Τουρισμός, ελληνική φιλοξενία, περιποιημένα καταλύματα, τεχνολογία: Με αυτές τις τέσσερις λέξεις μπορεί να περιγράψει κανείς εν συντομία τα συστατικά που οδήγησαν στο success story της Blueground, του ελληνικού start up που εδώ και τρία χρόνια συντελεί στην ανάδειξη της πραγματικής αξίας των ακινήτων που παρέμεναν ανεκμετάλλευτα μέσω της διαμόρφωσης, προώθησης και διαχείρισης τους, προσφέροντας παράλληλα υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους υποψήφιους περιηγητές της Αττικής, των ελληνικών νησιών αλλά και της γειτονικής Κωνσταντινούπολης.
Η ιδρυτική ομάδα της νεοφυούς επιχείρησης αποφάσισε να επενδύσει στον πάντα ανταγωνιστικό κι ακμαίο τομέα του τουρισμού ακολουθώντας -και βελτιώνοντας- την τάση που έχουν δημιουργήσει διαδικτυακές πλατφόρμες φιλοξενίας όπως η Airbnb και η Homeaway με τις οποίες μάλιστα συνεργάζονται αφού φροντίζουν να προωθούν τα, μέχρι στιγμής 450, διαθέσιμα σπίτια τους σε όλες τις δημοφιλείς και αξιόπιστες πλατφόρμες ενοικίασης ακινήτων ταυτόχρονα. Οι Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, Αλέξης Μαραγκός και Ανδρέας Νεζερίτης εξηγούν στην Popaganda την ιδέα πίσω από την Blueground που σύντομα θα επεκταθεί και στο Ντουμπάι.
«Καθώς κάποια μέλη της ομάδας προερχόμαστε από τον χώρο της διαφήμισης και των οικονομικών, αντιληφθήκαμε πως τα τελευταία χρόνια, τόσο οι εταιρικοί επισκέπτες όσο και οι τουρίστες, προτιμούν να κλείσουν ένα σπίτι αντί για κάποιο δωμάτιο ξενοδοχείου και αυτό συμβαίνει για τους εξής τρεις λόγους: Οι τιμές είναι χαμηλότερες, τα τετραγωνικά ενός διαμερίσματος είναι περισσότερα από αυτά ενός δωματίου σε ξενοδοχείο, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει για εκείνους η αίσθηση της ιδιωτικότητας. Αν προτιμάς λοιπόν να αποφύγεις τις τουριστικές και πολύβουες γειτονιές, να μην έρθεις σε επαφή με τον συνωστισμό ενός μεγάλου ξενοδοχείου, να αφουγκραστείς τους ρυθμούς της πόλης και να ανακαλύψεις τις συνήθειες των ντόπιων από το να έχεις π.χ. στη διάθεσή σου έναν μπουφέ με πρωινό, αυτού του είδους η φιλοξενία αποτελεί την κατάλληλη επιλογή».
Παρά την αυξημένη και συνεχή ζήτηση από την πλευρά των ταξιδιωτών για εκείνο το κατάλυμα που θα τους δίνει την αίσθηση πως είναι «σαν στο σπίτι τους» είτε διαμένουν σε αυτό για μια εβδομάδα είτε για μερικούς μήνες, στις μέχρι τώρα υπάρχουσες διαδικτυακές πλατφόρμες διαπιστώνονται δύο σημαντικά προβλήματα. Πρώτον από την πλευρά των ιδιοκτητών, καθώς πρόκειται για ιδιώτες που ουσιαστικά καλούνται να τιμολογήσουν, να περιποιηθούν, να διαμορφώσουν, να διαφημίσουν την ιδιοκτησία τους απαντώντας συνάμα στα μηνύματα των υποψήφιων επισκεπτών, χωρίς συχνά να διαθέτουν ούτε τον χρόνο ούτε το απαραίτητο know-how. Και δεύτερον, όσον αφορά τους υποψήφιους φιλοξενούμενους, δεν είναι λίγοι εκείνοι που διατηρούν τις επιφυλάξεις τους για το κατά πόσο το σπίτι που βλέπουν μέσω φωτογραφιών (που δεν είναι πάντα οι πιο κολακευτικές/αποκαλυπτικές για τον χώρο) είναι καθαρό και βιώσιμο, προϋποθέσεις δηλαδή που μπορεί ευκολότερα να σου εξασφαλίσει η επωνυμία ενός μεγάλου ξενοδοχείου το οποίο διαθέτει και το ανάλογο προσωπικό. Πως αντιμετωπίζει όμως η ομάδα της Blueground τέτοιους είδους πρακτικά εμπόδια και σε τι ακριβώς διαφέρουν οι υπηρεσίες που προσφέρει έναντι μιας πλατφόρμας όπως αυτή της Airbnb, που με εναρκτήριο έτος το 2006, έχει φτάσει να αξίζει σήμερα τα 25 δισεκατομμύρια δολλάρια;
«Λειτουργούμε σα να διαχειριζόμαστε ένα ξενοδοχείο, αντί όμως να έχουμε όλα μας τα δωμάτια σε ένα συγκρότημα τα χειριζόμαστε διάσπαρτα προσπαθώντας να τηρούμε τη συνοχή και τη συνέπεια ενός μεγάλου brand. Επιπλέον, δεν προσφέρουμε απλώς μια πλατφόρμα που μπορεί κάποιος να κλείσει το ιδανικό γι’ αυτόν σπίτι, αλλά επεμβαίνουμε ως ομάδα στις παροχές και την αισθητική των ακινήτων, προκειμένου οι πελάτες μας να είναι βέβαιοι πως όσον αφορά θέματα εξοπλισμού, υπηρεσιών και αισθητικής εμείς τους παρέχουμε την καλύτερη δυνατή ποιότητα».
Οι Δυτικοευρωπαίοι είναι πιο απαιτητικοί ως προς τις υπηρεσίες, Aμερικάνοι και Βρετανοί μοιάζουν πιο οργανωμένοι αφού κλείνουν αρκετά νωρίτερα από την ημερομηνία άφιξής, οι μεσογειακοί Ιταλοί αναζητούν τις ευκαιρίες και είναι της «τελευταίας στιγμής», οι Κορεάτες συνηθίζουν να ζητούν ένα ειδικό ψυγείο για Κίμτσι.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι το κατά πόσο οι έλληνες ιδιοκτήτες είναι εξοικειωμένοι με το να αποποιούνται την ευθύνη της ακίνητη περιουσία τους εναποθέτοντάς την στα χέρια νέων ανθρώπων που αλλάζουν τον ενοικιαστή τους με μεγάλη συχνότητα. «Στα πρώτα μας βήματα, οι ιδιοκτήτες ήταν ακόμη αρκετά επιφυλακτικοί στο ενδεχόμενο να ενοικιαστεί το σπίτι τους για μικρό χρονικό διάστημα, τους ενοχλούσε η προοπτική να δέχονται επισκέπτες δίχως να τους ξέρουν προσωπικά. Με την πάροδο του χρόνου, άρχισαν σταδιακά να εξοικειώνονται με αυτή την κουλτούρα με αποτέλεσμα εκείνοι που υπήρξαν δύσπιστοι στην αρχή να επιστρέφουν σήμερα σε εμάς αφού διαπιστώνουν πως μεγιστοποιούν τα έσοδα τους, εξοικονομούν χρόνο, ξενοιάζουν από μικρές ή μεγάλες υποχρεώσεις που φέρνει μαζί του ένα σπίτι, δεν νιώθουν πλέον αρμόδιοι για κάθε έλλειψη ή μικροζημιά που συμβαίνει εντός του χώρου».
Όσον αφορά την ανθρωπογεωγραφία των επισκεπτών/φιλοξενούμενων, σύμφωνα με την ομάδα της Blueground φαίνεται πως Δυτικοευρωπαίοι είναι πιο απαιτητικοί ως προς τις υπηρεσίες που αποζητούν κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας τους, οι Aμερικάνοι και οι Βρετανοί μοιάζουν πιο οργανωμένοι αφού φροντίζουν να κάνουν αρκετά νωρίτερα από την ημερομηνία άφιξής τους την απαραίτητη κράτηση, οι μεσογειακοί Ιταλοί αναζητούν τις ευκαιρίες και αποτελούν τους επισκέπτες της «τελευταίας στιγμής», οι Κορεάτες συνηθίζουν να ζητούν ένα ειδικό ψυγείο για Κίμτσι. Αν λοιπόν νιώθετε έτοιμοι να μεγιστοποιήσετε το εισόδημά σας ή να αφήσετε για λίγο την έδρα σας πίσω και να απολαύσετε μια άψογη εξυπηρέτηση σε έναν όμορφο και καθαρό χώρο που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις σας, μάλλον ήρθε η ώρα να επισκεφθείτε την φιλόξενη σελίδα της Blueground.