Categories: ΣΙΝΕΜΑ

Τι σχέση έχει ένας Γερμανός ζωγράφος του 16ου αιώνα με τους Rimini Protokoll;

Όταν λέμε transmedia εννοούμε την αφήγηση μιας ιστορίας με τη βοήθεια πολλών μέσων και τη διαδραστική συμμετοχή του κοινού. Τα transmedia είναι μία πρακτική που εμπλέκει τις τέχνες διαδοχικά και δημιουργεί ένα νέο έργο που γεννιέται από τη σύνθεση. Το transmedia προέκυψε ως ανάγκη της εποχής γιατί ζούμε κοιτάζοντας συνεχώς οθόνες – κινητά, υπολογιστές, tablets –  και επικοινωνούμε μέσα από αυτές. Tο ίδιο πράγμα έκαναν αιώνες πριν και οι ζωγράφοι με το έργο τους, αποζητώντας τη διάδραση με το κοινό. Τέτοιοι κοινοί τόποι συνδέουν ακόμα την οργανική ύλη με το σύγχρονο marketing και την ψηφιακή επανάσταση. 

Συνεχίζοντας την εξερεύνηση αυτών των κοινών τόπων, και μετά την παρουσίαση που γεφύρωσε το δημοτικό τραγούδι και τα σπλάτερ, «Από το Γεφύρι της Άρτας στον Χάνιμπαλ Λέκτερ», ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας και Διευθυντής του Περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ, θα προσπαθήσει να εντοπίσει τις κοινές γραμμές ανάμεσα στις εφευρέσεις των νέων μέσων και τις πρωτοποριακές μεθόδους των ζωγράφων της Αναγέννησης.  Οι περίφημοι «Πρεσβευτές» του Χολμπάιν συναντούν τα εκκεντρικά γλυπτά του Γιόζεφ Μπόις, τα βίντεο του Μπιλ Βαϊόλα και τα εντυπωσιακά πρότζεκτ των Rimini Protokoll και συνομιλούν με την εικονική πραγματικότητα  του «Matrix» και του «ExistenZ».

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας συνεργάζεται με το Κέντρο Επισκεπτών του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και παρουσιάζουν τη διάλεξη « Χόλμπαϊν, Βελάσκεθ και η Τέχνη του Video Art: όταν ο Χόλμπαϊν ανακάλυψε τα transmedia» στο πλαίσιο της θεματικής Κοινοί Τόποι, την Τετάρτη 11 Μαρτίου στις 18:00. Η είσοδος είναι ελεύθερη. 

Περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων: 210 8778396/8 ή στο visitorscenter@snfcc.org

Στέλλα Σαρρή