Categories: ΘΕΑΤΡΟ

Όσα έγιναν στην εγκατάσταση της νέας διοίκησης του Εθνικού Θεάτρου

Ζεστό και χαλαρό  το κλίμα σήμερα το πρωί, περιμένοντας τον αναπληρωτή υπουργό Πολιτισμού Νίκο Ξυδάκη να φτάσει στο ιστορικό κτήριο Τσίλερ για να εγκαταστήσει τη νέα ηγεσία του Εθνικού Θεάτρου. Μια αλλαγή σελίδας, με σημαία τη λέξη «Διαφάνεια». Την πήρε επάνω του ο κ. Ξυδάκης και φαίνεται πώς θα έχει κι απρόσμενες μακροπρόθεσμα προοπτικές. Γιατί η πρώτη κουβέντα του υπουργού, αφού φίλησε ένα-ένα όλα τα μέλη του νέου Δ.Σ., από την Αμαλία Μουτούση και τον Θανάση Παπαγεωργίου μέχρι  τον Κυριάκο Κατζουράκη και τον Ιωσήφ Βιβιλάκη, ήταν η αναμόρφωση του νομοθετικού καθεστώτος του Εθνικού Θεάτρου, που θα το κάνει «πιο ευέλικτο και στέρεα θεμελιωμένο και θα θωρακίσει τη χρήση του δημοσίου χρήματος».

Είχε πολλές ειδήσεις η συνάντηση, έτσι κι αλλιώς: ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής Στάθης Λιβαθινός θέλει μαζί με τον υπουργό να προωθήσει την αναβάθμιση της θεατρικής παιδείας («Ήρθε η ώρα να επενδύσουμε όχι στο αύριο αλλά στο μεθαύριο»), αλλά και την θέσπιση θέσης οικονομικού διευθυντή, ενός μάνατζερ, που θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητα και την διαφάνεια.

Στις ειδήσεις ανήκει επίσης η απόφαση του Λιβαθινού να συνεχίσει τη συνεργασία με ανθρώπους της προηγούμενης Διεύθυνσης, όπως ο σύμβουλος του Σ.Χατζάκη, Αντώνης Κούφαλης («γιατί είμαστε όλοι καλλιτέχνες»), αλλά και ο έλεγχος που διενεργείται σε  μία προς μία όλες τις συμβάσεις που υπέγραψε ο Σ.Χατζάκης. Ένα παράδειγμα που αναφέρθηκε ότι διορθώθηκε είναι η  σύμβαση της Άλκηστης Πρωτοψάλτη (ανερχόταν στις 62 χιλιάδες ευρώ).

«Δεν είμαστε εδώ για να κάνουμε το χατίρι κανενός. Το θέατρο  δεν είναι καμωμένο για να είμαστε αρεστοί αλλά για να ευαισθητοποιούμε, ακόμα κι αν γινόμαστε δυσάρεστοι. Στο εξής θα υπάρχουν κοινοί κανόνες του παιχνιδιού για όλους», υπογράμμισε ο Στ.Λιβαθινός. Κάτι που κάνει πράξη επανασχεδιάζοντας το ήδη κλειδωμένο ρεπερτόριο του 2015-2016 που ανακοίνωσε ο Σωτήρης Χατζάκης, μια μέρα προτού τον πάψουν. «Το ρεπερτόριο είναι το πρόσωπο του θεάτρου προς τα έξω, αλλά μοιάζει με έτοιμο φαγητό που παραδίδεται από τους προηγούμενους. Θα το υπηρετήσουμε με σεβασμό, ακόμη κι αν χρειαστεί να βάλουμε κάτι από τη δική μας μαγειρική», επεσήμανε ο νέος διευθυντής. Έχει ήδη βάλει πλώρη, ελέγχοντας πάντα τις συμβάσεις και «με πολύ σεβασμό στους καλλιτέχνες», είτε για αλλαγές σε κάποιες κλεισμένες παραστάσεις, είτε για πρόσθετες παραγωγές («στο μέτρο του οικονομικά εφικτού»).  

Στο «μέτωπο Χατζάκη» ο τέως καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού υπέστη μια ακόμη ήττα, καθώς προ ημερών απορρίφθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας το αίτημα του να παγώσει η υπουργική απόφαση απομάκρυνσής του. Για την εκκρεμότητα της προσφυγής του κ. Χατζάκη στη Δικαιοσύνη, ο κ.Ξυδάκης ξεκαθάρισε το πρωί: «Εγώ εφάρμοσα τον νόμο, τα δικαστήρια θα κρίνουν». Στο μεταξύ έχει διατάξει διαχειριστικό έλεγχο, τον οποίο θα διαδεχτεί  και λογιστικός.

Επιπλέον, μετά από την ανάρτηση του ισολογισμού του Εθνικού Θεάτρου για το οικονομικό έτος 2014 στη Διαύγεια, κατέρρευσε η «success story» επιχειρηματολογία του Σ. Χατζάκη. Στον ισολογισμό (από 1/1/4 έως 31/12/14) εμφανίζονται «έκτακτα και ανόργανα έξοδα» μαζί με έξοδα στην ενότητα «προβλέψεις για έκτακτους κινδύνους», ύψους 1.604.589,11 ευρώ. Αντί λοιπόν για πλεόνασμα, η νέα ηγεσία του θεάτρου βρίσκει «τρύπα»!

Ιωάννα Κλεφτόγιαννη

Share
Published by
Ιωάννα Κλεφτόγιαννη