Μία νορβηγική σημαία υψώνεται σε ένα απομονωμένο αγροτόσπιτο. Ο βασιλιάς επέστρεψε στο κάστρο του. Μόνο που το κάστρο είναι μία κακοσυντηρημένη αγροικία ανάμεσα σε χέρσα χωράφια. Και ο βασιλιάς είναι ένας αυτοεξόριστος ορφανός που γύρισε από την Αμερική φορώντας το στέμμα του αυτοδημιούργητου επιχειρηματία.
Το ρημαγμένο βασίλειο βρίσκεται σε μία ξεχασμένη επαρχία της Νορβηγίας. Εκεί όπου οι μικρές κοινότητες αργοπεθαίνουν, καθώς δεν χωράνε στα σχέδια των γραφειοκρατών της πρωτεύουσας. Ο άσωτος υιός της βιβλικής παράδοσης επιστρέφει με μία αστραφτερή Κάντιλακ και μία γοητευτική σύζυγο. Ως αμερικανοσπουδαγμένος master of business θα ανακοινώσει ένα ελπιδοφόρο σχέδιο που θα σώσει την κοινότητα από τον επερχόμενο οικονομικό μαρασμό που θα προκαλέσει η κατασκευή της νέας εθνικής οδού. Οι κάτοικοι θα αντεπιτεθούν στη κυβέρνηση με ένα υπερπολυτελές ξενοδοχείο στο οποίο θα είναι όλοι μέτοχοι. Οι πλούσιοι πρωτευουσιάνοι πελάτες του θα χρηματοδοτήσουν τους απελπισμένους επαρχιώτες. Και αν όλα πάνε καλά το χωριό θα γίνει τουριστικός προορισμός.
Για τον Νέσμπο είτε στις εσχατιές της Νορβηγίας είτε στις αμερικάνικες μεσοδυτικές πολιτείες πίσω από τα γρονθοκοπήματα των μεθυσμένων στα μπαρ ή τα κουτσομπολιά στα συνοικιακά κομμωτήρια κρύβονται η απληστία, η λαγνεία, η κακεντρέχεια, ο κοινωνικός ρατσισμός και η διαφθορά.
Ο καλός υιός, ο αποτυχημένος, έχει ξεμείνει στο χωριό για να φροντίζει την περιουσία. Είναι ο μονόχνοτος εργένης, λάτρης των αυτοκινήτων και ταλαντούχος μηχανικός, αναγκασμένος να επιβιώνει ως διαχειριστής του δικού του βενζινάδικου αφού το πούλησε σε μία πολυεθνική. Και είναι ο πρώτος που βλέπει με καχυποψία τα σχέδια του αδερφού του σχετικά με την άγονη γη τους.
Ο Νέσμπο έχει τον κλασικό σκελετό, τα δύο αδέρφια κάποτε σύμμαχοι, τώρα ανταγωνιστές. Αυτό που μένει είναι να πλέξει τον ιστό από την υποκρισία και το ψέμα που κυριαρχεί στο χωριό, με όπλο τα αμερικάνικα νουάρ του μεσοπολέμου. Γιατί για τον Νέσμπο είτε στις εσχατιές της Νορβηγίας είτε στις αμερικάνικες μεσοδυτικές πολιτείες πίσω από τα γρονθοκοπήματα των μεθυσμένων στα μπαρ ή τα κουτσομπολιά στα συνοικιακά κομμωτήρια κρύβονται η απληστία, η λαγνεία, η κακεντρέχεια, ο κοινωνικός ρατσισμός και η διαφθορά. Πίσω από τα υποκριτικά φερσίματα βρίσκονται θαμμένα μυστικά, αιμομικτικές ιστορίες και παλιές βεντέτες. Ιδού λοιπόν ένα βασίλειο στα βουνά της Νορβηγίας, αντάξιο της σεξπηρικής παράδοσης, ειδυλλιακό επιφανειακά, σάπιο μέχρι τα κόκαλα στο εσωτερικό του.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Νέσμπο εγκαταλείπει τον Χάρι Χόλε. Αλλά ο «Γιος» έμοιαζε με μία παράπλευρη ιστορία από τους ίδιους δρόμους με αυτούς του φημισμένου ντετέκτιβ. Οι δύο νουβέλες «Αίμα στο Χιόνι» και «Περισσότερο Αίμα» ήταν περισσότερο φιλοσοφικές περιπλανήσεις παρά περιπετειώδη αναγνώσματα. Ο «Μάκβεθ» του πνίγηκε στην ίδια του τη φιλοδοξία να ζωντανέψει τη Νέα Υόρκη των 70s. Οπότε μένει το αγωνιώδες «Κυνηγοί Κεφαλών» που λειτούργησε άψογα ως σενάριο ταινίας.
Έτσι στο «Βασίλειο» του δοκίμασε να παίξει αλλιώς το παιχνίδι. Απέδρασε από τη μητρόπολη, το αγαπημένο του σκηνικό και πεδίο δράσης του Χόλε, περιπλανήθηκε στις χιονισμένες εσχατιές της Νορβηγίας, διέκρινε τον τρόπο που μία κοινότητα αργοσβήνει, αναζητώντας απεγνωσμένα μία διέξοδο. Και ύστερα έγραψε για τους ζοφερούς εφιάλτες που έρπουν κάτω από την φαινομενική αθωότητα της καθημερινότητας στην επαρχία.