Categories: ΧΟΡΟΣ

Κυριάκος Χατζηιωάννου: «Το μόνο “μη κανονικό” στον έρωτα, το μόνο αφύσικο, είναι ίσως η μη βίωση του»

Μια πολυμορφική παράσταση, «ωδή» στον έρωτα ή σε ό,τι απέμεινε από αυτόν. Αυτό αποτελεί το Erotikon το τρίτο μέρος της σπουδής Higher State του χορογράφου και σκηνοθέτη Κυριάκου Χατζηιωάννου που καλεί του θεατές στο υπόγειο της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να απολαύσουν την εμπειρία όλοι μαζί.

Πώς το Erotikon συνδέεται με τα δύο προηγούμενα μέρη της σπουδής Higher State; Το ερωτικό φαινόμενο, ως μία ξεχωριστή συνειδησιακή κατάσταση, το κατατάσσω στη σειρά Higher States (απ’το Higher States of Consciousness), ένα πολυετές έργο που αποτελείται από 5 μέρη, θεωρώντας πως δεν μπορεί να λείπει από αυτή την αλληλουχία.

Η διαχρονικότητα του ερωτικού φαινομένου συνεπάγεται διαχρονικές αναζητήσεις περί έρωτα; Νομίζω συνεπάγεται αναπόφευκτα διαχρονικές αναζητήσεις περί έρωτα… Μα τις απαντήσεις  γύρω από τη διαχρονικότητα του ερωτικού φαινομένου, ίσως τις προσεγγίσουμε, αν, μέσα μας, βρούμε τον ίδιο τον έρωτα. Το βίωμα του ερωτικού φαινομένου είναι ίσως  το τεκμήριο της διαχρονικότητάς του.

. «Το βίωμα του ερωτικού φαινομένου είναι ίσως το τεκμήριο της διαχρονικότητάς του», φωτ. Gregory Batardon

Υπάρχει «κανονικό» στον έρωτα; «Κανονικό» στον έρωτα; Ο έρωτας είναι φυσική προδιάθεση που δεν μπορεί να υπάγεται σε νόρμες… Το μόνο «μη κανονικό» στον έρωτα, το μόνο αφύσικο, είναι ίσως η μη βίωση του..

Τα social media και τα apps ψηφιοποιούν το ερωτικό συναίσθημα; Απ τη στιγμή που ο καθένας σήμερα είναι τόσο απασχολημένος με τον εαυτό του, τότε δεν του μένει χρόνος για σχέσεις. Οπότε ψάχνει για τον έρωτα χωρίς την καψούρα (love without the fall). Είναι πολύ πιο εύκολο να ψάχνεις 20 λεπτά για σεξ σε social media ή dating apps, από το να πας σε ένα μπαρ για ένα ποτό, που δεν είναι και σίγουρο ότι θα βρεις κάποιον.

Σκηνές από την παράσταση.

Πώς η queer και η φεμινιστική θεώρηση συντελούν στην εκτίναξη του έρωτα; Η queer και η φεμινιστική άποψη του έρωτα, επικρίνει τη ρομαντική αγάπη που ορίζεται ως ετεροκανονική σχέση ζευγαριού με σκοπό τον γάμο, αλλά ταυτόχρονα δεν ακυρώνει εντελώς τη συναισθηματική, περιπετειώδη και διαπροσωπική ενέργεια της ερωτικής αγάπης.

Το τραγούδι, ο φιλοσοφικός λόγος και η κίνηση ως ψηφίδες του Εrotikon πώς συμβάλλουν στην γέννηση και στη ζωή του έργου; Ως πεδία πειραματισμού καταρχάς. Το έργο αυτό συγκεντρώνει διαφορετικές μορφές έκφρασης και διαφορετικές οπτικές. Αγγίζοντας  διαφορετικές καλλιτεχνικές πρακτικές, είναι δυνατόν  για μας να δημιουργήσουμε διαφορετικά επίπεδα της  παράστασης. Επομένως, η γέννηση του έργου, αν θέλετε, υπονοεί  μια συζήτηση, ή ένα συμπόσιο αυτών των πρακτικών μέσω  διαφορετικών καλλιτεχνών. Από την αρχή, κάναμε πρόβες και πειραματιστήκαμε συλλογικά. Τώρα καλούμε το κοινό στο υπόγειο της Στέγης Ωνάση και ελπίζουμε ότι θα απολαύσουν την εμπειρία αυτού του έργου μαζί μας και θα εισέλθουν στη συζήτηση.

Erotikon. Σκηνοθεσία & Χορογραφία: Κυριάκος Χατζηιωάννου, Σύλληψη & Ιδέα: Κυριάκος Χατζηιωάννου, σε συνεργασία με τη Μαργαρίτα Τσώμου, Δημιουργούν & Έρμηνεύουν: Mickey Mahar, Μαρία Σιδέρη, Νάνσυ Σταματοπούλου, Κυριάκος Χατζηιωάννου, Δραματουργία & Επιμέλεια Κειμένων: Αναστάσιος Κουκουτάς, Μαργαρίτα Τσώμου. Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση. Με τη συνεργασία του: Tanzhaus Zürich. Aπό 18 έως 20 Ιανουαρίου στις 20:00.
Λίνα Ρόκου

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κέρκυρα. Το 1998 ήρθε στην Αθήνα για να σπουδάσει στο τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού. Από το 2001 εργάζεται ως δημοσιογράφος.