Categories: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Ο φωτογράφος Λουκάς Χαψής διέσχησε με το ποδήλατό του το εγκαταλελειμμένο σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου

Ο Λουκάς Χαψής, είναι ένας πολυσχιδής άνθρωπος που αγαπά την φωτογραφία με την οποία ασχολείται και επαγγελματικά. Καθώς αναζητά πάντα την επόμενη περιπέτεια, τον περασμένο Φλεβάρη πήρε την απόφαση να κατασκευάσει το δικό του rail bike, παίρνοντας ιδέες από το ίντερνετ, αλλά προσαρμόζοντάς το στα δικά του μέτρα με σκοπό να διανύσει το εγκαταλελειμμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου «Κόρινθος – Καλαμάτα», τραβώντας παράλληλα φωτογραφίες από τα παρθένα τοπία που κόβουν την ανάσα, αλλά και ριψοκίνδυνες selfie όσο βρίσκονταν πάνω στις ράγες.

Το ποδήλατο άλλωστε είναι μια ακόμη μεγάλη αγάπη του Λουκά. Ο πατέρας του υπήρξε ο πρώτος ποδηλατάς της Λήμνου, από όπου και κατάγεται ο Λουκάς, ο οποίος ανέβηκε σε ποδήλατο πριν μάθει καν να περπατάει. Σε ηλικία 6 μηνών ήξερε ήδη να κάνει πετάλι.

Ο Λουκάς Χαψής διάλεξε αυτό το σημείο της Ελλάδας για την ιδιαίτερη φυσική του ομορφιά. Το δίκτυο της Πελοποννήσου είναι σε αναστολή από το 2011, σε κάποια σημεία οι γραμμές έχουν παραμορφωθεί, είναι εντελώς στον αέρα, έτσι δεν περνάει πλέον τίποτα, ούτε καν κάποια ειδικά δρομολόγια που γίνονταν αποκλειστικά από τουρίστες με ενοικιαζόμενες αμαξοστοιχίες ή από κάποιους συλλόγους φίλων τρένων. Συνεπώς ήταν απόλυτα ασφαλές για τον Χαψή το να κινείται στο δίκτυο.

Αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπήρξαν δυσκολίες. Η κατασκευή από αλουμίνιο που έφτιαξε μόνος του και πάνω στην οποία έστησε τον φωτογραφικό εξοπλισμό του εκτροχιάστηκε αρκετές φορές από τις ράγες. «Είναι μια κατασκευή αρκετά στιβαρή έτσι ώστε να μπορέσω να καλύψω όσο μεγαλύτερο κομμάτι του σιδηροδρόμου γίνονταν. Το ταξίδι μου διήρκεσε γύρω στις  8 μέρες, αλλά δε διένυσα όλο το δίκτυο, έκανα επιλεκτικά διαδρομές, γιατί έχει αρκετές δυσκολίες και διάλεξα τα σημεία που με ενδιαφέρουν από εικαστικής πλευράς. Από τα 236 χιλιόμετρα που είναι το δίκτυο, έκανα περίπου τα μισά. Για την κατασκευή του μηχανισμού χάλασα ένα skate του γιου μου που ήταν λίγο ξεχαρβαλωμένο και στη διαδρομή χάλασα 4 ροδάκια. Ευτυχώς είχα φροντίσει να έχω μαζί ανταλλακτικά και εργαλεία. Να μην το ροδάκι εκτροχιάζεται είναι το θέμα, να μη βγαίνει ο τροχός πάνω από τη ράγα.

Οι περισσότερες βλάβες έγιναν σε σημεία που ήθελα να βγάλω φωτογραφία εν κινησει και δεν ειχα το νου μου και γκάζωνα για να βγει λίγο φλουταρισμένο το background. Σταματούσα το επισκεύαζα και συνέχιζα».  

Εκτός από αυτές τις μικρές και αντιμετωπίσημες αντιξοότητες, ο Λουκάς ήρθε αντιμέτωπος και με ακραίες καιρικές συνθήκες, χωρίς ωστόσο να αντιμετωπίσει κάποιον κίνδυνο. Έτσι, αφού κάνει ένα upgrade στο μηχανισμό πιθανότατα θα επιστρέψει για να διασχίσει και το δυτικό κομμάτι του δικτύου. Το επόμενο project του όπως ο ίδιος δηλώνει, είναι είναι διαδρομή με ποδήλατο σέρνοντας ένα τροχόσπιτο!

Φιλίππα Δημητριάδη

Η Φιλίππα Δημητριάδη είναι δημοσιογράφος. Γεννήθηκε το 1990 στην Αθήνα, όπου μεγάλωσε και ζει μέχρι σήμερα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

Share
Published by
Φιλίππα Δημητριάδη