Εάν του ζητούσαν να δωρίσει ένα από τα κομμάτια του ως soundtrack κάποιας δυστοπικής ταινίας για τον covid-19, αυτό θα ήταν το “Lovedrops” από το πρόσφατο άλμπουμ του, Lovers. Για τον Kid Francescoli, το 2013 έμελλε να είναι η τυχερή του χρονιά, με την κυκλοφορία του ντεμπούτου του With Julia και συγκεκριμένα με το δημοφιλές single “Blow Up”, να βάζουν τα θεμέλια της πορείας του. Το δεύτερο άλμπουμ του, Play me Again, κυκλοφόρησε το 2017 εδραιώνοντας την επιτυχία του, η οποία επισφραγίστηκε λίγο αργότερα από ένα διετές world tour.
Ο νέος του δίσκος τον βρίσκει να συνεργάζεται με τραγουδιστές διαφορετικού μουσικoύ υπόβαθρου: τον Nassee, με την απαλή και r’n’b φωνή, τη Samantha που τραγουδάει στα βραζιλιάνικα με τη ζεστή της χροιά, την Ioni και τη Sarah οι οποίες διατηρούν το “American disco queen” vibe του ήχου του Francescoli.
Μερικές ημέρες πριν βρεθεί στη σκηνή του Plisskën Festival στην Τεχνόπολη, στις 11 Σεπτεμβρίου, υποσχόμενος να μας θυμίσει πόσο υπέροχος είναι ο συναυλιακός παλμός τον οποίο είχαμε απελπιστικά στερηθεί, ο Kid Francescoli μοιράζεται με την Popaganda το πάθος του για τον συνεχή εμπλουτισμό του ήχου του και της ατμόσφαιρας της μουσικής του.
Πώς έχει εξελιχθεί ο ήχος σου μέσα στο χρόνο, ξεκινώντας από τα προηγούμενα project σου, περνώντας στο πρώτο Kid Francescoli άλμπουμ και φτάνοντας στην πρόσφατη κυκλοφορία σου, Lovers; Θέλω να πιστεύω αρχικά πως έχει εξελιχθεί διότι κατέβαλα μεγάλη προσπάθεια για να συμβεί αυτό. Προσπαθώ να εξερευνώ νέους ήχους σε κάθε άλμπουμ, ώστε να κάνω την όλη εικόνα του πιο πλούσια. Ξεκίνησα ως ένας pop-folk μουσικός, με πολλά ακουστικά όργανα και πλέον ο ήχος μου είναι περισσότερο ηλεκτρονικός. Η ποπ όμως διάθεσή μου και η μελωδικότητα είναι σαφέστατα ακόμα εδώ, κυλάνε στο αίμα μου.
Τι νέο θα ήθελες να εξερευνήσεις, τόσο μουσικά όσο και στιχουργικά; Προτιμώ να αφήνω το συναίσθημα να με καθοδηγεί σε κάθε άλμπουμ. Ίσως να ασχοληθώ με περισσότερο instrumental tracks στον επόμενο δίσκο, γιατί το Lovers αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από τραγούδια. Δεδομένου ότι τον περασμένο χρόνο ξεκίνησα να γράφω το πρώτο μου soundtrack, φλερτάρω όλο και πιο πολύ με το instrumental στοιχείο.
Στο Lovers, αντλείς έμπνευση από την ατμόσφαιρα και την καθημερινότητα της Μασσαλίας. Ποιοι άνθρωποι συντέλεσαν στη δημιουργία αυτού του δίσκου και πώς αποφάσισες να στραφείς στιχουργικά στη γενέτειρά σου; Μέχρι να δημιουργήσω το Lovers, εμπνεόμουν αποκλειστικά από τα ταξίδια, από οπουδήποτε βρισκόμουν – εκτός από τη γενέτειρά μου. Ένιωθα σχεδόν σα να μην ήμουν σε θέση να γράψω μουσική στη Μασσαλία. Στη συνέχεια, κάναμε μία πολύ μεγάλη περιοδεία με την Julia για το άλμπουμ Play Me Again, που μας οδήγησε σε πολύ μακρινές χώρες, στην Ινδονησία, την Κορέα, την Κίνα, τον Λίβανο, την Τουρκία, τη Νότια Αφρική… Μου άρεσε κάθε λεπτό αυτής της εμπειρίας, όμως ήταν η πρώτη φορά που δεν γυρνούσα πίσω στο σπίτι με νοσταλγία ή θλίψη. Είχα αυτή την αίσθηση πως «δεν υπάρχει μέρος σαν το σπίτι», που με έκανε να συνειδητοποιήσω πόσο τυχερός ήμουν που ζούσα σε μια τόσο όμορφη πόλη. Όλα αυτά τα ταξίδια με έκαναν να εκτιμήσω, να απολαύσω και να λατρέψω ακόμη περισσότερο αυτό που είχα μπροστά μου: τη θάλασσα, τον ήλιο, αυτό το υπέροχο, εμπνευστικό φως.
Τι να περιμένουμε από το πολυαναμενόμενο show σας στο Plisskën στο πλαίσιο της περιοδείας σας; Αυτή θα είναι η πρώτη μου επίσκεψη στην Αθήνα και ομολογώ πως είμαι πολύ ενθουσιασμένος που θα επισκεφτώ και θα απολαύσω την πόλη. Έχουμε διανύσει ήδη δύο μήνες περιοδείας και μου αρέσει πολύ το πώς όλοι – μαζί κι εμείς επί σκηνής – είμαστε τόσο ενθουσιασμένοι και απολαμβάνουμε με όλη μας την ψυχή τη στιγμή της συναυλίας, οπότε θέλω να ελπίζω πως αυτό το συναίσθημα θα συνεχίσει να μας συνοδεύει καθ’ όλη την διάρκεια της περιοδείας που συνεχίζεται, ξεκινώντας από την Αθήνα.
Ποια 5 άλμπουμ και ποιοι 3 καλλιτέχνες έχουν επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο δημιουργείς;
Air – Moon safari
Sebastien Tellier – Sexuality
Grandaddy – The sophtware slump
Frank Ocean – Blonde
The Velvet Underground – The Velvet Underground
Οι καλλιτέχνες και η δισκογραφία τους που με έχουν επηρεάσει σημαντικά, είναι οι Serge Gainsbourg, Ennio Morricone και Daft Punk.
Αν δεν δημιουργούσες μουσική στο παρόν, σε ποια δεκαετία θα ήθελες να ζεις ως artist και γιατί; Θα ήθελα πολύ να βρίσκομαι στο μέλλον και να μπορώ να παρατηρώ πώς θα έχει εξελιχθεί ο τρόπος με τον οποίο δημιουργείται μουσική. Ίσως σε εκατό χρόνια από τώρα, να μπορούμε να μετατρέπουμε μία μελωδία που έχουμε στο μυαλό μας, σε ηχογραφημένο track, ποιος ξέρει;
Κομμάτια σου έχουν χρησιμοποιηθεί ως soundtracks σε διαφημιστικές καμπάνιες διαφόρων brands – από τη Lanvin και τη Lacoste, μέχρι τη Lancôme και την Chanel. Πώς αισθάνεσαι με αυτή τη μορφή αναγνώρισης; Με ενδιαφέρει αυτή η μορφή απήχησης της δουλειάς μου, αρκεί οι διαφημίσεις και τα προϊόντα να ταιριάζουν με το ύφος της μουσικής μου, κάτι το οποίο συμβαίνει με τα συγκεκριμένα brands.
Έχεις φτάσει μέχρι σήμερα στην καριέρα σου, στο λεγόμενο “writer’s block”; Μου συμβαίνει συνέχεια. Οι μέρες μου είναι γεμάτες από στιγμές κατά τις οποίες νιώθω πως δεν μπορώ να αντλήσω έμπνευση. Για την ακρίβεια, συμβαίνει περισσότερο να μην είμαι ευχαριστημένος καθημερινά με κομμάτια που ηχογραφώ, ωστόσο το πιο σημαντικό είναι να μην τα παρατάς όταν αυτό συμβαίνει, γιατί το φως της έμπνευσης έρχεται πάντα στο τέλος.
Μπορείς να μοιραστείς μαζί μας ορισμένα από τα μελλοντικά σου σχέδια; Στην παρούσα φάση έχω μόλις τελειώσει το πρώτο μου soundtrack και ανυπομονώ να κυκλοφορήσει η ταινία που θα το φιλοξενήσει και να την δω σε ένα σινεμά, μπροστά στη μεγάλη οθόνη και τα ηχεία της. Έχω ξεκινήσει επίσης να δουλεύω πάνω στο επόμενο άλμπουμ μου και ανυπομονώ για όσα έρχονται!