Στο πολυεπίπεδο βιβλίο του ο Vasquez χρησιμοποιεί το φλας-μπακ για να μας εισάγει στις αναμνήσεις του ήρωά του, Αντόνιο Γιαμάρα, καθηγητή νομικής, ο οποίος γεννημένος στην Μπογκοτά το 1970, ενηλικιώνεται μέσα στη δεκαετία 1980-90. Συγχρόνως, ο Αντόνιο βιώνει συγκλονιστικά γεγονότα, καθώς εκείνη την εποχή μεσουρανεί η τρομοκρατία του καρτέλ ναρκωτικών του Πάμπλο Εσκομπάρ, με τις τυφλές βομβιστικές επιθέσεις σε δημόσιους χώρους και θεαματικές δολοφονίες αδιάφθορων θεσμικών προσώπων. Ο ήρωας βρίσκεται αντιμέτωπος με τις εμμονές του από ένα βίαιο περιστατικό που υπέστη, αποτυπωμένο στο βάθος του νου, συνδεδεμένο με τις ζωές τριών τραγικών χαρακτήρων. Αυτοί είναι ο Ρικάρντο Λαβέρδε, η πολυαγαπημένη του «γκρίνγκα» σύζυγος Ιλέην Φρίτς και η κόρη τους Μάγια. Η Μάγια, συνομήλικη του Αντόνιο, θα τον βοηθήσει να βρει κάποιο νόημα στα συγκυριακά συμβάντα της ζωής του. Ο Αντόνιο μάλιστα αποφαίνεται ότι «οι μακρές διαδικασίες που συναντάμε στη ζωή μας—πότε για να της δώσουν την ώθηση που χρειάζεται, πότε για να κάνουν θρύψαλα τα πιο λαμπρά μας σχέδια—τείνουν να μένουν κρυφές σαν υπόγεια ρεύματα». Έτσι, ο ήχος ταυτίζεται μεταφορικά με τα πράγματα «όταν πέφτουν», όταν δηλαδή αυτά που μας συμβαίνουν βγαίνουν εκτός ελέγχου και διαλύουν κάθε αυταπάτη. Στις εύφορες, αχανείς πεδιάδες της εν δυνάμει πλουτοπαραγωγικής Κολομβίας, με τα διακλαδούμενα ποτάμια, βρίσκεται το σκηνικό της δράσης των Peace Corps, όπου ο ακτιβιστόκοσμος των χίπις βρίσκει φωνή και ενίοτε άσυλο από το κυνήγι επιστράτευσης της αμερικανικής κυβέρνησης για τον πόλεμο του Βιετνάμ. Εδώ, βρίσκεται ο Παράδεισος των 60s και τα Peace Corps ή Ειρηνευτικά Σώματα ελληνιστί, ως αποστολές εθελοντισμού, με αγνά κίνητρα και πολλή μαριχουάνα, έρχονται να βοηθήσουν τα φτωχικά χωριά με τις πρακτικές τους γνώσεις. Μοιραία, η Ιλέην, Αμερικανίδα παθιασμένη εθελόντρια και ο Ρικάρντο θερμόαιμος Κολομβιανός πιλότος συναντιούνται και ερωτεύονται. Ακριβώς πάνω στη στιγμή που το σκηνικό αλλάζει. Ο εθελοντισμός ξε-πέφτει σε διακίνηση τεράστιων ποσοτήτων μαριχουάνας μέσω καλά δωροδοκούμενων τελωνιακών στην Αμερική. Στα μέσα της δεκαετίας του 70 το εμπόριο μπαίνει σε ανεξέλεγκτη τροχιά. Ο Πρόεδρος Νίξον θα κηρύξει τον Πόλεμο εναντίον των Ναρκωτικών. Ο Vasquez δραματοποιεί τους χαρακτήρες του μέσα από το παρελθόν τους και τις συντεταγμένες των δεδομένων ιστορικών συγκυριών. Κορυφώνει δεξιοτεχνικά το σασπένς της αναζήτησης των ηρώων για πληροφορίες που θα τους βοηθούσαν να ανασυνθέσουν τις θρυμματισμένες εικόνες των βιωμάτων τους.