Τα 28 πρώτα επεισόδια των Στεκιών, με την υπογραφή του Νίκου Τριανταφυλλίδη, άφησαν το δικό τους στίγμα στην ελληνική τηλεόραση. Συνολικά, αν συνυπολογίσουμε και τα δώδεκα επεισόδια της νέας, φετινής σεζόν, έχουν μιλήσει μπροστά στην κάμερα περίπου 600 καλεσμένοι, δημιουργώντας ένα ενδιαφέρον μωσαϊκό, μια διασταύρωση ακαδημαϊκών και λαϊκών ανθρώπων που μιλούν για τα αγαπημένα τους στέκια, τις εμμονές και τις συνήθειες τους.
Το πώς ξεκίνησε αυτή η ωραία περιπέτεια αφηγείται η σκηνοθέτρια Μαρίνα Δανέζη, που ανέλαβε Τα Στέκια μετά τον θάνατο του συντρόφου της. «Το πλήρες όνομα της εκπομπής είναι Τα Στέκια-Ιστορίες Αγοραίου Πολιτισμού. Η αγάπη του Νίκου για τον αγοραίο πολιτισμό προέκυπτε από την ιδιότητα του ως κοινωνιολόγου. Μια ιδιότητα που λίγοι γνώριζαν αφού ήταν γνωστός ως σκηνοθέτης και μουσικός παραγωγός. Ο Νίκος όμως ξεκίνησε ως κοινωνιολόγος και ρομαντικός ποιητής, είχε μάλιστα εκδώσει το 1989 την ποιητική συλλογή με τίτλο “Τα Επίτηδες”. Με τα Στέκια ήταν η πρώτη φορά που ασχολήθηκε με την τηλεόραση, η ιδέα κατατέθηκε και από το πουθενά εγκρίθηκε. Μάλιστα είχε συμβεί κάτι αστείο τότε. Είχαμε κάνει την κατάθεση της πρότασης αλλά δεν περιμέναμε απάντηση γιατί δεν πιστεύαμε ότι είχαμε καμία ελπίδα. Άρχισαν να παίρνουν τον Νίκο από το 210-6066000 (σ.σ. το τηλεφωνικό κέντρο της ΕΡΤ) και δεν το σήκωνε επί 20 μέρες γιατί νόμιζε ότι ήταν τράπεζα. Δεν το πιστεύαμε γιατί ήταν μια προχωρημένη πρόταση σε σχέση με ό,τι υπήρχε. Μάλλον τον παρέσυρα στο ντοκιμαντέρ καθώς ασχολούμουν με αυτό πριν τον γνωρίσω».
Και τώρα; Πώς συνεχίζεται η σειρά των δημοφιλών εκπομπών με νέους σκηνοθέτες; «Για εμάς ήταν πολύ μεγάλο στοίχημα να κρατήσουμε την αισθητική φόρμα που είχε καθιερώσει ο Νίκος και με αυτό στο μυαλό συνεχίζουμε. Κάθε θέμα βέβαια και κάθε σκηνοθέτης έχει τη δική του σφραγίδα αλλά πάντα με ενιαίο ύφος».
Τι θα δούμε όμως μεταξύ άλλων και τι δεν θα δούμε (σκηνές που κόπηκαν λόγω οικονομίας χρόνου); Η Μαρίνα Δανέζη μοιράζεται με τους αναγνώστες τις Popaganda on και off camera στιγμιότυπα και παραλειπόμενα από τα γυρίσματα.
Ο Τζίμης, ο διάσημος τατουατζής αποκαλύπτει διάφορα τατού που έχει στο σώμα του και ομολογεί ότι έχει και σε «κρυφό» σημείο. Ο Τζίμης μάλιστα έχει στο ένα χέρι του τατουάζ με το πρόσωπό του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και στο άλλο με της Ντόρας Μπακογιάννη.
Η Μαρίνα για τις ανάγκες των γυρισμάτων του επεισοδίου «Γραφείο Συνοικεσίων» βρέθηκε σε βραδιά speed dating. Εκεί λοιπόν βρίσκεται απέναντι σε κάποιον που της λέει: «Δεν έχω κινητό γιατί λόγω μιας ανακάλυψης τα τελευταία πέντε χρόνια με κυνηγάει η CIA να με σκοτώσει. Να το ξέρεις αυτό».
Στα προβάδικα μίλησαν από τους Rotting Christ μέχρι τον Φοίβο Δεληβοριά. Για τους πρώτους το προβάδικο είναι η «εκκλησία» τους, για τον δεύτερο το «κολαστήριο» ενώ θα περίμενε κανείς το αντίθετο. Ρωτάει η Μαρίνα τους Rotting Christ πώς φαντάζονται τους εαυτούς τους σε 20 χρόνια και ο Σάκης Τόλης απαντά: «Η μονάδα μέτρησης για το όριο των μουσικών είναι τα Lemmy. Θα μας ρωτούν “Πόσα Lemmy είσαι;” κι αναλόγως θα απαντάμε».
Στο επεισόδιο που είναι αφιερωμένο στην Πλατεία Αβυσσηνίας μαθαίνουμε την πραγματική προέλευση της ονομασίας της. Αβυσσηνία ονομαζόταν η Αιθιοπία και επί Τουρκοκρατίας ζούσαν εκεί μαύροι σκλάβοι Αιθίοπες των Τούρκων που πραγματοποιούσαν το παιδομάζωμα.
Θα δούμε τον 95χρονο εγγονό του Γιασουρούμ. Ο Γιουσουρούμ ήταν ο πρώτος που πούλησε μεταχειρισμένα ρούχα στην Αθήνα και είχε το πρώτο second hand κατάστημα που οδήγησε σε μια αυτοκρατορία πέντε μαγαζιών του Γιουσουρούμ στο Μοναστηράκι.
Ο Τρομάρας κάνει σόου μπροστά στην κάμερα. Παίρνει τον τηλεφωνικό κατάλογο και τον σκίζει, παίρνει μια σανίδα και την καρφώνει. Αυτό που δε θα δούμε είναι ότι προσπάθησε –ανεπιτυχώς- να σπάσει μια τάβλα στο κεφάλι του. Την πήρε και άρχισε να την χτυπάει στο κεφάλι του μέχρι που μάτωσε και το συνεργείο έντρομο τον παρακαλούσε να σταματήσει ενώ η Μαρίνα σκεφτόταν ότι ο τελευταίος λαϊκός ήρωας θα μείνει στον τόπο στο γύρισμα της.
Ο τραγουδιστής Κώστας Χατζής εξομολογήθηκε μπροστά στην κάμερα ότι όταν εμφανιζόταν στο Green Park και ήταν ακόμη άσημος τον παρουσίαζαν ως Σπανιόλο ή Λατινοαμερικάνο και του ζητούσαν να μη μιλά, ούτε καν στους συναδέλφους του, για να μην αποκαλυφθεί ότι είναι τσιγγάνος. Ο ίδιος αφηγείται με πίκρα αυτή την ιστορία, όταν ντρεπόντουσαν να τον παρουσιάσουν ως τσιγγάνο στην Αθήνα των 60ς.
Ένα τσιγγανάκι γύρω στα 13-14 εμφανίζεται στα γυρίσματα για τα τατουατζίδικα χωρίς να είναι προγραμματισμένο. Βλέπει η Μαρίνα στο χέρι του ένα τατουάζ με την Amy Winehouse κι από κάτω το όνομα ΕΛΕΝΗ. Τον ρωτάει «Ποια είναι αυτή;» και εκείνο της απαντά απολύτως σοβαρά «Η μάνα μου. Είχε πεθάνει όταν ήμουν μικρός».