Με τη σφραγίδα του Πέδρο Αλμοδόβαρ και τις «ευλογίες» φεστιβάλ όπως των Καννών, του Σαν Σεμπαστιάν αλλά και των αθηναϊκών Νυχτών Πρεμιέρας όπου αποτέλεσε έναν από τους δημοφιλέστερους τίτλους, η ταινία Ο Άγγελος ανοίγει το βιβλίο της ζωής του Κάρλος Ρομπλέδο Πουχ, του διασημότερου κατά συρροή δολοφόνου που έδρασε στην Αργεντινή στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Ο νεαρός, με εμφάνιση χολιγουντιανού σταρ κι αντίστοιχο κοινωνικό στάτους, έγινε γνωστός ως «ο Άγγελος του Θανάτου» εξαιτίας της ομορφιάς του, κι ας ήταν υπεύθυνος για κάποια από τα πιο φρικιαστικά εγκλήματα στην ιστορία της χώρας.
Ο σκηνοθέτης Λουίς Ορτέγα εμπνεύστηκε από τη σκοτεινή αυτή φιγούρα για να αφηγηθεί την ιστορία της φιλίας του Καρλίτος με ένα συμμαθητή του, για την προσοχή του οποίου ήταν πρόθυμος να φτάσει στα άκρα και να αποκτήσει τη φήμη του πιο στυγερού εγκληματία στο Μπουένος Άιρες, με 11 δολοφονίες στο ενεργητικό του μέχρι να κλείσει τα 20 του χρόνια.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε το προσωπικό σημείωμα του σκηνοθέτη…
Από μικρός ένιωθα δέος απέναντι στους εγκληματίες που έμειναν στην ιστορία. Ο κινηματογράφος και η απεικόνιση της βίας σε αυτόν ασκούσαν γοητεία σε επίπεδο αισθητικής απεικόνισης , ταιριαστή με την έκρηξη εφηβείας μέσα μου. Άλλωστε, η βία στους δρόμους της Αργεντινής παραήταν σκληρή πραγματικότητα για μένα. Όταν αποφάσισα να σκηνοθετήσω τη βίαιη ιστορία ενός έφηβου εγκληματία έλαβα υπόψιν όλη τη ρομαντική παρουσίαση της βίας που είχα υιοθετήσει κι εγώ στην εφηβεία μου. Ένας έφηβος συχνά αντιδρά στις συμβάσεις της καθημερινότητας με επαναστατική σκληρότητα. Σε ποιες συνθήκες, όμως, αυτή η σκληρότητα μπορεί να οδηγήσει στη βία; Προσπάθησα να φωτίσω το τι μπορεί να ώθησε τον Καρλίτος με όλη την ορμή της εφηβείας του στη διάπραξη εγκλημάτων σα να ήταν φυσικό του δικαίωμα. Ο Καρλίτος μοιάζει να κινείται σε ένα μεγάλο κινηματογραφικό πλατό, εκεί όπου ο θάνατος δεν είναι πραγματικότητα αλλά σύμβαση. Οι δολοφονίες σκηνοθετούνται από τον ίδιο έτσι που να τραβούν την προσοχή των Άλλων, και του Θεού πάνω του. Ο Καρλίτος ισχυρίστηκε πως είναι απεσταλμένος του Θεού στη Γη. Παίρνει έτσι απόσταση από την εγκληματική του δράση και απογυμνώνει τις πράξεις του από κάθε συναίσθημα, όπως ακριβώς ένας ψυχοπαθής, χωρίς στην πραγματικότητα να είναι. Είναι μια Χαμένη Ψυχή που μέσα από το έγκλημα βρήκε την ταυτότητα που τον προσδιορίζει.