Τα Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής και Εικονογράφησης – δηλαδή τα Όσκαρ των ελλήνων γραφιστών – απονεμήθηκαν και για το 2014 σε μια γεμάτη χιούμορ τελετή απονομής στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το βράδυ της περασμένης Πέμπτης. Η διοργάνωση, που φέτος μέτρησε τον «τυχερό» 13ο χρόνο της, μοίρασε επαίνους και βραβεία για 31 διαφορετικές κατηγορίες στην αφρόκρεμα των ελληνικών ανεξάρτητων δημιουργικών γραφείων. Η αγαπημένη μας Λυδία Παπαϊωάννου, που συμπαρουσίασε την τελετή απονομής για πέμπτη συνεχή χρονιά, κυριολεκτικά έσωσε τη μέρα κι αντιστάθμισε την έμφυτη συστολή των γραφιστών πάνω στην σκηνή. Μαζί της ο κύριος «Τυχαίο Δε Νομίζω» Θοδωρής Τσεκούρας, από τους πιο επιτυχημένους διαφημιστές των τελευταιων χρόνων. Ειδική μνεία να κανουμε εδώ στα βίντεο – που προλόγιζαν κάθε κατηγορία – μεγάλα αριστουργήματα μικρού μήκους, από μόνα τους ένας λόγος για να ευχαριστηθείς τη βραδιά.
Το δημιουργικό γραφείο MNP, που ενεπλάκη πρόσφατα και στην ιστορία με το logo του Εθνικού Θεάτρου, σάρωσε αποσπώντας το Μέγα ΕΒΓΕ χάρη στα 3 βραβεία και τους 5 επαίνους για πολλές και διαφορετικές δουλειές της. Μάλιστα ένα βιντεάκι μας παρότρυνε να κρατήσουμε «ενός λεπτού σιγή» για το προαναφερθέν λογότυπο , καθώς ο διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Σωτήρης Χατζάκης (persona non grata πια για τον γραφιστικό χώρο), πρόσφατα αποφάνθηκε ότι έπρεπε να αλλάξει. «Γέλασα πολύ με τη σιγή του ενός λεπτού, ήταν ένα έξυπνο βίντεο και γενικότερα η φετινή εκδήλωση κύλησε ευχάριστα και με πολύ χιούμορ. Είναι πάρα πολύ όμορφο οι δουλειές μας να χρήζουν κοινής αποδοχής από τους συναδέλφους μας. Ο θεσμός των ΕΒΓΕ συνέβαλε σημαντικά στην ανάδειξη της ελληνικής γραφιστικής. Η MNP συμμετέχει από το 2004. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί, πέρα από τη χαρά τη στιγμή της βράβευσης, είναι πολύ σημαντικό που είμαστε κάθε χρόνο είτε πρώτο είτε δεύτερο γραφείο. Είναι πολύ ευχάριστο γιατί επισφραγίζει τη δουλειά μας και βελτιώνει τις σχέσεις με τους πελάτες μας, εφόσον κι εκείνοι νιώθουν πως έχουν κάνει τη σωστή επιλογή όταν μας εμπιστεύτηκαν» εξηγεί η Κατερίνα Παπαναγιώτου της MNP.
Εξαιρετική ήταν και η δουλειά της Ιφιγένειας Βασιλείου, η οποία απέσπασε 3 βραβεία, μεταξύ των οποίων οι αφίσες των παραστάσεων της Λυρικής Σκηνής και το εξώφυλλο του βιβλίου “Η κερένια κούκλα» σε συνεργασία με τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης. Η διοργάνωση αυτή «πληροφορεί, δίνει μια γενική αίσθηση του πού και πώς κινείται η γραφιστική κοινότητα κάθε χρόνο. Σε ατομικό επίπεδο, αν διακριθεί κάποια δουλειά, μπορεί να είναι μια πολύ ευχάριστη επιβεβαίωση. Τέλος συναντάς γνωστούς και φίλους που δεν τους βλέπεις αλλού» μας είπε η ίδια για τα φετινά βραβεία, διαλέγοντας για καλύτερες στιγμές της βραδιάς «το εισαγωγικό βίντεο των ΕΒΓΕ και το φόρεμα της Λυδίας».
Η ανήσυχη ομάδα των Beetroot Design Group, που συνηθίζει κάθε χρόνο ανεβάζει ντουζίνες ανθρώπων επί σκηνής, φέτος εκπροσωπείτο από μόλις δύο άτομα κι αυτό γιατί βρισκόταν στην αντίστοιχη Στέγη της Νέας Υόρκης. Εκεί που το Ίδρυμα Ωνάση παρουσιάζει την πρωτότυπη έκθεση «Τα παρεξηγημένα τέρατα της ελληνικής μυθολογίας». Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δεν βραβεύτηκε: όταν η ομάδα επαναπατριστεί, την περιμένουν 2 βραβεία και 7 έπαινοι, δηλαδή συνολικά 9 λόγοι να το γιορτάσει. Εντύπωση έκανε και το ανάγλυφο εξώφυλλο του βιβλίου «Ρίζες και Φτερά» της Ανθής Δοξιάδη, που χάρισε τον ανάλογο έπαινο στις εκδόσεις Ποταμός.
Εντύπωση έκανε φέτος όχι μόνο η πληθώρα των συμμετοχών αλλά και η πρωτοφανής διασπορά των βραβείωνπου μοιράστηκαν σε 21 διαφορετικά ονόματα, καταρρίπτοντας την έννοια του «φαβορί». Κάτι που σημείωσε και η ψυχή της διοργάνωσης κι εκδότης του περιοδικού +DESIGN, Δημήτρης Φακίνος, ανεβαίνοντας τελευταίος στο βήμα.
Ακολούθησε η κλασική (συνολική) αναμνηστική φωτογραφία, κους κους μεταξύ «οίνου και τυρού» στο χώρο υποδοχής, τσιγάρο στην είσοδο για όσους το στερήθηκαν και δρομολόγια προς το εμπορικό τρίγωνο (ή και αλλού) για τα επινίκια ποτά.
Και του χρόνου!