Στα τέλη του 1950, σε μια Σχολή Τσίρκου στη Γαλλία, μια μαθήτρια επέλεξε να κάνει ένα πρωτοποριακό δρώμενο χρησιμοποιώντας ένα τόπι υφάσματος. Αυτή ήταν και η πρώτη εμφάνιση των ακροβατικών πάνω σε πανιά. Πολλές δεκαετίες αργότερα, το 1998, τα εναέρια ακροβατικά με πανιά έγιναν ευρέως γνωστά από τις Isabelle Vaudelle και Isabelle Chassé, όταν οι δύο καλλιτέχνιδες έκαναν μια πρωτότυπη παρουσίαση κατά τη διάρκεια της παράστασης «Quidam» του Cirque du Soleil. Άλλοι ισχυρίζονται πως ο André Simard, ειδικός στην έρευνα και την ανάπτυξη των ακροβατικών φιγούρων του Cirque du Soleil, είναι ο θεμελιωτής τους. Τα εναέρια ακροβατικά διαδόθηκαν γρήγορα και χρησιμοποιήθηκαν σε πολλές εντυπωσιακές παραστάσεις τσίρκου, σε ολόκληρο τον κόσμο. Λίγα χρόνια πριν, έκαναν την εμφάνισή τους και οι πρώτες σχολές ακροβατικών στη χώρα μας, με πολλούς αθλητές, χορευτές και αρχάριους να εθίζονται σε μια εναλλακτική μέθοδο γυμναστικής και έκφρασης.
Η Ευγενία Γαλεράκη έκανε τα πρώτα της εναέρια βήματα στην Ισπανία, ενώ ήταν ακόμα φοιτήτρια στη Γυμναστική Ακαδημία. Αφορμή ήταν ένα βίντεο με πανιά. Αμέσως πήρε την απόφαση να πάει να συναντήσει μια φίλη της η οποία είχε βρεθεί εκεί για Εράσμους. Και δέθηκε μια για πάντα με τα πανιά. Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα έγινε μέλος της Circus Dayz, της πρώτης ιδιωτικής σχολής τσίρκο στην Ελλάδα κι έπειτα από μια συγκυρία, άρχισε να παραδίδει μαθήματα και σεμινάρια. Μετά από πολλές ώρες διδασκαλίας στην πλάτη της, το 2014, πήρε την απόφαση να ανοίξει τη δική της «Σχολή Εναέριων Ακροβατικών και Χορού», που με τον καιρό απέκτησε πολλούς φίλους και έπλασε φοβερούς ακροβάτες.
Τα εναέρια ακροβατικά είναι μια εναλλακτική μορφή γυμναστικής που κερδίζει συνεχώς έδαφος τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Είναι κάτι που σε κάνει να «πετάς» από χαρά. Στην αρχή βλέπεις στον ύπνο σου πανιά, σχοινιά, τραπίζ, κούνιες, στεφάνια και ο,τι άλλο μπορείς να σκαρφαλώσεις! «Όταν περπατάς στο δρόμο κοιτάς μόνο ψηλά για να βρεις πιθανά σημεία που θα μπορούσες να κάνεις εναέρια ακροβατικά ή απλά να σκαρφαλώσεις. Όλοι περνάμε από αυτό το στάδιο τον πρώτο καιρό στα εναέρια και όταν έχεις ωριμάσει πια, τότε εντοπίζεις χωρίς κόπο όλα τα πιθανά σημεία χωρίς να σηκώσεις πολύ το κεφάλι».
Ο αθλητής στα εναέρια καλείται να σκαρφαλώσει πάνω σε εξοπλισμούς που κρέμονται από κάποιο ψηλό σημείο, με ασφαλή και συγκεκριμένο τρόπο, με σκοπό να γυμναστεί ή να κάνει τρελές πτώσεις και χορογραφίες. «Μετά την προπόνηση στα πανιά, χωριζόμαστε στους εξοπλισμούς και δουλεύουμε ενδυνάμωση, τεχνική και ποζεριές. Τέλος κάνουμε αποθεραπεία. Εδώ μπορείς να εξασκηθείς στην ευλυγισία, ενώ το μπαλέτο ενηλίκων και ο σύγχρονος χορός είναι μερικά από τα βασικά μαθήματα».
Για να ξεκινήσεις εναέρια ακροβατικά πρέπει να έχεις υπομονή, επιμονή και πώρωση. Καθαρό και προπονημένο μυαλό και σωστή τεχνική. Έπειτα ακολουθεί η δύναμη, η αντοχή και η ευρηματικότητα, η ευλυγισία του σώματος και φυσικά η εκφραστικότητα. Κατά τη διάρκεια της προπόνησης γυμνάζεις όλο το σώμα, ειδικά τον επάνω κορμό. «Μόνο αν σκεφτείς ότι σηκώνουμε το βάρος μας καταλαβαίνεις πολλά. Χρησιμοποιούμε όλες τις μυικές ομάδες του σώματος μας και όλα τα σημεία ακόμα και αυτά που δεν θα σκεφτόμασταν ποτέ».
Φυσικά το να κρέμεσαι από ένα πανί δεν είναι ακίνδυνο. Η Ευγενία μπορεί να μην έχει βιώσει κάποιον σοβαρό τραυματισμό, έχει νιώσει όμως αρκετά κοντά, ώστε να καταλάβει πόσο επικίνδυνο μπορεί να γίνει. «Η πιο άσχημη εμπειρία που δεν θα ξεχάσω ποτέ, συνέβη πριν κάποια χρόνια στη Γαλλία, όπου παρακολουθούσα τη performance μιας κοπέλας. Το σχοινί σε κάποια φάση πήγε στο λαιμό της και επί κάποια δευτερόλεπτα-αρκετά, αιώνας-προσπαθούσε να το βγάλει. Σκεφτόμουν να πάω να τη βοηθήσω και αναρωτιόμουν γιατί κανείς δεν έκανε μια κίνηση. Τελικά το έβγαλε και συνέχισε το νούμερο της. Όταν την ρώτησα εάν ήταν μέρος του act της μου είπε πως συνέβη κατά λάθος».
Το μεγαλύτερό όνειρο της, είναι να καταφέρει μια μέρα να ισορροπήσει τα πράγματα, έτσι ώστε να κάνει αυτό που αγαπάει, την διδασκαλία, καταναλώνοντας την λιγότερη ενέργεια που μπορεί, έχοντας χρόνο και αντοχές για την προσωπική της προπόνηση. «Το ιδανικό για μένα είναι να φτάσω συστηματικά να αφιερώνω έστω μισή ώρα τη μέρα για την δική φυσική μου κατάσταση».
Αυτό τον καιρό η Ευγενία και η ομάδα της προετοιμάζονται για την καλοκαιρινή τους παράσταση, που γίνεται κάθε χρόνο, ενώ κατά καιρούς δουλεύει κάποια πρότζεκτ και προσωπικές της δουλειές. «Ο χορός για μένα έχει κερδίσει την πρώτη θέση. Είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους εκγύμνασης και φυσικά ένα φοβερό μέσο έκφρασης».