Τον τίτλο τους ως ταινίες της χρονιάς εξακολουθούν να επιβεβαιώνουν τα La La Land και Moonlight, με τις δυο ταινίες που μοιράζονται σχεδόν εναλλάξ τις διάφορες year-end πρωτεύσεις σε βραβεία σωματείων, λίστες κριτικών και top δεκάδες κραταιών εντύπων, να προσθέτουν σήμερα στις δάφνες τους την αδιαμφισβήτητη υπεροχή τους στις υποψηφιότητες των Χρυσών Σφαιρών.
Με επτά υποψηφιότητες στις κινηματογραφικές κατηγορίες, το La La Land έρχεται πρώτο στη συγκομιδή, αφού το musical του Damien Chazelle, όπου ο Ryan Gosling και η Ema Stone συναντιούνται, ερωτεύονται, και προσπαθούν να το κάνουν να κρατήσει, ενώ ανεβαίνουν τα σκαλοπάτια της μουσικής βιομηχανίας της Αμερικής του ’50, θα διεκδικήσει βραβεία για Ταινία, Σκηνοθεσία, Σενάριο, Α’ Ανδρική και Α’ Γυναικεία ερμηνεία, και βέβαια για τραγούδι και μουσική.
Το Moonlight απ’ την άλλη, το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του σκηνοθέτη Barry Jenkins, που παρακολουθεί την ιστορία ενός νεαρού Αφροαμερικανού απ’ τα παιδικάτα μέχρι την ενηλικίωση, αποτελώντας ένα είδος Boyhood in the hood, θα διεκδικήσει βραβεία για Ταινία, Σκηνοθεσία, Σενάριο, Β’ Ανδρικού (για τον Mahersala Ali, που όλοι θυμόμαστε από το House of Cards) και Β’ Γυναικείου (για την Naomi Harris, που μάλλον κανείς δεν θυμάται από το Skyfall), αλλά και μουσικής.
Λόγω της ιδιομορφίας των Χρυσών Σφαιρών, που μοιράζουν τις κεντρικές κινηματογραφικές τους κατηγορίες σε Δράματα και Κωμωδίες/Μιούζικαλ, το πιθανότερο σενάριο είναι και οι δυο ταινίες να πρωτεύσουν στα βραβεία της Καλύτερης Ταινίας, ενώ η προϋπηρεσία του Damien Chazelle με το περσινό Whiplash, μάλλον του δίνει όση αβάντα χρειάζεται, για να πρωτεύσει επί του πρωτάρη Jenkins, και να αφήσει το αμφίρροπο της βραδιάς να κριθεί στα σενάρια, όπου οι δυο ταινίες θα κονταροχτυπηθούν στα ίσια.
Στη σκιά των δυο μονομάχων, η υποψηφιότητα του Colin Farell για B’ Ανδρικό για την ερμηνεία του στον Αστακό είναι ενδεικτική του σιγανού οσκαρικού πλασαρίσματος που φαίνεται να επιχειρεί η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου. Παράλληλα, υποψηφιότητες όπως αυτές του Tom Ford για Σενάριο και Σκηνοθεσία του Nocturnal Animals και του Hell or High Water για Σενάριο, Σκηνοθεσία και Β’ Ανδρικό (o Jeff Bridges σε εμβληματικά αριστοτεχνική εμφάνιση), υποδεικνύουν καλά αντανακλαστικά απ’ τους εκλέκτορες της Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου του Hollywood, η οποία άφησε ωστόσο το Arrival, μια απ’ τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, εκτός βαριών υποψηφιοτήτων, περιορίζοντάς την στις κατηγορίες Μουσικής και Α’ Γυναικείου Ρόλου για την Amy Adams.
Αποθαρρυντική για το πολυδιαφημισμένο θρησκευτικού έπος του Martin Scorsese είναι η ολοκληρωτική απουσία του Silence από τις υποψηφιότητες, απ’ τις οποίες φαίνεται να κλειδώθηκε εκτός, χάρη στη ρελάνς του Mel Gibson: ο δημιουργός του Hacksaw Ridge, όχι μόνο απέσπασε υποψηφιότητα Σκηνοθεσίας, αλλά έκλεψε από τον Scorsese και την υποψηφιότητα του κοινού τους πρωταγωνιστή, με τον Andrew Garfield να διεκδικεί το βραβείο Α’ Ανδρικού για την ερμηνεία του στην ταινία του Gibson, αρπάζοντας μάλιστα τη θέση από τον Tom Hanks του Sully, που πλασαριζόταν ως σιγουράκι στις αρχές της σαιζόν.