Categories: FeaturedΠΟΛΗ

Απόψε το βράδυ η Αθήνα θα γεμίσει ποδηλάτες

Πριν 6 χρόνια και μερικούς μήνες- ένα βράδυ Παρασκευής- μια κεφάτη παρέα επτά ατόμων βγήκαν μια  βόλτα για να ξεσκάσουν από την πλήξη όλης της εβδομάδας. Καβάλησαν λοιπόν τα ποδήλατα τους, προμηθεύτηκαν τα απαραίτητα, πήραν μια βαθιά ανάσα και ξεκίνησαν τις ορθοπεταλιές. Κάθε εβδομάδα τα ραντεβού τους ανανεώνονταν  για την επόμενη, οι ποδηλάτες γίνονταν όλο και περισσότεροι, αφού το νέο ταξίδευε από στόμα σε στόμα και τα.. χιλιόμετρα αυξάνονταν!

Ο ενθουσιασμός και το κέφι της παρέας σύντομα εξελίχθηκε σε μια μεγάλη διοργάνωση, πού εύστοχα πήρε το όνομα freeday και μετρούσε πλέον πάνω από 4.000 συμμετοχές σε κάθε βόλτα. Οι πιστοί ποδηλάτες, με κοινό παρονομαστή την αγάπη για το ποδήλατο και το κέφι, έχουν δημιουργήσει στενές σχέσεις, δυνατές φιλίες, έχουν ζήσει πλούσιες εμπειρίες, έχουν γελάσει, έχουν τρομάξει, έχουν ταξιδέψει, έχουν γυρίσει κυριολεκτικά όλη την Αττική, αφού οι βόλτες τους κάποιες φορές ξεπερνούν ακόμα και τα 145 χιλιόμετρα.

Αυτή την Παρασκευή, οι freeday ποδηλάτες μας προσκαλούν στην μεγαλύτερη, την πιο διασκεδαστική και την πιο επική βόλτα όλης της χρονιάς. Το Tour d’Atene 6 θα ξεκινήσει στις 10 μ.μ. στην Πλατεία Ασωμάτων, στο Θησείο και θα τερματιστεί στο ίδιο σημείο τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου. Θα διανύσουμε 135 χιλιόμετρα. (δεν είναι και λίγα!). Θα κάνουμε πετάλι στο Κέντρο της Αθήνας,  στα Βόρεια Προάστια, στους παραθαλάσσιους δρόμους των Νοτίων Προαστίων και ξανά πίσω στη βάση μας. Οι στάσεις θα είναι αρκετές για εκείνους που δεν έχουν αντοχές,  ωστόσο.. εάν είσαι γρήγορος και τερματίσεις πρώτος  θα έχεις εξασφαλίσει και την πρώτη θέση στην ουρά για ρακόμελα και φαγητό.

 

Ο Βασίλης, ένας από τους πρώτους ποδηλάτες που συμμετείχαν στο freeday, μας λέει μερικά πράγματα λίγες ώρες πριν την μεγάλη βόλτα.

Πώς έγινε το ποδήλατο κομμάτι της ζωής σου; Το ποδήλατο υπήρχε από όταν ήμουν μικρό παιδάκι στην ζωή μου! Το πρώτο ήταν δώρο από τον θείο μου και χοροπήδαγα από  τη χαρά μου!  Μεγαλώνοντας , το ποδήλατο παραμελήθηκε. Ήταν όμως ένα βράδυ Παρασκευής που ήμουν βόλτα με συμφοιτητές και ξαφνικά είδαμε το Freeday. Ρωτήσαμε τι γινόταν, μάθαμε και  πήραμε την απόφαση να πάμε στο επόμενο. Εκεί ήρθε το κόλλημα! Πλέον το ποδήλατο έχει γίνει κομμάτι της καθημερινότητας, για βόλτες με φίλους,  μετακίνηση, αγώνες και προπονήσεις, βόλτες στο βουνό, αλλά και ταξίδια και διακοπές σε πολλά μέρη της Ελλάδας, φυσικά με το ποδήλατο!

Για να συμμετάσχει κανείς στο freeday πρέπει  να είναι έμπειρος  ποδηλάτης; Το Freeday σίγουρα δεν είναι για τον ποδηλάτη που αγόρασε χτες ποδήλατο! Οι βόλτες είναι 40 με 60 χιλιόμετρα, με πολύ βατό ρυθμό, στάσεις για ανασυγκρότηση και ξεκούραση! Αλλά η Αθήνα δυστυχώς δεν είναι πόλη της Ολλανδίας οπότε πάντα υπάρχουν κάποια μικρά ή μεγάλα ανηφορικά κομμάτια. Πάντα όμως όλοι οι πρωτάρηδες ενθουσιάζονται, και ‘’βγάζουν’’ την βόλτα.  Στην βόλτα έρχονται παιδιά με τους γονείς τους, αλλά και μεγαλύτεροι άνθρωποι!Ποδηλάτες από 10 εώς και 80 χρονών.

Το freeday περνάει κάποιο μήνυμα; Το Freeday είναι  απλά μια βόλτα που γεμίζει όμορφα τα βράδια της Παρασκευής μας και μας δείχνει πόσο ωραίο είναι να κυκλοφορείς στην Αθήνα με το ποδήλατο. Ωστόσο πολλά παιδιά που ξεκίνησαν από εδώ το πήγαν ένα βήμα παραπέρα, πήραν μέρος σε αγώνες, και μάλιστα διακρίθηκαν! Επομένως το μήνυμα μπορεί να είναι απλό. ”Ξέθαψε” το ποδήλατο σου και ξεκίνα ξανά το πετάλι!

Οι δρόμοι της Αθήνας δεν είναι ασφαλείς για τους ποδηλάτες. Τι θα προτείνατε στο κράτος για να είναι οι δρόμοι πιο φιλικοί προς εσάς; Κυρίως να κλείσουν τις λακκούβες και τα φρεάτια! Προσωπικά πιστεύω ότι ένας ποδηλατοδρόμος θα δημιουργούσε μεγαλύτερο πρόβλημα, στο ήδη μεγάλο της Αθήνας από πλευράς κίνησης, στάθμευσης κλπ. Αυτό που πρέπει να βελτιωθεί είναι η αντιμετώπιση που έχουν οι οδηγοί απέναντι στους ποδηλάτες , και κυρίως οι οδηγοί ταξί και λεωφορείων. Εφόσον όλοι τηρούμε τον ΚΟΚ και σεβόμαστε ο ένας τον άλλον, μπορούμε  να συνυπάρξουμε και να κυκλοφορούμε με ασφάλεια.

Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη εμπειρία που είχες μέχρι σήμερα στο freeday; Η καλύτερη ήταν η χαρά που έβλεπα στα πρόσωπα των παιδιών των χωριών SOS όταν τους επισκεφτήκαμε πέρσι τα Χριστούγεννα με δώρα πού είχαμε συγκεντρώσει. Το χειρότερο που έχω ζήσει είναι το παραλίγο δυστύχημα, όταν ένας ανεγκέφαλος που έκανε αγώνες ταχύτητας με την μηχανή του πέρασε κάθετα το Freeday. Ευτυχώς ήταν μόνο υλικές οι ζημιές!

Το ποδήλατο στους δρόμους της Αθήνας και ειδικά την νύχτα είναι ένα επικίνδυνο σπορ. Φέρει ο καθένας αποκλειστικά  την δική του ευθύνη ή υπάρχουν υπεύθυνοι ασφαλείας ; Δεν είναι τόσο επικίνδυνο όσο φαίνεται. Πολλά παιδιά τρέχουν και βοηθάνε και κλείνουν τις διασταυρώσεις  και με τα δυνατά φώτα που έχουν νομίζει κανείς ότι έρχεται αεροπλάνο! Συνήθως υπάρχει συνοδεία από την τροχαία, αλλά φυσικά ο καθένας μας είναι υπεύθυνος για τον εαυτό του.

Πώς μπορεί κανείς να ενημερωθεί για τις βόλτες του freeday; Βόλτες γίνονται μόνο τις Παρασκευές και η ενημέρωση γίνεται από την σελίδα Freeday Ποδηλάτες στο facebook. Κάθε Τετάρτη γίνεται η ανακοίνωση της βόλτας και διάφορες λεπτομέρειες

Μπορούν να ακολουθήσουν εκτός από ποδηλάτες και skateάδες, longboardάδες ή rollerάδες; Skateάδες, longboardάδες, rollerάδες, τα πάντα όλα! Σε κάποιες βόλτες έχουν ακολουθήσει ακόμα και άτομα με αναπηρικά αμαξίδια, ανάμεσα τους και ένας παραολυμπιονίκης!

Ακούω συχνά οδηγούς να φωνάζουν και να ωρύονται επειδή οι ποδηλάτες δεν σέβονται τους κανόνες του ΚΟΚ. Τελικά ποιος έχει δίκιο; Όσο κι αν μερικοί διαφωνούν, το freeday σέβεται απόλυτα τους κανόνες του ΚΟΚ. Η κορυφή σταματάει πάντα στα φανάρια και στις διασταυρώσεις αλλά επειδή η βόλτα θεωρείται πομπή (ΚΟΚ άρθρο 41) δεν μπορεί να σπάσει στην μέση! Στους κεντρικούς δρόμους μένει λωρίδα ανοιχτή για να μην δημιουργείται πρόβλημα, και να μπορούν να περνάνε οχήματα.-

Βρισκόμαστε λοιπόν στην τελική ευθεία για την πιο μεγάλη, χορταστική, συναρπαστική, ταξιδιάρικη και επική τσάρκα της σεζόν! Φορτίστε τις μπαταρίες σας, τσεκάρετε τα φρένα σας, επισκευάστε το ποδήλατο που πιθανόν έχετε στην αποθήκη ή στην αυλή σας, πάρτε ένα μεγάλο μπουκάλι νερό και.. ραντεβού στο Θησείο!

Όλγα Νικολαΐδου

Share
Published by
Όλγα Νικολαΐδου