Categories: ΣΙΝΕΜΑ

Η Natalie Portman είναι η Jaqueline Kennedy

«Στους ανθρώπους αρέσει να πιστεύουν στα παραμύθια» λέει η Natalie Portman, σ’ αυτό το ελεγειακό κλιπάκι που ανοίγει με τις αντανακλάσεις του κόσμου στο παράθυρο της λιμουζίνας της Jackie, να καλύπτουν το πρόσωπο της κάποτε πρώτης κυρίας των ελπίδων ενός ολόκληρου έθνους, που με το κενό της βλέμμα ψάχνει θέση σ’ έναν κόσμο άδειο πια, κι όλοι ξέρουμε γιατί. Με το βραβείο σεναρίου από το Φεστιβάλ Βενετίας να έχει ήδη ανοίξει το χορό των διακρίσεων της ταινίας, το βιογραφικό δράμα του Pablo Larrain για τις τέσσερις πιο δύσκολες μέρες στη ζωή της Jackie Kennedy, μπαίνει στην αφετηρία για την οσκαρική του κούρσα, και το πρώτο trailer της ταινίας είναι εδώ, για να παίξει το ρόλο του αφέτη.

Σε τόνο σοβαρό και μετρημένο, το κλιπάκι της ταινίας δείχνει την ηρωίδα του ντυμένη στα πιο διάσημα κομμάτια της γκαρνταρόμπας της, το εμβληματικό ροζ ταγέρ με το ασορτί καπέλο, το λαμπερό χαμόγελο και το όλο ζωντάνια βλέμμα να γεμίζουν με αισιοδοξία μερικές από της πιο χαρούμενες στιγμές της, ύστερα όμως έρχεται το μαύρο καμπριολέ, να τρέχει στις λεωφόρους του Dallas καθ’ οδόν προς το Parkland Memorial. Η μεγάλη τραγωδία, η απόγνωση, κι η απογοήτευση, το μαύρο βέλο κι η οργή, η οδύνη της απώλειας που ακολούθησε, η δολοφονία που συγκλόνισε έναν κόσμο.

Αναβιώνοντας τις τέσσερις μέρες που ακολούθησαν τη δολοφονία του John F Kennedy, ιδωμένες μέσα απ’ τα μάτια της γυναίκας που ένιωσε στο πιο ατομικό επίπεδο μια απώλεια που έπιασε διαστάσεις οικουμενικές, το φιλμ του Pablo Larrain έχει για δύναμη που τ’ οδηγεί την ερμηνεία της Natalie Portman, και η προσήλωση του trailer στο πρόσωπό της αποκλειστικά, είναι ενδεικτική του επίκεντρου του σεναρίου. Βραβευμένο στο περασμένο φεστιβάλ Βενετίας, το σενάριο του Noah Oppenheim αποτελεί συμπυκνωμένη εκδοχή αυτού που είχε παλιότερα γράψει για μίνι σειρά του HBO, και παρ’ ότι το project είχε αρχικά στηθεί από τον Daren Arronofsky για να βασιστεί στην ερμηνεία της (τότε γυναίκας του) Rachel Weisz, η ταινία μάλλον δεν θα μπορούσε να πέσει σε καλύτερα χέρια απ’ αυτά του Pablo Larrain, που βρίσκεται σε εκρηκτικά ανοδική πορεία, απ’ όταν φυτίλιασε τη διεθνή κινηματογραφική κοινότητα με το El Club / Η Μυστική Λέσχη του, κερδίζοντας την Αργυρή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου πέρσι.

Με την κάμερά του στραμμένη διερευνητικά κι επίμονα στην πρωταγωνίστριά του, ο Larrain είναι πέρα από βέβαιο ότι θα οδηγήσει την Natalie Portman σ’ άλλη μια περίπατο στα κόκκινα χαλιά του θείου Όσκαρ τον ερχόμενο Φλεβάρη, ενώ η έξοδος της ταινίας στις αμερικανικές αίθουσες τον ερχόμενο Δεκέμβρη, είναι ξεκάθαρη του έντονου οσκαρικού πλασαρίσματος που της επιφυλάσσει η διανομή.

Ιωσήφ Πρωϊμάκης

Share
Published by
Ιωσήφ Πρωϊμάκης