Σε λίγες ώρες ανακοινώνεται το πλήρες πρόγραμμα του 26ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας που θα πραγματοποιηθεί φέτος από τις 23 Σεπτεμβρίου ως τις 4 Οκτωβρίου. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το αμερικάνικο ανεξάρτητο σινεμά κατέχει κυρίαρχη θέση στο line-up του φεστιβάλ, με ταινίες που έχουν ταξιδέψει από το Σάντανς στην Τραϊμπέκα κι από εκεί στην Μπερλινάλε και προσγειώνονται τώρα σε ένα από τα ελάχιστα φεστιβάλ του πλανήτη που θα πραγματοποιηθεί φέτος σε φυσικούς χώρους, κι όχι αποκλειστικά ψηφιακά.
Πάμε να δούμε τι περιλαμβάνει φέτος το american indie μενού…
Από τους πολυαναμενόμενους τίτλους του φεστιβάλ είναι η επόμενη ταινία της Τζόζεφιν Ντέκερ μετά το Madeline’s Madeline, στην οποία συναντά την Ελίζαμπεθ Μος στο ρόλο της συγγραφέα Σίρλεϊ Τζάκσον. Μια διάσημη κι εύθραυστη ψυχολογικά συγγραφέας τρόμου βρίσκει την πολυπόθητη έμπνευση για το επόμενο βιβλίο της όταν με τον σύζυγό της προσκαλούν ένα νεαρό ζευγάρι για να μείνει στο καλαίσθητο σπίτι τους. Η ταινία κέρδισε το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ του Σάντανς και καθιερώνει την Ντέκερ ως μια από τις σημαντικότερες auteurs του αμερικανικού σινεμά.
Ο Ριζ Άχμεντ, γενικά ανερχόμενος, πρωταγωνιστής της σειράς The Night Of και ράπερ, δίνει την πιο αξιομνημόνευτη ερμηνεία της καριέρας του στο ρόλο ενός πρώην τοξικομανούς ντράμερ που περιοδεύει ανά τις πολιτείες της Αμερικής με τη σύντροφό του και το sludge metal ντουέτο τους. H νομαδική τους ζωή, όμως, διακόπτεται όταν συνειδητοποιεί ξαφνικά πως έχει χάσει ένα μεγάλο μέρος της ακοής του. Από το σεναριογράφο του υποτιμημένου The Place Beyond the Pines και με συμπρωταγωνίστρια τη millennial απάντηση στα manic pixie dream girls, Ολίβια Κουκ.
To συγκινητικό love story των Μάθιου Φάιφερ και Κίραν Μάλκεαρ εκτυλίσσεται στη διάρκεια ενός ζεστού καλοκαιριού στη Νέα Υόρκη: ένας bisexual νεαρός βάζει άνω τελεία στην οργιώδη σεξουαλική του ζωή όταν γνωρίζει και ερωτεύεται έναν γοητευτικό Αφροαμερικανό. Θα καταφέρει ένα εκκολαπτόμενο διαφυλετικό ειδύλλιο, μεταξύ δύο ανθρώπων με τις δικές τους προσωπικές τραγωδίες, να επουλώσει τα τραύματα και να καρποφορήσει σε κάτι πιο ουσιαστικό;
Από την Berlinale έρχεται το ντεμπούτο του Έρικ Στιλ, με ήρωα τον 17χρονο Ντέιβιντ, έναν άντρα διχασμένο ανάμεσα σε δύο μειονότητες. Ανακαλύπτει τη σεξουαλικότητά του στην queer σκηνή του East Village στα 80s, ενώ παράλληλα αρχίζει να αμφισβητεί τους αυστηρούς κανόνες της ρωσο-εβραϊκής κοινότητας στην οποία ανήκει.
Κινηματογραφίστρια σε δημιουργικό αδιέξοδο αναζητά σε ένα ορεινό καταφύγιο παρηγοριά απ’ το ταραχώδες παρελθόν της, μόνο για να διαπιστώσει ότι το δάσος προσκαλεί με κάθε αναπάντεχο τρόπο τους εσωτερικούς της δαίμονες. Καλλιτέχνες που χρειάζονται μούσες, ηθοποιοί που χρειάζονται ρόλους, συγγραφείς που χρειάζονται ξεμπλοκάρισμα κι άνθρωποι που χρειάζονται αγάπη, όλοι ξεπηδούν από ένα φιλμ-μπάμπουσκα, με σκοτεινά γαργαλιστικό περιεχόμενο κι ένα ανεπανάληπτο σεναριακό twist. Όμπρι Πλάζα και Κρίστοφερ Άμποτ πρωταγωνιστούν σε αυτήν την meta πρόταση.
Είκοσι συμμετέχοντες ενός σαδιστικού διαγωνισμού στο Τέξας αγωνίζονται να αποκτήσουν ένα ολοκαίνουργιο φορτηγάκι. Το μόνο που απαιτείται είναι να κρατούν το χέρι τους διαρκώς ακουμπισμένο πάνω του, χωρίς δικαίωμα ξεκούρασης, φαγητού και ύπνου, μέχρι νικητής να αναδειχθεί όποιος αντέξει όρθιος μέχρι τέλους. Ένα παράλογο τεστ αντοχής, βασισμένο σε αληθινά περιστατικά, μετατρέπεται σε κωμικοτραγικό τσίρκο της ανθρώπινης κατάστασης, σε μια αμείλικτη αλληγορία πάνω στο απεγνωσμένο κυνήγι του Αμερικανικού Ονείρου.
Ένα ζευγάρι hipsters (θυμάστε αυτή τη λέξη;) από το Μπρούκλιν αποφασίζει να αποτοξινωθεί από την εξάρτησή του από τα κινητά και να περάσει λίγο quality time σε ένα απομονωμένο σπίτι στο δάσος. Όμως με τα push notifications απενεργοποιημένα, αγνοούν ότι ο πλανήτης δέχεται επίθεση από εξωγήινους και σύντομα έρχονται αντιμέτωποι με τον αγώνα για επιβίωση. Πέρα από το χιούμορ της, η ταινία του Άλεξ Χιούστον Φίσερ και της Έλενορ Γουίλσον αφήνεται (πολύ σωστά) στη χημεία των πρωταγωνιστών Τζον Ρέινολντς (ο millennial hipster du jour από το τηλεοπτικό Search Party) και Σουνίτα Μάνι (η χορεύτρια που πέρασε από το Mr. Robot στο GLOW).
H σκηνοθέτης Έκουα Μσάνγκι με ρίζες στην Τανζανία και την Αμερική επιστρατεύει όλη την ανθρωπιά και το ταλέντο της για να αφηγηθεί την επανένωση μιας οικογένειας μετά από 17 χρόνια. Σε ένα μικρό διαμέρισμα στο Μπρούκλιν, ένας μετανάστης από την Ανγκόλα υποδέχεται τη γυναίκα και την κόρη του για πρώτη φορά από τότε που τις άφησε για να αναζητήσει μια καλύτερη ζωή στις ΗΠΑ. Ενώ η σύζυγός του δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στη νέα κουλτούρα, η κόρη ανακαλύπτει τη συναρπαστική μεγαλούπολη και τον εαυτό της μέσα από το χορό.
Αυτό που λέμε στο χωριό μας a slice of Americana, η μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Κάρτερ Σίκελς από τον σκηνοθέτη Μπρέιντεν Κινγκ ρίχνει μια αυθεντική ματιά στην κρίση των οπιοειδών που ταλαιπωρεί τις ΗΠΑ μέσα από την καθημερινότητα μιας απομονωμένης κοινότητας στα Απαλάχια Όρη που ισορροπεί ανάμεσα στην οικονομία των ανθρακωρυχείων και των ναρκωτικών – αμφότερες καταστροφικές με το δικό τους τρόπο. Ο Φίλιπ Έτινγκερ του First Reformed υποδύεται ένα νοσηλευτή και έμπορο ναρκωτικών (με ηθικό κώδικα) που όμως μπλέκει άσχημα όταν ένας εγκληματίας από το παρελθόν επιστρέφει στην πόλη με φιλόδοξα σχέδια.
Όταν ο ετεροθαλής αδερφός του διαβόητου δικτάτορα της Β. Κορέας δολοφονείται στο αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ, δυο νεαρές γυναίκες συλλαμβάνονται ευθύς για το φόνο και αναμένεται να καταδικαστούν σε θάνατο. Όπως αποδεικνύεται με τον πλέον αποστομωτικό τρόπο, οι κατηγορούμενες πρωταγωνίστησαν άθελά τους στην εκτέλεση ενός διαβολικού σχεδίου εξόντωσης. Με πλοκή που μοιάζει να ξεπήδησε από την πιο διεστραμμένη σεναριακή φαντασία, το ντοκιμαντέρ στηρίζεται παρόλα αυτά σε πραγματικά συμβάντα και παρακολουθείται με κομμένη την ανάσα.