Belle *****
Ηνωμένο Βασίλειο, 2013, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Amma Asante
Πρωταγωνιστούν: Gugu Mbatha-Raw, Matthew Goode, Emily Watson
Διάρκεια: 104’
Στην Αγγλία του 18ου αιώνα, η Belle, μιγάδα νόθα κόρη ενός Ναυάρχου, ζει μια ζωή αντιθετική. Η κοινωνική της θέση της προσφέρει ανήκουστα προνόμια, αλλά το χρώμα της από την άλλη δημιουργεί προκαταλήψεις και την εμποδίζει από την πλήρη δικαιοδοσία που αρμόζει σε μια κοπέλα σαν και αυτή. Ο γιος ενός εφημέριου, συνεργάτης του θείου της Belle, λόρδου Mansfield, θα είναι ο πρώτος της έρωτας. Μαζί οι δύο θα προσπαθήσουν να επηρεάσουν το λόρδο και να τον μεταπείσουν σε σχέση με τους ισχύοντες νόμους περί δουλείας. Καλογυρισμένο, με πειστικά σκηνικά και ενδύματα, φιλμ εποχής και με μια αξιοπρεπή κεντρική ερμηνεία από πλευράς Gugu Mbatha-Raw, μα η αλήθεια είναι πως έχουμε δει και καλύτερες ταινίες που πραγματεύονται το παρόν θέμα.
Party Girl *****
Γαλλία, 2014, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Marie Amachoukeli-Barsacq
Πρωταγωνιστούν: Angélique Litzenburger, Joseph Bour, Mario Theis
Διάρκεια: 96’
Μια ολόκληρη ζωή στα χαμαιτυπεία της νύχτας δεν μπορούν να διαγραφούν. Η Angélique έτσι έχει περάσει τη ζωή της και μέχρι σήμερα, που αγγίζει τα 60, δεν έχει καταφέρει να συμβιβαστεί. Έρχεται, όμως, η στιγμή που αποφασίζει να αφήσει το παρελθόν πίσω της και να ακολουθήσει τις κοινωνικές επιταγές, να παντρευτεί και να χαλαρώσει. Πόσο εύκολο είναι αυτό όταν αντικρούει όλα όσα έζησε στο παρελθόν; Γενναία πρώτη μεγάλου μήκους προσπάθεια από την Marie Amachoukeli-Barsacq, με ντοκιμαντερίστικη καταγραφή μιας αληθινής party girl που υποδύεται τον εαυτό της, ο ερασιτεχνισμός της παραγωγής, από την άλλη, σε σημεία, είναι κάτι παραπάνω από ορατός και απομακρύνει από την αληθοφάνεια που επιχειρείται. Συμπαθής, παραταύτα.
Η Άλλη Μποβαρί (Gemma Bovery) *****
Γαλλία, 2014, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Anne Fontaine
Πρωταγωνιστούν: Fabrice Luchini, Gemma Arterton, Jason Flemyng
Διάρκεια: 99’
Ο Martin, ένας παθιασμένος με το έργο του Flaubert χίπστερ, μετακομίζει από το κοσμικό Παρίσι σε ένα μικρό χωριό της Νορμανδίας, όπου θα εργαστεί ως φούρναρης. Η νέα αυτή ρουστίκ θαλπωρή θα λάβει σουρεαλιστικές διαστάσεις όταν απέναντί του μετακομίσει ένα ζευγάρι Άγγλων, το οποίο ονομάζεται Bovery. Σαν να μην έφτανε αυτό, μοιάζουν σαν όντως να έχουν βγει από το μυθιστόρημα του αγαπημένου του συγγραφέα. Αν και καλούμαι να το παρακολουθήσω ως μια hip μεταερμηνεία του Γάλλου συγγραφέα, όσο καλογυρισμένο και στρωτό κι ας είναι, μια υποψία «δηθενιάς» που το διέπει σε σύνολο, με απομακρύνει από το να το πάρω στα σοβαρά, πόσο μάλλον να το θεωρήσω ως πνευματικό παιδί ενός από τα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Κρίμα τα κάλλη της Gemma Arterton.
Fury *****
Ηνωμένο Βασίλειο, Κίνα, ΗΠΑ, 2014, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: David Ayer
Πρωταγωνιστούν: Brad Pitt, Shia LaBeouf, Logan Lerman
Διάρκεια: 134’
Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος κοντεύει να τελειώσει και οι Αμερικάνοι σπρώχνουν επίμονα προς τα πίσω τις γραμμές των ναζί. Ο σκληροτράχηλος διοικητής ενός τανκ καλωσορίζει στην ομάδα έναν νεαρό νεοσύλλεκτο που δεν έχει ούτε τα προσόντα μα ούτε τη σκληραγώγηση που απαιτείται για να ανήκει στο πλήρωμά του. Οι κακουχίες που θα περάσουν μαζί και οι εντελώς αντίθετοι χαρακτήρες τους, θα τους οδηγήσουν σε μια σχέση πατέρα-γιού, έστω και αν το περιβάλλον κάθε άλλο παρά φιλόξενο είναι. Όταν δείχνει με ντοκιμαντερίστικο τρόπο το πεδίο του πολέμου ή αφιερώνεται στις σκηνές δράσης, ο Ayer ζωγραφίζει. Όταν, ωστόσο, αποφασίζει να δώσει μια υποψία κριτικής πάνω στην ανθρώπινη φύση ή να γίνει πιο συναισθηματικός αποτυγχάνει παταγωδώς. Με ένα καλύτερο σενάριο θα ζητωκραυγάζαμε ομαδικά.
Κυρίαρχος του Κόσμου (Der Banker: Master of the Universe)
Αυστρία, Γερμανία, 2013, Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Marc Bauder
Διάρκεια: 88’
Ο καπιταλιστικός, «πατείς με-πατώ σε», οπού τα πάντα είναι προς εκμετάλλευση, κόσμος είναι η αφορμή της αληθινής αφήγησης ενός πρώην τραπεζίτη που μπήκε στα πράγματα όταν η σύγχρονη πληροφορική έκανε την εμφάνισή της. Από νέος εργαζόμενος, κατέληξε να είναι ένας άλλος «Λύκος Της Γουώλ Στριτ». Και αυτές είναι οι θεωρίες του σχετικά με το σημερινό οικονομικό σύστημα, από έναν άνθρωπο που έζησε τα πάντα εκ των έσω. Στα αλήθεια.
Page: 1 2