Να ξέρετε πως οι μουσικοί με μεγάλες καριέρες όπως ο Σταμάτης Σπανουδάκης πάντα «κρύβουν μυστικά». Δεν υπάρχει (σε γενικές γραμμές) περίπτωση να μην ισχύει αυτό. Ψάχνοντας τις ελληνικές κυκλοφορίες χρόνια τώρα, πολλές φορές έχω πέσει είτε σε χειροπιαστές είτε σε απλές αναφορές σε πράγματα που έχουν κυκλοφορήσει μεγάλοι μουσικοί (στις μέρες μας) στο παρελθόν τους. Πίσω απο κάθε γνωστό στο ευρύ κοινό σχεδόν συνθέτη, υπάρχει δισκογραφία που από τα πρώτα του βήματα του, ως teenager. Από τον Αντώνη Βαρδή με τους Vikings μέχρι τον Σπανουδάκη με τις τρεις υπέροχες solo δουλειές του στα 70s και τους United Lovely Sounds που θα αναφερθούμε αναλυτικά σε αυτήν εδώ την στήλη.
Η ιστορία πίσω απο την πενταμελή μπάντα των ULS, Γιάννη Κύρη (lead κιθάρα), Γιάννη Σιτινά (ρυθμική κιθάρα), Γιώργο Ζαχαρίου (ντραμς), Θοδωρή Συναδινό (φωνή), Σταμάτη Σπανουδάκη (φαρφίζα, μπάσο, φωνητικά) είναι αρκετά τρελή αφού η φήμη της κυκλοφορίας ενός EPμε 4 κομμάτια το 65-66 έχει τρελάνει ένα κάρο συλλέκτες εδώ και πολλά χρόνια. Προσωπικά έχω ακούσει αρκετές φορές την ιστορία για κάποιον που έχει στην κατοχή του μόνο το cover και τις ετικέτες του εν λόγω EP βινυλίου και όχι το ίδιο το 7”. Μπορεί να ακούγεται τρελό αλλά κάτι τέτοια περίεργα φτιάχνουν τους μύθους στην μουσική βιομηχανία.
Στο ψητό, εδώ οι ULS καταφέρνουν να ταξιδέψουν τον ακροατή σε original 60s garage pop μονοπάτια, με τις καθαρές κιθάρες, τα ανέμελα φωνητικά και τις γλυκιές τους μπασογραμμές. Ο ήχος τους είναι πολύ κοντά σε αυτόν των Bluebirds και αυτά που ηχογραφούσαν στα 60s. Τις χαμένες ηχογραφήσεις των The U.L.S. κατάφερε να εντοπίσει ο φίλος Δημήτρης Βασιλιάδης της B-otherside Records που κυκλοφόρησε πετυχημένα σε limited έκδοση 300 δίσκων (150 μαύρο και 150 διάφανο κίτρινο βινύλιο) με την προσθήκη άλλων τριών κομματιών στο tracklist που βρέθηκαν ξεχωριστά σε μπομπίνα την Ελβετία (επτά στο σύνολο), μια αφίσα από τον φωτογράφο του περιοδικού Μοντέρνοι Ρυθμοί με υπογραφές από τα μέλη της μπάντας και ένα insert με την ιστορία τους. Πάντα με το original cover που θα χρησιμοποιούταν αν τελικά κυκλοφορούσε κανονικά το EP το 1966 από τη νεοσύστατη, τότε, MLG-Topi records. Μπορεί οι μυστήριες ιστορίες να γεμίζουν ενδιαφέρον την μουσική αλλά τίποτα δεν συγκρίνεται με την ίδια στο τέλος τέλος. Εδώ η μπάντα του Σταμάτη Σπανουδάκη και του Γιάννη Κύρη καταφέρνει να παρουσιάσει εφτά καλοπαιγμένα 60s garage pop tracks που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αντίστοιχα εκείνης της περιόδου του εξωτερικού.