Categories: FeaturedΠΟΛΗ

Car to go: κάνε δικό σου ένα πεντακοσαράκι για όσο θέλεις

Το car sharing είναι μια μόδα διαδεδομένη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες και η αλήθεια είναι πως έχει ξελασπώσει πολύ κόσμο από τις υποχρεώσεις που φέρνει μαζί της η άδεια ενός ιδιόκτητου αυτοκινήτου. Τέλη κυκλοφορίας, τεκμήριο στη φορολογική δήλωση, ασφάλεια, γεμάτο ντεπόζιτο, μικρές και μεγάλες επισκευές, πλυσίματα και εύρεση πάρκινγκ (αν μένεις στην Αθήνα και δεν έχεις το κοκκαλάκι της νυχτερίδας, ξέρεις περί τίνος πρόκειται) είναι μερικά από τα καθημερινά άγχη όσων έχουν στην κατοχή τους το δικό τους Ι.Χ. Ευτυχώς όμως, η εταιρεία Car to go και τα μέχρι στιγμής τριακόσια fiat 500 που αποτελούν τον στόλο της στοχεύει στη διευκόλυνση των μετακινήσεών μας εντός της πόλης, βάζοντας το δικό τους κιβώτιο ταχυτήτων στα χέρια μας.
Ας υποθέσουμε πως είσαι δεκαοχτώ ετών και άνω, έχεις βγάλει δίπλωμα οδήγησης, ζεις και δραστηριοποιείσαι εντός Αθηνών και είτε δεν έχεις δικό σου αμάξι είτε το έχεις αραγμένο κάτω από το σπίτι σου και η μόνη σας σχέση είναι όταν το βρέχεις με το λάστιχο για να φρεσκάρεις το χρώμα. Ονειρεύεσαι έναν ανέξοδο και άνετο τρόπο μετακίνησης, χωρίς δεσμεύσεις και απρόβλεπτα έξοδα. Σε νιώθω απόλυτα και αν κάτι σου θυμίζουν τα προαναφερθέντα η λύση είναι ένα κλικ μακριά μας. Μπαίνεις στη σελίδα http://www.cartogo.gr/ και συμπληρώνεις μια αίτηση πιο απλή και από το να κλείσεις ακτοπλοϊκά. Με μόνο 19,90 ευρώ στην τσέπη πραγματοποιείς την εγγραφή σου, κατεβάζεις δωρεάν την εφαρμογή cartogo στο smartphone σου και κάνεις υπομονή λίγες μέρες μέχρι να λάβεις την κάρτα μέλους με τον μοναδικό σου κωδικό και να την ενεργοποιήσεις καλώντας στο 213 0392800. Πρέπει λοιπόν να φτάσεις γρήγορα σε μια δουλειά, προέκυψε συνάντηση με την παρέα και δεν την κανόνισαν πολύ κοντά σου, σε πήρε τηλέφωνο το πρόσωπο που γνώρισες πριν μια εβδομάδα και ανυπομονείς να τα πείτε από κοντά. Τότε είναι που δοξολογείς την εξέλιξη της τεχνολογίας και των μεταφορών, την ώρα δηλαδή που εντοπίζεις το κοντινότερο σε σένα αυτοκίνητο της εταιρείας μέσω της εφαρμογής που έχεις ήδη αποθηκεύσει στο κινητό σου.
Όλα τα παραπάνω τα έκανα η ίδια μόλις άκουσα για το νέο αυτό τρόπο μετακίνησης. Μόλις παρέλαβα την κάρτα, έσπευσα να βρω ένα αυτοκίνητο κοντά στο γραφείο και να δοκιμάσω να κάνω μια βόλτα στην καλοκαιρινή Αθήνα, χωρίς να υποστώ για μια ακόμη φορά τη ζέστη και τη συμφόρηση που επικρατεί τέτοιες μέρες στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Εντόπισα λοιπόν ένα στην οδό Σκουφά και το έκλεισα δεκαπέντε λεπτά πριν φτάσω στο σημείο για να μη μου το προλάβει κανείς άλλος. Φτάνοντας, ξεκλείδωσα με την κάρτα μου σκανάρωντάς την στο παρμπρίζ, άνοιξα από τη μεριά του οδηγού και βρήκα το κλειδί του οχήματος σε ένα μηχάνημα που βρίσκεται στη μεριά του συνοδηγού. Πληκτρολόγησα τον κωδικό που η ίδια είχα ορίσει την ώρα που συμπλήρωνα την αίτηση και στη συνέχεια μια ευγενική γυναικεία φωνή με ρώτησε αν το αμάξι είναι καθαρό και αν έχει ζημιές. Αφού της απάντησα πατώντας τα απαραίτητα πλήκτρα, οι δρόμοι της πόλης ανοίγονταν μπροστά μου για τις επόμενες 48 ώρες ή για όση ώρα ήθελα. Έφτιαξα καθρέφτες, έφερα πιο μπροστά το κάθισμα, έβαλα ζώνη και άρχισα να κάνω μερικές βόλτες στα τριγύρω στενά για να βρω τα χούγια του συγκεκριμένου μοντέλου αυτοκινήτου. Δεν πέρασαν πέντε λεπτά και αποφάσισα να καταναλώσω τα 50 χιλιόμετρα οδήγησης που μου αναλογούν ανά μέρα πηγαίνοντας προς παραλία. Μέχρι να φτάσω στον Άλιμο παρατηρούσα πως σε κάθε φανάρι κόσμος από τα διπλανά αυτοκίνητα κοιτούσε με απορία τα αυτοκόλλητα που βρίσκονται στις πόρτες και παρέχουν οδηγίες για το πως λειτουργεί η υπηρεσία, ενώ εγώ τους χαμογελούσα με ύφος νικητή.
Αφού χόρτασα θαλασσινό αεράκι, πήρα το δρόμο της επιστροφής προς Σύνταγμα. Είχα ενημερωθεί από την σελίδα της εταιρείας πως όταν δεν θα χρειάζομαι πλέον το αυτοκίνητο, έχω τη δυνατότητα να το αφήσω εντός της ζώνης που υποδεικνύει ο χάρτης και σε σημεία που επιτρέπεται φυσικά η στάθμευση. Κατευθύνθηκα λοιπόν προς την οδό Νίκης και αφού αντάλλαξα πάλι μερικές κουβέντες με τη γυναικεία ηλεκτρονική παρουσία, άφησα το κλειδί στη θέση που το βρήκα, τσέκαρα αν η μηχανή, τα φώτα και τα παράθυρα είναι κλειστά, βγήκα από το αυτοκίνητο και σκανάρα εκ νέου την κάρτα μου για να το κλειδώσω. Μόλις είχα παρκάρει, αυτό ήταν.Διαβάζοντας κάποιος όλα τα παραπάνω θα αναρωτηθεί γιατί να επιλέξει τον συγκεκριμένο τρόπο μετακίνησης αντί να μισθώσει ένα αυτοκίνητο από οποιαδήποτε άλλη υπάρχουσα εταιρεία ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων. Η απάντηση είναι απλή: Το βολικό και ευκολοδήγητο πεντακοσαράκι που μου παρείχε η νεοσύστατη Car to go το χρεώθηκα μόνο για όση ώρα βρισκόμουν εν κινήσει. Με το ποσό της εγγραφής είχα εξασφαλισμένα δεκαπέντε ευρώ στη διάθεση μου, τη στιγμή που κάθε λεπτό οδήγησης μου κόστισε μόλις 0,29 ευρώ ενώ κάθε λεπτό στάθμευσης χρεωνόταν με 0,19 λεπτά. Επιπλέον δεν χρειάστηκε να σκεφτώ για το που θα βρω βενζινάδικο προκειμένου να παραδώσω το ντεπόζιτο όπως το παρέλαβα, αφού αυτό είναι κάτι που αναλαμβάνει η εταιρεία να κάνει για μένα. Καλές και συμφέρουσες διαδρομές λοιπόν σε όσους επιλέξουν τον πιο φτηνό και εύκολο τρόπο μετακίνησης εντός της πόλης.
Ζωή Παρασίδη

Η Ζωή Παρασίδη γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1990 στην Αθήνα. Σπούδασε στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου και από το 2009 εργάζεται ως δημοσιογράφος.

Share
Published by
Ζωή Παρασίδη