Categories: ΣΙΝΕΜΑ

Στις «Χήρες» του Στιβ Μακουίν και της Τζίλιαν Φλιν, το girl power φτάνει ως το έγκλημα

Είσαι ο σκηνοθέτης του Moonlight, του Gravity ή του 12 Χρόνια Σκλάβος και ετοιμάζεις το επόμενο project σου, το πρώτο μετά τις οσκαρικές νίκες εκείνων των ταινιών; Καμία πίεση! Το The Emoji Movie 2 πάντα περιμένει να συμβεί (βασικά, δεν περιμένει και, βασικότερα, δεν πρέπει να συμβεί). Παρόλα αυτά ο κάθε ένας από τους τρεις δημιουργούς, σίγουρα νιώθοντας το βάρος των προσδοκιών, επέλεξε να απομακρυνθεί από τη σίγουρη οδό της βιογραφίας/του πολεμικού δράματος/της θανατηφόρας αρρώστιας ή οποιουδήποτε άλλου ασφαλούς τρόπου να διατηρηθεί κανείς στο οσκαρικό και εμπορικό speed dial, και τα αποτελέσματα των προσπαθειών τους ήταν από τις πιο ηχηρές και περιζήτητες πρεμιέρες στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο. Τις παρουσιάζουμε συνεχίζοντας με τον σκηνοθέτη που μας συστήθηκε το 2008 με το συγκλονιστικό Hunger…

Τέσσερα χρόνια αφότου ο Φίντσερ περιέλαβε το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε, κατά τη διάρκεια των οποίων η Τζίλιαν Φλιν είδε και τα άλλα δύο βιβλία της να λαμβάνουν χολιγουντιανής μεταχείρισης (με πιο πρόσφατη και πετυχημένη τη σειρά Sharp Objects)και πέντε χρόνια μετά το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας του 12 Χρόνια Σκλάβος κατά τη διάρκεια των οποίων ο Στιβ Μακουίν… δεν ξέρουμε τι έκανε, δυστυχώς δεν είμαστε φίλοι του, η συγγραφέας και ο σκηνοθέτης αναλαμβάνουν την κινηματογραφική μεταφορά της βρετανικής σειράς του 1983 Widows με ένα πολυπληθές all-star cast. Όμως παρά την υπερφορτωμένη ταυτότητα με μεγάλα ονόματα και γνώριμες παρουσίες μπροστά και πίσω από την κάμερα, στις Χήρες όλοι έχουν το χρόνο και το περιθώριο να λάμψουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μετά το θάνατο του άντρα της (Λίαμ Νίσον) σε μια αποτυχημένη απόπειρα απόδρασης μετά από ληστεία, η Βαϊόλα Ντέιβις βρίσκεται στο έλεος ενός τοπικού υποψήφιου και παρανόμου (Μπράιαν Ταϊρί Χένρι, Atlanta) και του αδερφού του (Ντάνιελ Καλούγια, Τρέξε!) που την απειλούν να πληρώσει το ύψους 2 εκατ. χρέος του μακαρίτη για να μην την σκοτώσουν. Μπλεγμένος είναι και ο αντίπαλός του στις εκλογές (Κόλιν Φάρελ), που στοχεύει να συνεχίσει το έργο του πατέρα του (Ρόμπερτ Ντιβάλ). Απελπισμένη, αλλά αποφασισμένη, κι έχοντας ανακαλύψει το σημειωματάριο του άντρα της στο οποίο είχε καταγράψει τις λεπτομέρειες της επόμενης ληστείας, επιστρατεύει τις δύο συζύγους των άλλων μελών της συμμορίας του άντρα της που πέθαναν μαζί του, την Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι (σε ένα ρόλο που θα κλείσει σπίτια) και την Μισέλ Ροντρίγκεζ, για να τελειώσουν τη δουλειά. Η τέταρτη χήρα είναι η Κάρι Κουν (The Leftovers) που δυστυχώς για λόγους πλοκής και γκαντεμιάς δεν εμφανίζεται παρά μόνο σε 3 σκηνές, απογοητεύοντας βαθιά το ποίμνιο της Εκκλησίας της Κάρι Κουν που για χάρη της βλέπει το The Sinner.

Ντάνιελ Καλούγια και Μπράιαν Ταϊρί Χένρι (Φωτό: Twentieth Century Fox)

Αν όλο αυτό ακούγεται κάπως… mainstream (και μείον έναν Φασμπέντερ) για τα δεδομένα του ανθρώπου που έκανε τo Shame, το Hunger και το 12 Χρόνια Σκλάβος, μην ανησυχείτε: προφανώς και είναι. Αλλά ο ασταμάτητος ρυθμός και οι κοφτεροί διάλογοι δεν πτοούν τον καλλιτέχνη Μακουίν, για τον οποίο ένα τόσο ελαφρύ και συνηθισμένο χολιγουντιανό είδος είναι απλώς ο Δούρειος Ίππος για τις αλάνθαστες παρατηρήσεις του πάνω στην κοινωνική θέση της γυναίκας -και δη της μαύρης γυναίκας-, τις ταξικές διαφορές, την πολιτική διαφθορά και τη διαχρονική φυλετική ανισότητα στη σύγχρονη Αμερική.

Το pop culture GPS σας δεν θα σας βγάλει ποτέ αυτή τη διασταύρωση, αλλά τελικά οι Χήρες στέκονται εκεί που το The Wire συναντά το girl power μανιφέστο των Spice Girls.

Οι Χήρες θα κυκλοφορήσουν στις ελληνικές αίθουσες σε διανομή της Odeon στις 29/11
Μάρα Θεοδωροπούλου

Share
Published by
Μάρα Θεοδωροπούλου