Κι αν η Αθήνα ήταν ένας τεράστιος πίνακας ζωγραφικής; Ή, ακόμα καλύτερα, μια street art σκυταλοδρoμία που θα αναδεικνύει την πολυχρωμία της αστικής προσωπικότητάς της; Πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό, με δεδομένο ότι 6 στους 10 Αθηναίους θέλουν λιγότερη ρύπανση στους τοίχους του Εμπορικού Τριγώνου του Δήμου Αθηναίων και περισσότερα έργα τέχνης;
Ας βάψουμε τα ρολά. Των καταστημάτων. Ας τους δώσουμε ζωή, ακόμα κι όταν τελειώνει το ωράριο. Ας κάνουμε την «πόλη να μην κοιμάται ποτέ», όπως τη θέλει το κλισέ, μέσα από τις παραστάσεις που εξελίσσονται στους τοίχους της. O Dreyk the Pirate, ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους street artists, είναι μέσα… Στο να αλλάξουμε και να κάνουμε αισθητικά πιο περιπετειώδη την πόλη μας. «Με ενοχλεί η έλλειψη παιδείας σε σοβαρά λειτουργικά προβλήματα, όπως τα βουλωμένα φρεάτια, κάθε φορά που βρέχει γίνεται χαμός με το νερό. Ή τη δυσοσμία από τη δημόσια ούρηση, τα απαράδεκτα βρώμικα και σπασμένα πεζοδρόμια, η αδιαφορία στο θέμα των εξαρτημένων στα ναρκωτικά, των αστέγων, ή της ανακύκλωσης. Η χαοτική κατάσταση που επικρατεί με αυτούς που παρκάρουν όπου θέλουν. Οι σχεδόν ανύπαρκτες – μη λειτουργικές υποδομές για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Απειρα προβλήματα για τα οποία φυσικά, ευθύνονται οι αρμόδιοι φορείς, αλλά κυρίως ξεκινάνε και απο τη δικιά μας νοοτροπία, ως πολίτες αυτής της πόλης».
Κρατάμε το τελευταίο, και τον βλέπουμε στο παραπάνω βίντεο να συνεργάζεται με δυο φορείς αλλαγής. Το Beat, την εφαρμογή κλήσης ταξί που με την υπηρεσία της βελτίωσε δραματικά την εμπειρία της μετακίνησης στην πόλη από το 2011 κι έπειτα (έχει επεκταθεί μάλιστα στη Λίμα του Περού, στο Σαντιάγκο της Χιλής και, πρόσφατα, στην Μπογκοτά της Κολομβίας) και το Προγράμματος Αναβάθμισης του Εμπορικού Τριγώνου του Δήμου Αθηναίων που φιλοδοξεί να αλλάξει το πρόσωπο του ταλαιπωρημένου κέντρου.
Σε συνεννόηση με τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων, το Beat συντόνισε εικαστικές παρεμβάσεις για την ανάπλαση των οδών Πολυκλείτου και Βλαχάβα, θέλοντας να αφήσει το δικό του αποτύπωμα, ομορφαίνοντας μικρές γωνιές της Αθήνας. Τα μικρά στενάκια πάνω από την Αθηνάς, εκεί που χτυπά ο εμπορικός παλμός της πόλης συγκεντρώνοντας το απίθανο μωσαϊκό της ανθρωπογεωγραφίας της (εκεί κοντά που είμαστε κι εμείς στην Popaganda), γέμισαν με τον πειρατή-σήμα κατατεθέν του Dreyk the Pirate.
Αλήθεια, γιατί πειρατής; Μια ερώτηση που χρόνια θέλαμε να του κάνουμε παρατηρώντας τα έργα του στις βόλτες μας… «Κάποια περίοδο που ζωγράφιζα ψηλούς χαρακτήρες στο κέντρο της Αθήνας, με ρολά και κοντάρι, προέκυψε ο κύκλος σαν κύριο σώμα, με μακριά λεπτά πόδια και χοντρά τριχωτά χέρια. Μου φαίνεται αστείος ως χαρακτήρας. Με τα χρόνια αποφάσισα ότι φοράει συγκεκριμένα ρούχα (συνήθως) και η διχρωμία ως παλέτα χρωμάτων τον έκανε πιο χαρακτηριστικό και αναγνωρίσιμο από τον κόσμο».
Ας ξεπεράσουμε την σχέση αγάπης-μίσους με την πόλη μας. Ας αναλάβουμε δράση. Ας την ομορφύνουμε, ξεπερνώντας δικαιολογίες και γκρίνια. Τα ρολά́ των εμπορικών καταστημάτων είναι μια καλή αφορμή, μια υπέροχη ευκαιρία να αποτελέσουν καμβάδες για εικαστικά́ έργα.
Ο επίλογος στον καλλιτέχνη…«Η προσπάθεια αναβάθμισης είναι σίγουρα κάτι πολύ θετικό. Με χαροποίησε και με συγκίνησε ιδιαίτερα όταν συνάντησα προσωπικά την ιδιοκτήτρια των ρολών του ενός από τα δύο πρότζεκτ, γιατί είδα στα μάτια της ειλικρινή σεβασμό, θαυμασμό και χαρά που τα μουτζουρωμένα ρολά της επιτέλους ζωγραφίζονται και αποκτούν χαρακτήρα. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία και ήταν τιμή μου που συμμετείχα».