλλου collection, σε συνεργασία με το La Rinascente του Μιλάνου. Σαν designer η Vivienne Westwood είναι συνώνυμη με την ανατρεπτική πρωτοτυπία της Βρετανικής μόδας. Οι συλλογές είναι πάντα έντονα statements, τόσο σε αισθητικό, όσο και σε πολιτισμικό επίπεδο και το πιο σημαντικό από όλα: Δεν είναι ποτέ βαρετές! Αυτά είναι κάποια από τα στοιχεία που σέβομαι προσωπικά σε κάποιον και προσπαθώ/ ελπίζω ότι είναι εμφανή και στη δική μου δουλεία.
Η πρώτη εικόνα του video θυμίζει έντονα την Pietà του Μιχαήλ Άγγελου. Περιλαμβάνει κάποιον συμβολισμό για εσάς αυτή η εικόνα;
Στην δουλεία μου θα βρεις πολλές ποπ-θρησκευτικές αναφορές, όπως και παραπομπές στους κλασικούς. Λατρεύω τη δυναμική της Pietà ως σύνθεσης, αλλά για έμενα επίσης είναι και συνώνυμη με την γαληνή. Αυτό ήταν ένα από τα κυρία σημεία που ήθελα να περάσω αρχικά. Το πρόσωπο της ηρωίδας μας είναι τόσο ήρεμο και νέο και ταιριάζει απόλυτα με το γεγονός ότι ο Μιχαήλ Άγγελος απεικονίζει την Μαρία ως μια εξίσου νέα, δυνατή κοπέλα αντί για μια γυναίκα μέσης ηλικίας, κουρασμένη, σε αντίθεση με τους προγενέστερους του. O ήρωας μας, τελείως ευάλωτος, ξαπλώνει στην αγκαλιά της και σιγά-σιγά «ζωντανεύει» στα χέρια της — σε αντίθεση με την Pietà — σχηματίζοντας μια ιδιαίτερη εικόνα που σε βάζει σταθερά στο κλίμα του φιλμ.
Οι κλασικές αξίες μπορούν να ντύσουν την ανατροπή;
Πιστεύω στις κλασικές αξίες — στην αναμφίβολη σημασία της παράδοσης της κάθε κουλτούρας. Το Λονδίνο άλλωστε είναι ένα από τα καλύτερα μέρη για να μελετήσεις τους κλασικούς και διάφορες κουλτούρες. Αυτά θα σου δώσουν τα θεμέλια. Από εκεί και πέρα είναι στο χέρι σου να μάθεις τους κανόνες, για να τους παραβείς ή ακόμα και να τους ανατρέψεις.
Τι ιδιαιτερότητες έχει μια ταινία μόδας σε επίπεδο σκηνοθεσίας;
Όλα τα format έχουν ιδιαιτερότητες. Κάποια περισσότερες, κάποια λιγότερες. Όταν κάποιος σου αναθέτει μια δουλειά, σε αυτό το επίπεδο πλέον, είναι γιατί κυρίως θέλει την δική σου υπογραφή. Πρέπει, λοιπόν, να έχεις εμπεριστατωμένη άποψη και πολύ δυνατές προτάσεις. Γενικά πιστεύω ότι έχει να κάνει περισσότερο με το για ποιους δουλεύεις. Πολλοί έχουν μιλήσει για κοινά σημεία μεταξύ fashion videos και video art. Συμφωνώ εν μέρει, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με το δημιουργικό κομμάτι, αλλά ταυτόχρονα διαφωνώ λόγω όλων των επιμέρους πρακτικών λεπτομερειών. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτά τα films είναι εργαλεία promotion, οπότε υπηρετούν κάποιο σκοπό. Στην ουσία, η πρόκληση που δέχεσαι είναι πάντα η ίδια, είτε ως σκηνοθέτης, designer, art director κλπ. και αυτό είναι το πως να δημιουργήσεις κάτι πραγματικά ιδιαίτερο, μέσα στα όρια της κάθε συνεργασίας.
Έχετε ασχοληθεί με διάφορα είδη, μουσικά βίντεο, διαφημιστικά, animation. Τι σας έχει κερδίσει στο «μικρό μήκος»; Βρίσκεται ανάμεσα στα σχέδιά σας μια ταινία;
Το μικρό μήκος είναι προφανώς το comfort zone μου. Με ενδιαφέρει κυρίως να εξερευνώ ιδέες και να βγάζω από μέσα τους περισσότερο visual, παρά συμβατικές ιστορίες. Μπορεί να είναι αόριστες η κάποιες φορές απόλυτα συγκεκριμένες. Θέλω να δημιουργώ εικόνες που έχω στο μυαλό μου και θέλω να τις μοιράζομαι με τους άλλους. Σε ό,τι έχει να κάνει με ταινίες, δε θα έλεγα όχι, αν και το μεγάλο μήκος για μένα δεν είναι του παρόντος. Υπάρχουν πολλά πράγματα με τα οποία θέλω να «παίξω» ακόμα. Όταν συμπληρωθεί η λίστα, τότε είναι πολύ πιθανό.
Λίγα λόγια για τη συλλογή
Τα κλασικά Montgomery της Gloverall, συνώνυμο του British Style, αποκτούν την eco σφραγίδα της Westwood με τις λέξεις «Stop Climate Change» (το σύνθημα της τελευταίας συλλογής της) στα μανίκια και άλλα «αναρχικά» μηνύματα τυπωμένα στην πλάτη. Η σκωτσέζικη φίρμα Johnstons of Elgin προσέφερε επίσης τα διάσημα κασμιρένια cardigans προς μετατροπή, τα οποία εμπλουτίστηκαν με το γνωστό cut effect, σήμα κατατεθέν της Westwood. Αν προσθέσει κανείς στο μείγμα τα εκτυφλωτικά χρώματα των καλτσών Pantherella και τα καπέλα-λονδρέζικος θεσμός Lock & Company που ντύθηκαν στα εμπριμέ ειδικά για την περίσταση, οι ταξιδιώτες που επιθυμούν να κάνουν blend in στο λονδρέζικο crowd είναι απόλυτα έτοιμοι. Απαραίτητο αξεσουάρ, οι παραδοσιακές βαλίτσες Globe-Trotter, συμπληρώνουν τη συλλογή και ντύνονται με το ταρτάν επιλογής της επαναστατικής σχεδιάστριας.
Περισσότερες πληροφορίες για τον George Tsioutsias στο georgetsioutsias.