Categories: ΠΟΛΗ

Πόσα πράγματα μπορείς να κάνεις στην Αθήνα μέσα σε 48 ώρες;

Γιατί να χρησιμοποιείς αυτοκίνητο όταν μπορείς να μετακινηθείς στην πόλη με οικονομικό τρόπο, χωρίς να σε νοιάζει αν θα βρεις θέση στάθμευσης στον προορισμό σου;

Αυτή δεν είναι μόνο μια δική μου σκέψη. Έρευνα της ORB έδειξε πως 10.000 άνθρωποι μεταξύ 18-54 ετών -από πρωτεύουσες όπως το Άμστερνταμ, η Βαρκελώνη, η Βαρσοβία, το Βερολίνο, οι Βρυξέλλες, η Λισαβόνα, το Λονδίνο, το Παρίσι, η Ρώμη, η Στοκχόλμη- αναζητούν περισσότερο τρόπους μετακίνησης μέσω εφαρμογών, παρά τα κλειδιά του αυτοκινήτου τους.

Από τη στιγμή που δύο στους τρεις Ευρωπαίους θεωρούν ότι οι εφαρμογές υποκαθιστούν την ιδιοκτησία αυτοκινήτου, δοκίμασα με τη σειρά μου για ένα Σαββατοκύριακο να γυρίσω για την πόλη κάνοντας όλες μου τις μετακινήσεις με αυτοκίνητα της Uber...

Με αφετηρία το Παγκράτι, κατέβασα την εφαρμογή στο κινητό μου και ξεκίνησα τις μετακινήσεις πατώντας απλώς ένα κουμπί. Ήταν η πρώτη φόρα λοιπόν που όχι μόνο άφησα το κλειδί του αυτοκινήτου στο σπίτι, αλλά δεν με ανησυχούσε κάθε πόση ώρα έχει δρομολόγιο το λεωφορείο που με εξυπηρετεί τα Σαββατοκύριακα.

Έτσι λοιπόν βρέθηκα για πρώτη φορά συνοδηγός σε ένα αυτοκίνητο με κατεύθυνση την Κηφισιά. Καθώς χρησιμοποιούσα για πρώτη φορά την εφαρμογή είδα πως ενώ βρισκόμουν εν κινήσει με στόχο ένα χορταστικό brunch, η εφαρμογή υπολόγιζε σε πόση ώρα περίπου θα βρίσκομαι στα τραπέζια του Different Beast.

Παράλληλα, είχα στη διάθεση μου το προφίλ του οδηγού, τον αριθμό διαδρομών που έχει καλύψει αλλά και τις αξιολογήσεις που έχουν γίνει από προηγούμενους χρήστες. Σύμφωνα με την εφαρμογή, ήταν ο ιδανικός προκειμένου να με κατευθύνει για την επίσκεψή μου σε κάποιο μουσείο ή έναν αρχαιολογικό χώρο.

Λίγη ώρα αργότερα αναζήτησα το επόμενο αυτοκίνητο που θα με οδηγούσε μέχρι τον λόφο των Νυμφών και τον χώρο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών για την έκθεση του Adrián Villar Rojas, “The Theater of Disappearance”.

Έκανα μόλις τη δεύτερη  διαδρομή μου vw συνοδηγός και σκεφτόμουν πως αν είχα αποφασίσει να χρησιμοποιήσω το δικό μου αυτοκίνητο μάλλον θα έβγαζα από το πρόγραμμά μου την έκθεση στην περιοχή του Θησείου αφού θα φοβόμουν την ταλαιπωρία ανεύρεσης πάρκινγκ,  κάτι που προφανώς δε μου συνέβη με την χρήση του Uber.

Έπειτα από μια επίσκεψη σε ένα φιλικό σπίτι στην περιοχή της Καλλιθέας, κινήθηκα προς το Μεταξουργείο και την αυλή του Latraac, αφού στο πρώτο skate bowl της Αθήνας έπαιζαν μουσική εκείνο το βράδυ οι Canadian Tuxedos.  Για όσο κράτησε αυτή η διαδρομή συζητούσα με την οδηγό σχετικά με το πως αυτού του είδους η μετακίνηση μπορεί να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση της Αθήνας, να μειώσει την ανάγκη για χώρους στάθμευσης και να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα της πόλης. Μην ξεχνάμε ότι αυτήν την εβδομάδα είναι και ο ετήσιος εορτασμός της Ημεράς Χωρίς Αυτοκίνητο (22/9).

Μερικές ώρες μετά χρησιμοποίησα την εφαρμογή για να φτάσω μέχρι το Περιστέρι και το Αγροτικόν, αφού το γεγονός πως είχα αφήσει τα κλειδιά μου στο σπίτι δεν με εμπόδιζε να κάνω μερικά χιλιόμετρα παραπάνω και να φτάσω μέχρι τα δυτικά προάστια. Κοίταξα ξανά το ρολόι μου όταν η ώρα ήταν λίγο μετά τις 2:00 και το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό ήταν αυτόματα η «διπλή ταρίφα».

Αναζητώντας το κοντινότερο αυτοκίνητο μέσω της εφαρμογής που θα μπορούσε να με μεταφέρει στην Ακαδημία Πλάτωνος και στο μπαρ του Αρχάγγελου ανακάλυψα ότι χρησιμοποιώντας Uber δεν υπάρχουν τέτοιου είδους χρεώσεις, αφού οι μετακινήσεις μου τις βραδινές ώρες κοστίζουν όσο και τις πρωινές.

Το επόμενο πρωί, επέλεξα να χρησιμοποιήσω την εφαρμογή προκειμένου να κάνω μια βόλτα στην Καλοπούλα  και στο Αισθητικό Δάσος Υμηττού, έτσι κι αλλιώς ο πιο εύκολος τρόπος πρόσβασης στο συγκεκριμένο σημείο είναι με αυτοκίνητο.

Το μεσημέρι της Κυριακής ήταν υπερβολικά ζεστό. Τι καλύτερο λοιπόν από το να είσαι συνοδηγός σε ένα αυτοκίνητο τελευταίας τεχνολογίας που όχι μόνο δεν οδηγείς εσύ αλλά σε πηγαίνει με άνεση και δροσιά στον προορισμό σου; Υπό αυτές τις συνθήκες κατευθύνθηκα προς το Μουσείο Μπενάκη, στο κτίριο της οδού Πειραιώς που πραγματοποιείται η φωτογραφική έκθεση Αθήνα 1917 – Με το βλέμμα της Στρατιάς της Ανατολής.

Είχα πεθυμήσει ένα από τα πιο νόστιμα πιάτα της πόλης, γαρίδες κανταΐφι παρακαλώ, και η αλήθεια είναι πως αν οδηγούσα το δικό μου αυτοκίνητο ίσως να μην έμπαινα στην διαδικασία να το πάρω μέχρι τον Κορυδαλλό. Όμως, με ένα αυτοκίνητο της Uber κατάφερα να φτάσω στο μοντέρνο μεζεδοπωλείο Σούζυ Τρως που τις σερβίρουν.

Βρισκόμουν περίπου μισή ώρα μακριά από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος που εκείνο το βράδυ θα φιλοξενούσε τον Leon Of Athens και τις Fonές. Δεν το σκέφτηκα πολύ, απλώς κάλεσα τον πιο κοντινό οδηγό και κινήθηκα προς τα εκεί. Μόλις αποβιβάστηκα, έβγαλα το κινητό μου προκειμένου να βαθμολογήσω με πέντε αστέρια τον οδηγό που με βοήθησε να βρω την σωστή είσοδο προκειμένου να φτάσω όσο πιο γρήγορα γίνεται στο σημείο της συναυλίας.

Το βράδυ της Κυριακής μου έκλεισε με ένα παγωτό ανθότυρο στο Le Greche της οδού Μητροπόλεως, από όπου κάλεσα και το τελευταίο αυτοκίνητο της μέρας. Στην διαδρομή προς το σπίτι και καθώς βρισκόμουν στη θέση του συνοδηγού έριξα πάλι μια ματιά στην έρευνα της ORB.

Η Uber διαθέτει σήμερα 11 εκατ. χρήστες μόνο στην Ευρώπη, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η αγορά της Ρωσίας. Ο αριθμός των Ευρωπαίων επιβατών έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2016.

Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι όσοι έχουν χρησιμοποιήσει εφαρμογές όπως αυτή της Uber είναι δύο φορές πιθανότερο να έχουν χρησιμοποιήσει εφαρμογές για ενοικίαση ή διαμοιρασμό αυτοκινήτου τον τελευταίο χρόνο, σε σχέση με το γενικό πληθυσμό.

Σε δέκα ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, περισσότερο από τα δύο τρίτα (67%) των κατοίκων πιστεύει ότι εφαρμογές όπως της Uber μπορούν να αποτελέσουν καλή εναλλακτική στην ιδιοκτησία αυτοκινήτου. Αυτό ανεβαίνει στο 80% ανάμεσα σε αυτούς του έχουν κλείσει ένα αυτοκίνητο μέσω μίας εφαρμογής μέσα στην προηγούμενη χρονιά.

Από αυτούς που κατέχουν δύο ή περισσότερα αυτοκίνητα, το 63% θεωρεί ότι θα σκεφτόταν να έχει μόνο ένα αν μπορούσαν να μετακινηθούν ευκολότερα με ένα συνδυασμό χρήσης εφαρμογών και αξιόπιστης δημόσιας συγκοινωνίας. Το ποσοστό αυξάνεται σε 77% ανάμεσα σε αυτούς που έχουν χρησιμοποιήσει εφαρμογή όπως της Uber την τελευταία χρονιά.

Φαίνεται λοιπόν πως ο τρόπος που μετακινούμαστε στις πόλεις μας αλλάζει. Μένει να το διαπιστώσετε αφήνοντας για λίγο τα κλειδιά του αυτοκινήτου σας στο σπίτι.

Περισσότερες πληροφορίες για την εφαρμογή Uber θα βρείτε εδώ.
Ζωή Παρασίδη

Η Ζωή Παρασίδη γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1990 στην Αθήνα. Σπούδασε στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου και από το 2009 εργάζεται ως δημοσιογράφος.

Share
Published by
Ζωή Παρασίδη