Δεν θα βρείτε ούτε ένα κείμενο για τον βετεράνο DJ/παραγωγό απ’ την Φρανκφούρτη που δεν περιστρέφεται γύρω απ’ την ιδιαίτερη ικανότητά του να μεταλλάσσεται σαν ευφυής μουσικός χαμαιλέοντας και να μεταπηδά από το ένα ψευδώνυμο στο άλλο κι απ’το ένα μουσικό είδος στο επόμενο. Έχει υπάρξει σημαντικότατο στέλεχος της Playhouse, της εταιρείας που έχει φιλοξενήσει κατά καιρούς και τους Ricardo Villalobos, Isolee, Lowtec μεταξύ άλλων, την εποχή που το minimal house/techno ήταν το κέντρο του ηλεκτρονικού μουσικού κόσμου.
Τα τελευταία χρόνια έχει επιλέξει να αφήσει πίσω του όλα αυτά τα aliases, να κρατήσει το όνομά του και με έδρα πλέον την Dial (των Jost και Lawrence) να κυκλοφορήσει μερικά απ’τα καλύτερα κομμάτια της καριέρας του, πολλά απ’τα οποία τα βρίσκεται στο απίθανο Happiness Ιs Happening που κυκλοφόρησε πέρσι. Έστω και μια «διαγώνια» ακρόαση του δίσκου φθάνει για να επιβεβαιώσει την πολυσυλλεκτικότητά του, ως επιστέγασμα των 20+ χρόνων που ο Flügel πρωταγωνιστεί στο διεθνές dance στερέωμα. Το “Friendship Song” αποτελεί ιδανική αφετηρία γνωριμίας αφού ο Flügel με τον ιδιαίτερο τρόπο του τέμνει τη γερμανική παράδοση των Kraftwerk με τους πρώιμους Depeche Mode και το μετατρέπει σε instant classic όσων έχουν διατηρήσει αυτές τις σπουδαίες μπάντες ως καθοριστικές στην μουσική τους πορεία. Αν μάλιστα προχωρήσετε και λίγο παραπέρα οι ΕΒΜ αναφορές του Flugel θα φανερωθούν απροκάλυπτα μεν, ευφυέστατα δε (“Tense Times”)
Το καινούργιο του ΕΡ κυκλοφορεί στις 3/3 (πάλι στην Dial) και φέρει τον απόλυτα περιγραφικό τίτλο Sliced Africa, με το ομώνυμο κομμάτι να αποτελεί την πιο ενδιαφέρουσα στιγμή χάρις στον έξοχο συνδυασμό του αφρικάνικου ρυθμού και την γρήγορη και παιχνιδιάρικη μελωδία του. Είναι άλλη μια προσπάθεια του Γερμανού να αποφύγει την περιχαράκωσή του σε οποιοδήποτε comfort zone γι’αυτό και δεν αποτελεί έκπληξη που το “Spiritual Enhancer” που ακολουθεί είναι ένα τελείως διαφορετικό κομμάτι – μοιάζει βγαλμένο απ’τα γερμανικά ‘70s. Τέλος, το κομμάτι που ανοίγει το ΕΡ (“Black Towers”)είναι, ένα μάλλον τυπικό για τα δεδομένα του, track: διαρκεί σχεδόν 12 λεπτά και μένει στο μυαλό σου χάρις στις απλές μελωδικές γραμμές που έχει τοποθετήσει στο βάθος της παραγωγής. Ο Ricardo Villalobos, είναι καλός του φίλος (οι ιστορίες τους απ’τα αυτοσχέδια σπιτικά πάρτι στο πατρικό του χιλιανού μάστορα, με τους γονείς του παρόντες, είναι μυθικές πλέον) και αυτό δεν κρύβεται.
Η επερχόμενη εμφάνισή του στο 6 D.O.G.S. στα πλαίσια των Needless parties (μαζί με τον δικό μας Chevy) αποτέλεσε ιδανική αφορμή για να του στείλουμε μερικές ερωτήσεις ενώ το πρόσφατο σετ στον Rinse FM αποτελεί ιδανικό συνοδευτικό για να διαβάσετε τι έχει να πει…
Σε κάθε κυκλοφορία μου κάνω το ίδιο πράγμα νομίζω. Δηλαδή κάνω κάτι εντελώς διαφορετικό. Ποτέ δεν θέλησα να αφοσιωθώ σε ένα συγκεκριμένο μουσικό είδος απ’τη στιγμή που πιστεύω πως αντλώ έμπνευση από οτιδήποτε συναντώ στη ζωή μου και πως όλα επηρεάζουν αυτό που κάνω καλλιτεχνικά.
Δεν παρακολουθώ συχνά τις κριτικές των δίσκων μου, προτιμώ να επιστρέψω στο στούντιο. Απ’την άλλη όμως, είναι προφανές πως οι θετικές κριτικές μου δίνουν αντίστοιχη ενέργεια στην καθημερινή μου ζωή. Σε γενικές γραμμές, πάντως, πιστεύω ότι μόλις βγάλεις κάτι σε κοινή θέα πρέπει να είσαι έτοιμος να αντιμετωπίσεις τις πολλές και διαφορετικές απόψεις του κόσμου κι αυτό είναι ένα πολύ θετικό και σημαντικό κομμάτι της διαδικασίας μιας μουσικής κυκλοφορίας.
Το Acid είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της House, όπως είναι και η disco. Αν προτιμάτε, έχει ανάλογη βαρύτητα με εκείνη των blues στη ροκ μουσική και κατά κάποιο τρόπο αποτελεί το θεμέλιο όσων κάνω σήμερα.
Θυμάμαι ακόμα την πρώτη φορά που άκουσα Depeche Mode, ήταν το ντεμπούτο τους και κάποιος έβαλε να παίξει ένα κομμάτι σε ένα σχολικό disco πάρτι το 1982. Ήταν πραγματικά διαφορετική μουσική και έτρεξα στον DJ για να μάθω τι είναι.
Ο David Bowie είναι ένας απ’τους σπουδαιότερους ποπ μουσικούς και τραγουδιστές στον πλανήτη. Είμαι φανατικός οπαδός του και έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για μένα απ’τη στιγμή που αγόρασα το Lodger, όταν ήμουν ακόμα μικρό παιδί.
Οι πρώτες κυκλοφορίες των Underground Resistance ήταν απλά σοκαριστικές. Μια ηχητική εμπειρία που προκάλεσε πανικό στα κλαμπ. Άκουγα συνέχεια στο σπίτι μου τα πρώτα τους 12ίντσα προσπαθώντας να καταλάβω περί τίνος πρόκειται.
O Roman Flügel εμφανίζεται στο πλαίσιο του Needless την Παρασκευή 20/2, ανοίγει-κλείνει ο Chevy, visuals by HA (είσοδος €8)