Το Qrator είναι μία νέα παγκόσμια πλατφόρμα για δημιουργούς

Μία ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν είναι κάτι που δεν έχει ξαναγίνει. Μια παγκόσμια πλατφόρμα όμως, για ανθρώπους της τέχνης και της δημιουργίας, μέσω της οποίας μπορούν να συνδεθούν με όσους μοιράζονται την ίδια κουλτούρα και τα ίδια ενδιαφέροντα; Αυτό είναι μία τελείως καινούρια, επαναστατική ιδέα, και αυτό έχει σκοπό να προσφέρει το Qrator. Για να καταλάβουμε τι ακριβώς είναι αυτή η νέα πρόταση στο χώρο των κοινωνικών δικτύων, ψάξαμε και μιλήσαμε στους δημιουργούς της. 

«Πρόκειται για ένα καινοτόμο «εργαλείο» με το οποίο οι άνθρωποι διαφόρων δημιουργικών επαγγελμάτων μπορούν να πουν την ιστορία τους, να ενισχύσουν τη δημόσια εικόνα τους και κατά συνέπεια να προωθήσουν τις πωλήσεις των αγαθών και υπηρεσιών τους», εξηγεί η Μαρία Παπαθανασίου – Aρώνες, υπεύθυνη επικοινωνίας της νέας πλατφόρμας. 

Το Qrator χωράει πολλούς ανθρώπους απευθύνεται σε όλους τους δημιουργικούς επαγγελματίες από το χώρο της Μόδας, της Ομορφιάς, της Τέχνης, της Φωτογραφίας, του Design, της Μαγειρικής και όχι μόνο, αλλά και ανθρώπους (ακόλουθους) που μοιράζονται την ίδια κουλτούρα και τα ίδια ενδιαφέροντα με τους δημιουργούς. Ενώ μόλις ξεκίνησε, η πλατφόρμα αριθμεί ήδη δεκάδες ειδικότητες, από υπαίθριους καλλιτέχνες, τεχνίτες, tattoo artists, μέχρι μακιγιέρ, κομμωτές, σεφ και baristas, μεταξύ άλλων. 

Στην αρχική της φάση, στην πλατφόρμα εντάχθηκαν δημιουργοί μέσα από επιλογή. «Η αρχική κοινότητα των δημιουργών που απαρτίζουν το Qrator έχει συμπληρωθεί κατόπιν εκτενούς έρευνας σε όλο τον κόσμο, μέσα από μια αυστηρή διαδικασία πολλαπλών κριτηρίων για κάθε δημιουργικό επαγγελματία (ποιότητα περιεχομένου, παρουσία σε άλλα δίκτυα, digital footprint, χώρα δραστηριοποίησης, industry κτλ). Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίστηκε μια αρχική κοινότητα (seed community) πραγματικά υψηλής ποιότητας».

Η πορεία της πλατφόρμας όμως δεν θα συνεχιστεί ακριβώς έτσι, αυτό αφορά μόνο την πρώτη περίοδο της δημιουργίας της. «Από τον Απρίλιο όλοι οι ενδιαφερόμενοι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν ελεύθερα και να δημοσιεύσουν την κουλτούρα τους, ενώ για να μπορέσουν να δημοσιεύσουν τη δουλειά τους θα πρέπει να συμπληρώσουν μια αίτηση».  Η διαδικασία δημιουργίας ενός προφίλ στην πλατφόρμα είναι αρκετά απλή από το σημείο εκείνο: είναι ανάλογη και εξίσου γρήγορη με τη δημιουργία ενός προφίλ σε ένα οποιοδήποτε μέσο κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. ανέβασμα φωτογραφίας προφίλ, cover photo, κλπ). «Στο Qrator όμως, οι δημιουργοί καλούνται να δημοσιεύουν και την «κουλτούρα» τους, εκτός από τη δουλειά τους, έτσι ώστε η κοινότητα να σχηματίσει μία πλήρη εικόνα για το brand DNA τους».

Η ιδέα γεννήθηκε από το Νικόλα Ιωαννίδη, τωρινό CEO της εταιρείας. Ήταν η αγάπη του για ανθρώπους που έχουν πάθος γι’ αυτό που κάνουν, αλλά υστερούν στα απαραίτητα εργαλεία branding, που την έκανε πραγματικότητα, εξηγεί η κυρία Παπαθανασίου- Αρώνες. Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει το Qrator: στόχος του δημιουργού της ήταν να προσφέρει σε αυτούς τους ανθρώπους αυτό που τους λείπει. «Το όραμά του κ. Ιωαννίδη βρήκε αρωγούς επιφανείς επενδυτές από όλο τον κόσμο κι έτσι συστήθηκε αυτή η διεθνής start-up επιχείρηση που απαρτίζεται από Έλληνες». 

Από το σημείο αυτό, έγινε πολλή δουλειά για να φτάσει η ιδέα να υλοποιηθεί. Τα κέντρα επιχειρήσεων του Qrator βρίσκονται σε Λονδίνο, Αθήνα και Χανιά, και από εκεί η 10μελής ομάδα της πλατφόρμας ετοίμασε το λανσάρισμα της πλατφόρμας. Η πλατφόρμα ξεκίνησε το ταξίδι της από την Ελλάδα. Σειρά έχει το Σαν Φρανσίσκο, το Λος Άντζελες, το Βερολίνο και το Σύδνεϋ, με επόμενο σταθμό τη Νέα Υόρκη, τη Βαρκελώνη, το Λονδίνο, το Σάο Πάολο, το Άμστερνταμ, το Τόκυο, το Παρίσι και το Μιλάνο. «Σε όλες αυτές τις πόλεις-κλειδιά θα τοποθετηθούν επιμέρους Community Curators, οι οποίοι καλούνται να συντονίσουν την προβολή των δημιουργών μέσα από όλα τα διαθέσιμα ψηφιακά και παραδοσιακά κανάλια. Υπολογίζεται ότι ως τον Ιούλιο το Qrator θα έχει φτάσει περί τους 1500 δημιουργούς και 150,000 ενδιαφερόμενα μέλη και ομοϊδεάτες», προβλέπει η κυρία Παπαθανασίου- Αρώνες.

Πίσω από τη δημιουργία όμως αυτής της πλατφόρμας, κρύβεται μια ολόκληρη φιλοσοφία για το πώς προσεγγίζει κανείς τόσο το μάρκετινγκ όσο και την τέχνη σήμερα. «Όπως έχει δηλώσει ο διάσημος marketer Simon Sinek, που έχει εμπνεύσει εκατομμύρια ανθρώπων σε θέματα ηγεσίας: “People don’t buy what you do; they buy why you do it. Αυτό που αγοράζει κανείς δεν είναι η δουλειά ή το προϊόν, αλλά ο λόγος, η έμπνευση και ολόκληρη η φιλοσοφία γύρω από το brand ή το δημιουργό. Με αυτό το σκεπτικό λοιπόν δημιουργήθηκε το Qrator, το οποίο έρχεται να καλύψει το κενό που αφήνουν οι υπόλοιπες πλατφόρμες, διευκολύνοντας τους δημιουργούς να αναδείξουν αφενός τα προϊόντα και τη δουλειά, αφετέρου την κουλτούρα τους, δηλαδή το brand DNA τους, με ένα μοναδικό post, συνδυάζοντας περιεχόμενο από διάφορες πηγές, ενώ οι χρήστες μπορούν να κάνουν εύκολή αναζήτηση ανἀ τοποθεσία, αντικείμενο εργασίας, ενδιαφέροντα και hashtags».

Η χρόνική συγκυρία που γεννήθηκε αυτή η πλατφόρμα δεν είναι, όπως και τίποτα άλλο που αφορά τη δημιουργία της, τυχαία. Η συγκυρία της κρίσης κάνει ακριβώς πιο απαραίτητο τον χώρο αυτό. Γιατί; «Γιατί εν μέσω κρίσης η δημιουργικότητα αποτελεί την κινητήριο δύναμη του αύριο και είναι η μόνη ίσως διέξοδος, ειδικά σε ό,τι αφορά τους νέους ανθρώπους. Από εκεί ορμώμενοι γεννήθηκε η ιδέα αυτής της πλατφόρμας εξάλλου, με σκοπό όπως προειπώθηκε, να δώσει την ευκαιρία στους δημιουργούς που έχουν ανάγκη να χτίσουν το brand τους, αλλά στερούνται των εργαλείων που προσθέτουν αξία στο περιεχόμενό τους, να πουν την ιστορία τους δωρεάν, αφήνοντας ένα δυνατό ψηφιακό αποτύπωμα, και να ενισχύσουν τη δημόσια εικόνα τους με ένα σύγχρονο, εμπνευσμένο και αποτελεσματικό τρόπο».

Το Qrator έρχεται να καλύψει τις ανάγκες ενός διαφορετικού κοινού, οι οποίες τώρα είναι μεγαλύτερες από ποτέ. Δημιουργοί από όλο τον κόσμο βρίσκονται δίπλα σας με ένα κλικ. Ανακαλύψτε τους! 

www.qrator.com

Μελίνα Καλφαντή

Share
Published by
Μελίνα Καλφαντή