Categories: ΤΕΧΝΕΣ

Όλα όσα μπορείτε να δείτε αυτή την εβδομάδα στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Ένας οδηγός για να μη χάσετε τίποτα από όσα συμβαίνουν αυτή την εβδομάδα στην Πειραιώς 260 και στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.  

Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο, βασισμένο στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου

ΜΟΥΣΙΚΗ

Τετάρτη 16 Ιουνίου στις 22:30 και Πέμπτη 17 Ιουνίου στις 21:00, Πειραιώς 260

 Η ιστορία του ανθρώπου ως αέναη αφήγηση πολέμου, ως σπαρακτικό πορτρέτο του κόσμου μας, με όχημα τα χορικά του Αγαμέμνονα και τους μονολόγους της Κλυταιμνήστρας. Μοναδική ερμηνεύτρια, στο κέντρο της σκηνής, η Σοφία Χιλλ, σε διάλογο με το νέο μουσικό έργο του Γιώργου Κουμεντάκη. Μινιμαλιστική προσέγγιση, τραγικός λόγος και οι ήχοι του γιαϊλί ταμπούρ, σε ερμηνεία του Ευγένιου Βούλγαρη, και του πιάνου, σε ερμηνεία του σκηνοθέτη Κωνσταντίνου Χατζή, παντρεύονται με τις καθηλωτικές φωτογραφίες του πολυβραβευμένου ακτιβιστή φωτογράφου Σεμπαστιάο Σαλγκάδο.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Κλυταιμνήστρα. Φωτογραφία: Παντελής Μακκάς

Anouar Brahem Quartet

ΜΟΥΣΙΚΗ

Πέμπτη 17 Ιουνίου στις 21:00, Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Στις 17 Ιουνίου, το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου υποδέχεται για πρώτη φορά τον κορυφαίο δεξιοτέχνη στο ούτι Ανουάρ Μπραχέμ, έναν από πλέον καινοτόμους συνθέτες στο είδος του. Η δουλειά του Μπραχέμ συνδυάζει πλήθος μουσικών ιδιωμάτων, από την παραδοσιακή και την κλασική αραβική μουσική μέχρι την τζαζ, ενώ με το κουαρτέτο του έχει εξασφαλίσει μια εξέχουσα θέση στην τζαζ μουσική σκηνή. Ο Ανουάρ Μπραχέμ θα εμφανιστεί μαζί με τους σταθερούς του συνεργάτες, τον Γερμανό Κλάους Γκέσινγκ (Klaus Gesing, μπάσο κλαρινέτο, σοπράνο σαξόφωνο), τον Σουηδό Μπιερν Μάιερ (Björn Meyer, ηλεκτρικό μπάσο), αλλά και τον Λιβανέζο Χαλέντ Γιασσίν (Khaled Yassine, κρουστά) –το εκπληκτικό σύνολο του αριστουργηματικού δίσκου Τα εκθαμβωτικά μάτια της Ρίτας (The Astounding Eyes of Rita, ECM 2009). Το κουαρτέτο θα παρουσιάσει ένα καθηλωτικό πρόγραμμα, που περιλαμβάνει παλαιότερες δημοφιλείς μελωδίες, αλλά και νέες συνθέσεις και διασκευές.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Anouar Brahem Quartet. Φωτογραφία: Lukasz_Rajchert

Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών – Βύρων Φιδετζής, 36 Ελληνικοί χοροί για ορχήστρα

ΜΟΥΣΙΚΗ

Σάββατο 19 Ιουνίου στις 21:00, Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, που καταστατικό στόχο έχει τη συστηματική και δημιουργική ενασχόληση με τη νεοελληνική έντεχνη μουσική δημιουργία, παρουσιάζει – υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Βύρωνα Φιδετζή – ένα αριστουργηματικό δείγμα της εγχώριας δημιουργίας: τους 36 Ελληνικούς χορούς του Νίκου Σκαλκώτα. Η συναυλία εντάσσεται στο πλαίσιο του κύκλου 1821-2021 Ελευθερία – Δημιουργία, που έχει ανακηρύξει η Φιλαρμόνια για τη φετινή χρονιά. Με τους 36 Ελληνικούς χορούς, ο Σκαλκώτας χρησιμοποιεί το παραδοσιακό υλικό ελεύθερα, δημιουργώντας από αυτό νέες αυτόνομες συνθέσεις, που συχνά απέχουν πολύ από τις πρωτογενείς πηγές τους.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών

Lamenta / Μοιρολόγια

ΧΟΡΟΣ

Τρίτη 15 και Τετάρτη 16 Ιουνίου στις 21:00, Πειραιώς 260 – Χώρος Δ 

Μοιρολόι: η ιεροτελεστία του πένθους, η θεραπευτική διάσταση της μουσικής και του τραγουδιού, η συμμετοχή, όχι μόνο του νου αλλά και του σώματος, στη διαδικασία του θρήνου. Σε μια εποχή που τα τελετουργικά πένθους δεν έχουν πλέον θέση στις δυτικές κοινωνίες, η παλιά αυτή ελληνική παράδοση γοήτευσε τους δύο διάσημους Βέλγους χορογράφους Κουν Αουγκουστέινεν και Ροζάλμπα Τόρρες Γκερρέρο (το καλλιτεχνικό δίδυμο Siamese Cie), οι οποίοι, μετά από ενδελεχή έρευνα, μεταγράφουν παραδοσιακά μοιρολόγια της Ηπείρου στο πεδίο του σύγχρονου χορού. Στην παράσταση συμμετέχουν εννέα Έλληνες χορευτές με εμπειρία σε παραδοσιακούς χορούς, μαζί με Έλληνες και ξένους μουσικούς επί σκηνής, που ενώνουν τις δυνάμεις τους με το καλλιτεχνικό δίδυμο Siamese Cie και μας καλούν να συμφιλιωθούμε με την απώλεια μέσα από τη δύναμη της μουσικής και του χορού. 

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Lamenta / Μοιρολόγια

Alexandra Waierstall, ANNNA³ Οι κόσμοι των αέναων μετατοπίσεων 

ΧΟΡΟΣ

Σάββατο 19 και Κυριακή 20 Ιουνίου, 21:00, Πειραιώς 260 – Χώρος Δ   

Μεταμορφώσεις του γυναικείου σώματος, σ’ ένα εκρηκτικό συναισθηματικό και υπαρξιακό χορευτικό τρίο. Η γεννημένη στη Βρετανία, κυπριακής καταγωγής χορογράφος Αλεξάνδρα Βάιερσταλ σε συνεργασία με τον διάσημο συνθέτη και πιανίστα Hauschka και τη Γαλλίδα σχεδιάστρια φωτισμού Caty Olive, παρουσιάζει στο κοινό του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου ένα εξαίσιο δείγμα του πλούσιου χορογραφικού της ρεπερτορίου, αφιερωμένο στο γυναικείο σώμα ως τόπο σύνδεσης και αντίστασης, ως τόπο διεκδικούμενο μεταξύ παράδοσης και μελλοντικής ουτοπίας. Στο έργο της με τίτλο ANNNA³, τρεις χορεύτριες διανύουν τον χώρο γεμάτες αβεβαιότητα αλλά και τόλμη. Άλλοτε παραδίδονται στα πραγματικά και συμβολικά όρια του σώματος τους και άλλοτε αντιστέκονται σε αυτά, με τρόπο ηρωικό και ρυθμό ιλιγγιώδη, γιορτάζοντας την ελευθερία της σωματικής έκφρασης.   

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

ANNNA³. Φωτογραφία: Katja Illner

Breakdance Battle All Style Battle

ΧΟΡΟΣ

Σάββατο 19 και Κυριακή 20 Ιουνίου στις 22:00, Πειραιώς 260 – Χώρος Ε

Οι εκδηλώσεις του Layers of Street, της νέας σκηνής του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου που φέρνει την street χορευτική κουλτούρα σε Ελλάδα και εξωτερικό σε διάλογο με το θέατρο και το σύγχρονο χορό, κορυφώνονται με το Athens Epidaurus Festival Urban Dance Contestένα διήμερο αφιερωμένο στην πιο χαρακτηριστική και δυναμική έκφραση της hip hop κουλτούρας: τα χορευτικά Battles. Γνήσια έκφραση της κουλτούρας του δρόμου της δεκαετίας του ΄70, τα χορευτικά battles αποτέλεσαν τρόπο έκφρασης, αλλά και πολεμικό μέσο σύγκρουσης και επίλυσης διαφορών για τους νέους της  αφροαμερικανικής και πορτορικανικής κοινότητας των ΗΠΑ. Με την εισβολή του hip hop στην pop κουλτούρα σε ΗΠΑ και Ευρώπη τη δεκαετία του ΄80, τα χορευτικά breakdance και all style battles, εξελίχθηκαν ραγδαία σε μια από τις δημοφιλέστερες χορευτικές πρακτικές διεθνώς, φτάνοντας τη δεκαετία του ΄90 και στην Ελλάδα. Με τη συμμετοχή σπουδαίων χορευτών από όλη την Ελλάδα και με καταξιωμένους κριτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, τα battles του Athens Epidaurus Festival Urban Dance Contest θα χωριστούν σε δύο κατηγορίες. Την πρώτη μέρα (19/6), η κατηγορία θα είναι Break 1vs1 και θα συμμετέχουν μόνο breakdancers (Β-boys & B-girls) ατομικά, ενώ τη δεύτερη ημέρα (20/6) θα είναι Hip Hop (All Style) 1vs1, και θα διαγωνιστούν ατομικά χορευτές και χορεύτριες από διαφορετικά στυλ του χιπ χοπ (hip hop, popping, locking, break).

Περισσότερες πληροφορίες εδώ και εδώ

Los Battles. Φωτογραφία: Πηνελόπη Γερασίμου

DyptikD-Construction / Aπο-δόμηση 

ΧΟΡΟΣ

Σάββατο 19 και Κυριακή 20 Ιουνίου στις 20:15, Πειραιώς 260 – Πλατεία

Το αφιέρωμα του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στη hip hop χορευτική σκηνή, συνεχίζεται από την πρωτοποριακή γαλλική ομάδα χορού Dyptik. Υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση των βραβευμένων Γάλλων χορογράφων Souhail Marchiche και Mehdi Meghari, έξι χορευτές με εμπειρία στον χορό του δρόμου (street dance), υπό τους ήχους αραβικής μουσικής με σύγχρονο beat, χρησιμοποιούν την κινητική γλώσσα του hip hop και του breakdance για να εκφράσουν την επαναστατικότητα, την οργή και τον πόνο, τη φυγή και την ανάγκη για ελευθερία, που μετά την εμπειρία του εγκλεισμού, λόγω της πανδημίας, μας αγγίζει ακόμα περισσότερο. Κινούμενοι ανάμεσα στο κοινό, οι έξι χορευτές επιδιώκουν την άμεση επαφή με τον θεατή, παρακινώντας τον να συμμετέχει στη δράση και να απαλλαχθεί από τον ρόλο του παθητικού δέκτη, δημιουργώντας έτσι αυθόρμητες, αυτοσχεδιαστικές και συναρπαστικές συνέργειες. Η ομάδα χορού Dyptik ιδρύθηκε το 2012 στο Σαιντ-Ετιέν της Γαλλίας από τους hip hop χορογράφους Souhail Marchiche και Mehdi Meghari. Έχοντας ως βάση τα Dyptik Studios , που από το 2014 έχουν εδραιωθεί ως σημαντικός χώρος καλλιτεχνικής έκφρασης για την γαλλική hip hop σκηνή, η ομάδα Dyptik έχει παρουσιάσει με μεγάλη επιτυχία έργα της διεθνώς. 

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Dyptik, D-Construction

Τάσος Βρεττός, The Feel. Backstage

ΕΚΘΕΣΗ

Από 16 Ιουνίου – 31 Ιουλίου, Πειραιώς 260 – Χώρος Α. Ώρες λειτουργίας: 19:00-24:00 

Είσοδος ελεύθερη με δελτία εισόδου

Η πολυμεσική εγκατάσταση The Feel. Backstage μας μεταφέρει στο αθέατο κομμάτι της ζωής Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών της clubbing περφόρμανς, της BDSM και drag σκηνής της Αθήνας, όπως την κατέγραψε ο γνωστός Έλληνας φωτογράφος Τάσος Βρεττός. Πρόκειται για ένα από τα πιο πρωτότυπα έργα του δημιουργού, το οποίο ξεκίνησε από την τυχαία  συνάντηση του με την Αμερικανίδα drag queen Nickie Nicole σε κλαμπ της πόλης  το  2005.  Εξελίχθηκε έξω από στενά ‘ερευνητικά’ πρωτόκολλα, στη βάση της προσωπικής  σχέσης του Βρεττού  με τους ανθρώπους του χώρου αυτού (διοργανωτές, μουσικούς, περφόρμερ, ακτιβιστές θεμάτων φύλου) και την εναργή ανταπόκρισή του στα events  και φεστιβάλ που διοργανώνονταν κατά καιρούς σε εναλλακτικούς χώρους της Αθήνας. 

Ο Τάσος Βρεττός συνέθεσε  έτσι σταδιακά ένα σώμα φωτογραφιών με ιδιαίτερα, επιτελεστικά (performative) χαρακτηριστικά, το οποίο αν και δεν είναι εξαντλητικό ως προς το εύρος του ωστόσο φέρει πολλαπλά ανθρωπολογικά και κοινωνιολογικά σημαίνοντα. Το όλο υλικό του Backstage συναντάται με την ιστορία του ΛΟΑΤΚΙ+ ακτιβισμού για τις έμφυλες ταυτότητες, με τις διεκδικήσεις για τη σεξουαλική απελευθέρωση και το δικαίωμα στην ηδονή και στη σωματική αυτοδιάθεση στους χώρους των clubbing commons & των sex festivals, με τα τελετουργικά της επιθυμίας και τις συνθήκες επισφάλειας˙ χαρακτηριστικά που αναδύονται στη δημόσια σφαίρα από την εποχή της εξωστρεφούς και οικονομικά ευημερούσας μετα-Ολυμπιακής Αθήνας (2005) και διαμέσου της κρίσης, φτάνουν διαφοροποιημένα έως σήμερα, όπου ενισχύονται από την πολυπλοκότητα της queer κουλτούρας και τη δυναμική της trans ορατότητας. Η έκθεση περιλαμβάνει ευαίσθητο περιεχόμενο και είναι κατάλληλη για θεατές 18+

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

The Feel – Tάσος Βρεττός

Πώληση εισιτηρίων στα aefestival.gr | tickets.aefestival.gr | www.ticketservices.gr στο 210 7234 567 στα κεντρικά εκδοτήρια (Πανεπιστημίου 39) και στα καταστήματα Public.
POPAGANDA