2200 Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες συστρατεύονται στις 76 συνολικά παραγωγές του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών κι Επιδαύρου, κάτω από το γενικό τίτλο « Ελευθερία των Άλλων», με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από τη συγγραφή του «Ύμνου εις την Ελευθερίαν». Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Κατερίνα Ευαγγελάτου θέλησε να ανατρέξει, κατά την σημερινή παρουσίαση του πλούσιου, πολυσυλλεκτικού προγράμματος με τις διεθνείς, αλλά κι εγχώριες εκπλήξεις, στην Πειραιώς 260 -η οποία ακόμη περιμένει ρετούς για να δεχτεί το κοινό της- στον αγαπημένο δραματουργό του πατέρα της Σπύρου, τον Άγγελο Τερζάκη, ο οποίος διαπίστωνε «Ο άνθρωπος έχει γεννηθεί για να ποθεί την ελευθερία μέσα σ’ έναν κόσμο που δεν την ανέχεται». Η παρουσίαση να σημειωθεί έγινε απόντων και της υπουργού Πολιτισμού και του υφυπουργού Σύγχρονου Πολιτισμού -μάλλον, καθόλου τυχαίο, μετά το σάλο που έχει προκαλέσει το Προεδρικό Διάταγμα 85.
Κάτω από τη «στέγη» λοιπόν του διαχρονικά «κυρίαρχου αιτήματος της ανθρωπότητας» που επανοηματοδοτείται σταθερά και κατά περίπτωση, της Ελευθερίας, η οποία απόκτησε και το δικό της λογότυπο φέτος για το Φεστιβάλ (με ένα χελιδόνι, μια καρδιά και μια πηγή, απ΄ όπου αναβλύζει νερό- το σχέδιο του GDESIGN Studio), η Αθήνα και η Επίδαυρος θα υποδεχτούν το καλοκαίρι του 2023 κορυφαία ξένα ονόματα, από τους James, τους Kraftwerk, τον μέγιστο γερμανό Φράνκ Κάστορφ, που θα σκηνοθετήσει Έλληνες στη «Μήδεια», τον αστέρα Φίλιπ Κεν που θα αναστήσει -άγνωστο πώς!- το αριστούργημα του Ιερώνυμου Μπος «Κήπος των Ηδονών», μέχρι τον Ολιβιέ Πι που θα αναβιώσει τη «Μαντάμα Μπατερφλάι» για τη Λυρική, τον βραβευμένο με Όσκαρ, Σεζάρ, Γκράμι, Bafta, Alexandre Desplat, τον σταρ αρχιμουσικό Θ. Κουρεντζή, τον Κριστόφ Μαρτάλερ…
Η Ευαγγελάτου έδωσε έμφαση στις «κινήσεις που αφορούν στην εξωστρέφεια του Οργανισμού», καθώς «στο χαρακτήρα μας είναι όχι μόνο η παρουσίαση της αφρόκρεμας των διεθνών δημιουργών αλλά και η εξαγωγή των δικών μας, δηλώνοντας «χαρούμενη» που παραστάσεις του Φεστιβάλ ή ξένες συμπαραγωγές βρίσκονται στο ρεπερτόριο θέατρων, όπως η Schaubühhe, το κρατικό θέατρο του Μπόχουμ, το Residenztheatr του Μονάχου, το Novi Teatr στην Κρακοβία, ή περιοδεύουν «αναδεικνύοντας το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου σε ισότιμο διεθνή εταίρο δίπλα στους πιο ισχυρούς ευρωπαϊκούς φορείς» (όπως τα φεστιβαλικά «Lamenta / Μοιρολόγια», με 10 έλληνες χορευτές των Koen Augustijnen και Rosalba Torres Guerrero / Siamese Cie, που παίζονται εδώ και τρία χρόνια στα σημαντικότερα ευρωπαϊκά Φεστιβάλ ή η «Δημοκρατία του Μπακλαβά» του Ανέστη Αζά, ανάθεση στο πλαίσιο του Κύκλου 1821, που «μετά τα διαδοχικά sold-out σε Ελλάδα και εξωτερικό βρίσκεται ακόμα σε περιοδεία»).
Οι μεγάλες συμπαραγωγές του Φεστιβάλ συνεχίζονται με τα Festival d’ Avignon, Wiener Festwochen, Adelaide Festival, Odéon-Théâtre de l’ Europe, Festival d’ Automne, Kunstenfestivaldesarts, Triennale Milano, Ruhrtriennale, Εθνικό Θέατρο Ισπανίας, Festival Roma Europa, ενώ το Φεστιβάλ υποστηρίζει παράλληλα κι ένα κομμάτι αμιγούς εγχώριας δημιουργίας, προκειμένου να κάνει τη μεγάλη έξοδο εκτός ελληνικών συνόρων. Η Ευαγγελάτου κάνει πράξη τελικά ένα αίτημα προγενέστερων διευθυντών; Ναι, κι ίσως αυτό το σκέλος του Φεστιβάλ να είναι εντέλει εκείνο που, χαράσσοντας πολιτιστική πολιτική, αφήνει παρακαταθήκη για το μέλλον της εγχώριας δημιουργίας.
Για να συστηματοποιήσει ακριβώς «την προβολή και την εξαγωγή των έργων μας», το Φεστιβάλ Αθηνών κι Επιδαύρου δημιουργεί φέτος μια Αγορά για τις ελληνικές Παραστατικές Τέχνες (GREEK AGORA OF PERFORMANCE), από την οποία προέκυψε το ακρωνύμιο Grape. Μπορεί η αρχική ιδέα της «εξαγωγής» ελληνικών έργων να είχε ήδη αναγγελθεί το 2020, αλλά «σήμερα ήρθε η στιγμή να μπει σε πράξη», υπογράμμισε η μεθοδική Ευαγγελάτου.
Στο πλαίσιο αυτό, θα παρουσιαστεί μια «πληθωρική ανθολογία 14 ελληνικών έργων» από την Πειραιώς 260 έως τη Μικρή Επίδαυρο -σε δύο ξεχωριστά πενθήμερα του Ιουλίου (3-8/07 και 18-22/07). Η πρόσκληση καλλιτεχνικών διευθυντών διεθνών Φεστιβάλ, curators, δημοσιογράφων και υπεύθυνων προγραμματισμού οργανισμών του εξωτερικού έρχεται «να συστηματοποιήσει την προώθηση ελληνικών παραστάσεων» εκτός συνόρων.
Τα έργα που θα παρουσιαστούν στο Grape έχουν θεματολογία αιχμής και ευελιξία ώστε να μπορούν να ταξιδέψουν εύκολα. Η μεγάλη έκπληξη είναι η επιλογή του Παντελή Δεντάκη να μεταφέρει στη σκηνή την τραγική ιστορία της Δήμητρας της Σκάλας Συκαμιάς (Το Ρόδο είναι Ρόδο», της Κ.Λούβαρη-Φασόη, με ιδανικό ερμηνευτή τον Xρήστο Στέργιογλου). Με ένα τρόπο, εξαιρετικά επίκαιρη και η επιλογή της Νατάσας Τριανταφύλλη να ερευνήσει άγνωστες πτυχές του σχεδίου Μάρσαλ κ.ο.κ. Στην ενότητα συμμετέχει ένα ακμαίο και σταθερά ανήσυχο κομμάτι των παραστατικών τεχνών μας ( Έλλη Παπακωνσταντίνου, 4 FRONTAL / Θανάσης Ζερίτης-Χάρης Κρεμμύδας, Γιάννης Σκουρλέτης/ BIJOUX DE ΚΑΝΤ,
Ζωή Χατζηαντωνίου, Δημήτρης Μπαμπίλης, Ανέστης Αζάς, Γιώργος Βαλαής, Mario Banushi, Παντελής Φλατσούσης, Ανδρονίκη Μαραθάκη Rootlessroot, Δημήτρης Μυτιλιναίος και Λενιώ Κακλέα).
Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα θέτει ως «πρώτη προτεραιότητά μας, όπως πάντα», τις διεθνείς συμπαραγωγές και μεγάλες πρεμιέρες με την υπογραφή κορυφαίων καλλιτεχνών από το χώρο του Θεάτρου, της Μουσικής και του Χορού.
Η Ευαγγελάτου στην παρουσίασή τους πρόεταξε την «πρώτη Επίδαυρο» για τον Γερμανό Φρανκ Κάστορφ, που θα σκηνοθετήσει Μήδεια, με την Στεφανία Γουλιώτη, ώριμη από καιρό για το μεγάλο ρόλο (20- 21 Ιουλίου»), παράσταση, που τονίζεται, θα παρουσιαστεί «αποκλειστικά στην Επίδαυρο».
Ο ιδιοσυγκρασιακός Φιλίπ Κεν θα αναβιώσει σκηνικά το αναγεννησιακό αριστούργημα του Ιερώνυμου Μπος «Κήπος των ηδονών», κλείνοντας το αθηναϊκό φεστιβαλικό πρόγραμμα στις 4 Αυγούστου, στο μεγαλύτερο στοίχημα του Φεστιβάλ, για να ξεκινήσει την πανευρωπαϊκή του πορεία. «Πρόκειται για την θεατρική εξαίρεση στο πρόγραμμα του Ηρωδείου που είναι αποκλειστικά μουσικό και θα δείτε ότι κρύβει φέτος τεράστια ονόματα», ανέφερε η Ευαγγελάτου. «Μεγάλες διεθνείς συμπαραγωγές όμως έχουμε κατεξοχήν στην Πειραιώς 260», συνέχισε.
Πολυαναμενόμενη και με βαρύ αντιπολεμικό συμβολισμό είναι η παρουσία του Ρώσου αστέρα Κιρίλ Σερεμπρένικοφ (7 και 8 Ιουνίου) με το Thalia Theatre Hamburg, κι ένα έργο εμπνευσμένο από τον Γκόγκολ. Συμμετέχουν Ρώσοι, Ουκρανοί και Γερμανοί ηθοποιοί, που μιλούν τη μητρική γλώσσα του. Ο Σερεμπρένικοφ, ακτιβιστικής υπέρ της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας υπήρξε ο μοναδικός καλεσμένος Ρώσος σκηνοθέτης σε ευρωπαϊκό φεστιβάλ (Κάννες), λόγω της ρήξης του με το ρωσικό καθεστώς, που οδήγησε στο βίαιο κλείσιμο του Κέντρου Γκόγκολ (το 2021).
Από τα hιghlights της Πειραιώς, που παραμένει σταθερά ο πιο ζωντανός τόπος ανταλλαγής του Φεστιβάλ, είναι ο Ιρανός Αμίρ Ρεζά Κουχεστανί, o Ken Loach της σκηνής Alexander Zeldin, ο Κριστόφ Μαρτάλερ, η πρώτη παρουσίαση του «Θυέστη» του Σενέκα σε ελληνική σκηνή από τον Θάνο Παπακωνσταντίνου, η προκλητική μείξη Δον Ζουάν και Καζανόβα, δια χειρός Στάθη Λιβαθινού. Πολύ δυνατό και το σκέλος των μετακλήσεων χορού (όπως του Ζερόμ Μπελ). Τη σχετική σκυταλοδρομία πρωτότυπης δημιουργίας συνεχίζει το 2023 η θαυμαστή Μικρή Επίδαυρος,για την οποία, για δεύτερη χρονιά… ξανάγραφονται οι αρχαίοι κλασικοί, με αναθέσεις σε σημαντικούς συγγραφείς μας. Μεγάλο το ενδιαφέρον για τον τρόπο που ο Χρήστος Χωμενίδης θα ξαναδεί τον «Ίωνα» και ο Χρήστος Οικονόμου τον «Φιλοκτήτη».
Στο αρχαίο θέατρο του Πολυκλείτου η Λένα Κιτσοπούλου θα μας «ανακινήσει», με τους σπανία παρουσιαζόμενους «Σφήκες» κι ο Σίμος Κακάλας θα αναμετρηθεί με τη μεγαλύτερη θεατρική πρόκληση της καριέρας του. Τον «Οιδίποδα Τύραννο».
Δίπλα στην διεθνή εκπροσώπηση υπάρχει και η ελληνική αστείρευτη δημιουργία, που έχει γράψει την δική της ιστορία, από τον Κραουνάκη και τον Ξαρχάκο μέχρι τον Αγγελάκα και τον Ψαραντώνη, σε ένα πρόγραμμα που καταφέρνει να ισορροπεί (με πρωτιά και των Kraftwerk στο πλουραλιστικό μουσικά Ηρώδειο).
Στο νέο πρόγραμμα Open Plan, (τον Απρίλιο και Μάιο), μέσα από έργα σε ανάθεση του Φεστιβάλ και ζωντανές συζητήσεις θα παρουσιαστεί το καλλιτεχνικό εγχείρημα «Freequencies / Ελεύθερες συχνότητες». Τα έργα των Χρυσάνθης Μπαδέκα, Θοδωρή Αμπαζή, Μυρτώς Ξανθοπούλου και Πάνου Ηλιόπουλου, που φέρνουν σε διάλογο τον Σολωμό με το παρόν, θα προβάλλονται δωρεάν από την ιστοσελίδα του Φεστιβάλ, από τα μέσα Απριλίου. Το εγχείρημα συμπληρώνεται από έναν κύκλο τριών συζητήσεων πάνω στα θέματα που θέτει ο «Ύμνος εις την Ελευθερίαν», σε επιμέλεια του σπουδαίου ποιητή και μεταφραστή Διονύση Καψάλη (στο βιβλιοπωλείο Ιανός).
Μια ακόμα καινοτομία στο Φεστιβάλ φέτος, η πενθήμερη διοργάνωση, με οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις και συναυλίες, μουσικές περφόρμανς και εργαστήρια, στους χώρους του Ωδείου Αθηνών, SubSet, που θα πραγματοποιηθεί από τις 21 έως τις 25 Ιουνίου, σε συνεργασία με το Ωδείο Αθηνών, με επιμέλεια Σταύρου Γασπαράτου .
Μετά από 22 χρόνια, ανοίγει ξανά ο σφραγισμένος εκθεσιακός χώρος, στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, με διπλό έναυσμα, την «Μήδεια» του Κάστορφ, αλλά και την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση της Μαρίας Κάλλας, με μια περιοδική έκθεση αφιερωμένη στη Μήδεια, εστιάζοντας στην παρουσία της θρυλικής ηρωίδας στο αργολικό θέατρο, από το 1956 έως τις μέρες μας.
Φέτος, εκτός από την συνεργασία με το Ωδείο Αθηνών, για τη διοργάνωση του Subset, και το Εθνικό Θέατρο για το GRAPE, το φεστιβάλ διοργανώνει ένα ακόμη μουσικό φεστιβάλ με νεανικά ελληνικά σχήματα της εναλλακτικής μουσικής σκηνής , εγκαινιάζοντας συνεργασία και με το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού (οι λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν).
Κόρη της σημαντικής σκηνογράφου Λαλούλας Χρυσικοπούλου, η ΓΓΣΠ Ελένη Δουνδουλάκη έφερε στο τραπέζι του Φεστιβάλ μια πρωτοβουλία για την πραγματικά στην πρώτη γραμμή ελληνική σκηνονογραφία, για την διοργάνωση της εθνικής συμμετοχής σκηνογραφών στην Κουαντριενάλε της Πράγας (Prague Quadrennial of Performance Design and Space – PQ), από τα εγκυρότερα σημεία αναφοράς στον χώρο των παραστατικών τεχνών παγκοσμίως. Πρόκειται να γίνει πράξη με τους καλύτερους οιωνούς.
«Είμαστε άραγε έτοιμες και έτοιμοι για την ελευθερία των άλλων και όχι μόνο την δική μας; Για την ελευθερία των άλλων ομάδων, που δεν ταυτίζονται με το δικό μας εθνικό, φυλετικό, ταξικό, θρησκευτικό, σεξουαλικό “εμείς”; Είναι εφικτή η κοινωνική συνύπαρξη, αν η ελευθερία δεν βαδίζει χέρι-χέρι με τον σεβασμό απέναντι στον άλλο αλλά και την ατομική υποχρέωση και ευθύνη; Αλλά και ειδικότερα στο πεδίο της Τέχνης. Είμαστε ελεύθερες να συλλογιστούμε, να συλλάβουμε και να δώσουμε σάρκα στις ιδέες μας; Τι μας εμποδίζει; Πώς οι περιορισμοί κάθε είδους διαμορφώνουν τελικώς το αποτέλεσμα των πράξεών μας;», ρώτησε η Κατερίνα Ευαγγελάτου, έχοντας απέναντί της μεγάλο μέρος των Ελλήνων καλλιτεχνών του θεάτρου, της μουσικής, του χορού, των εικαστικών σήμερα. Οι απαντήσεις αναμένεται να δοθούν -αν τελικά δοθούν- από 76 παραγωγές από όλο τον κόσμο, αλλά και την Ελλάδα.
ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ – ΒΑΣΙΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ – OLIVIER PY
Μαντάμα Μπατερφλάι του Τζάκομο Πουτσίνι
ANNE-SOPHIE MUTTER
MUTTER’S VIRTUOSI
Έργα Βιβάλντι, Μπαχ, Πρεβέν, Μπολόν ντε Σεν-Ζορζ
UTOPIA ORCHESTRA – ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΥΡΕΝΤΖΗΣ
Τρίτη συμφωνία του Γκούσταβ Μάλερ
ROBERTO ALAGNA & ALEKSANDRA KURZAK – ΣΥΜΦΩΝΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ – NAYDEN TODOROV
Έτος Μαρίας Κάλλας
ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ
JOHN CALE & BAND – ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΑ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ
ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΕΡΤ – KATIA & MARIELLE LABEQUE – ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΩΜΕΝΙΔΗΣ – ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΔΕΡΒHΣ-ΜΠΟΥΡΝΙΑΣ – ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΟΥΡΜΠΗΣ
Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής
Έργα Σεν-Σανς, Πεκού / Σαββόπουλου, Μπιζέ
THE WATERBOYS
NILS FRAHM
Music for Athens
GREGORY PORTER
ΕΛΛΗ ΠΑΣΠΑΛΑ
The American Songbook
SIGUR RÓS
ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ – ΛΟΥΚΑΣ ΚΑΡΥΤΙΝΟΣ
Ρέκβιεμ του Τζουζέπε Βέρντι
ALEXANDRE DESPLAT
Με τη συμμετοχή της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας ΕΡΤ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΓΕΛΑΚΑΣ & ΟΙ 100°C
Ηλεκτρική καρέκλα στο Ηρώδειο
ANOUAR BRAHEM QUARTET
The Astounding Eyes of Rita
JOSÉ JAMES
JAMES
Με κλασική ορχήστρα και χορωδία γκόσπελ
HERBIE HANCOCK
MELODY GARDOT
ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ 80 ΧΡΟΝΙΑ – CHRISTOPH ESCHENBACH – LANG LANG
Έργα Γκριγκ, Τσαϊκόφσκι
KRAFTWERK
GILBERTO GIL & FAMILY
Aquele Abraço Tour
ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ – PAOLO CARIGNANI – LEO MUSCATO
Ναμπούκο του Τζουζέπε Βέρντι
PHILIPPE QUESNE
The Garden of Delights / Ο κήπος των ηδονών
PRE-SHOW & POST-SHOW TALKS
Πρόλογος – Έξοδος
ΣΕΙΡΑ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ
Η ελευθερία των άλλων
THALIA THEATER HAMBURG – ΚΙΡΙΛ ΣΕΡΕΜΠΡΕΝΙΚΟΦ
Der Wij / Βίι
ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ – MICHAEL KLIËN
Οι ονειροπόλοι
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΛΗΣ
Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι
ΝΑΤΑΣΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΗ
Σχέδιο Μάρσαλ – Α path of perspectives
MARIANO PENSOTTI – GRUPO MAREA
La obra / Το θεατρικό έργο
ΣΤΑΘΗΣ ΛΙΒΑΘΙΝΟΣ
Καζανόβα / Δον Ζουάν: Η ερωτική περιπλάνηση
ΣΕΖΟΝ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
Οι γυναίκες επιστρέφουν
AEF Urban Dance Contest
Hip hop battle & All styles battle
METTE INGVARTSEN
The Dancing Public
CHRISTOPH MARTHALER
Das Weinen (Das Wähnen) / Λυγμός (Καημός)
AMIR REZA KOOHESTANI – MEHR THEATRE GROUP
Blind Runner / Τυφλός δρομέας
EMANUEL GAT DANCE
LOVETRAIN2020
ALEXANDER ZELDIN
The Confessions / Οι εξομολογήσεις
ΑΓΝΗ ΠΑΠΑΔΕΛΗ ΡΩΣΣΕΤΟΥ
Η απόλαυση της αναπαράστασης
ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΠΕΤΡΟΥ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ
Η πτώση του οίκου των Κοινών / The Fall of the House of Commons
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΔΕΝΤΑΚΗΣ
Το ρόδο είναι ρόδο
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΜΑΡΑΘΑΚΗ & CLOUDSDONTHAVESHAPE
επώδυνα εύκολο
ROOTLESSROOT
Σιωπή
ΕΛΛΗ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Βάκχες
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
Repair
ΘΑΝΑΣΗΣ ΖΕΡΙΤΗΣ – ΧΑΡΗΣ ΚΡΕΜΜΥΔΑΣ / 4FRONTAL
Σπυριδούλες
JERÔME BEL
Isadora Duncan / Ισιδώρα Ντάνκαν
ΘΑΝΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Θυέστης του Σενέκα
JAN MARTENS & DANCE ON ENSEMBLE
any attempt will end in crushed bodies and shattered bones / κάθε απόπειρα θα καταλήγει σε κομματιασμένα κορμιά και τσακισμένα κόκαλα
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΚΟΥΡΛΕΤΗΣ – bijoux de kant
Τραγούδια του ελληνικού λαού – Drag ορατόριο
ΖΩΗ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ρέκβιεμ για τη Φάνι Γκόλντμαν
GISÈLE VIENNE
L’Étang / Η λίμνη
ΛΕΝΙΩ ΚΑΚΛΕΑ
Αγρίμι / Fauve
ΤΖΑΖ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ
Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ PRAGUE QUADRENNIAL 2023
A rare gathering / Μια σπάνια συνάθροιση
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΑΜΠΙΛΗΣ (ΑΠΑΡÄΜΙΛΛΟΝ)
Καταστροφή
ΑΝΕΣΤΗΣ ΑΖΑΣ
Η Δημοκρατία του Μπακλαβά
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΛΑΗΣ
Run – Ένα σκηνικό δοκίμιο για την έλλειψη χρόνου
MARIO BANUSHI
Taverna Miresia
Mario, Bella, Anastasia
SABER RIDER
VINYL -TERROR & -HORROR
TRIGGER HAPPY
In Medias Res
MMMΔ & ALEM
L’âge de l’absolutisme LIVE
KALI MALONE
HEKLA
SÉBASTIEN ROUX
ROBERT HENKE
CBM 8032
ΤΕΤΤΤΙΞ – ΕΛΕΝΗ ΧΟΥΜΟΥ
cheVron fold
ERGON ENSEMBLE
Reich / Richter
EΚΘΕΣΙΑΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
Mήδεια – Περιοδική έκθεση
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ – ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ
Ιππόλυτος του Ευριπίδη
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ – ΛΕΝΑ ΚΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ
Σφήκες του Αριστοφάνη
FRANK CASTORF
Μήδεια Βασισμένο στον Ευριπίδη
ΕΦΗ ΜΠΙΡΜΠΑ
Βατράχια του Αριστοφάνη
Μια κωμωδία με DNA τραγωδίας
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΕΥΑΣ
Οιδίπους επί Κολωνώ του Σοφοκλή
ΙΩ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ
Εκάβη του Ευριπίδη
ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΟΥΓΑΡΗΣ
Τρωάδες του Ευριπίδη
ΣΙΜΟΣ ΚΑΚΑΛΑΣ
Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή
Δημιουργική απασχόληση παιδιών στην Επίδαυρο
STUDIO RESIDENCY
Πάροδος
ΨΑΡΑΝΤΩΝΗΣ
ΕΜΙΛΥ ΛΟΥΙΖΟΥ
Συμπτώματα από την έλλειψη βάρους του Γιάννη Σκαραγκά
Εμπνευσμένο από τις Ευμενίδες του Αισχύλου
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΦΛΑΤΣΟΥΣΗΣ
Θήβα: A Global Civil War
Εμπνευσμένο από τους Επτά επί Θήβας του Αισχύλου
ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΕΡΒΟΥΛΑΚΟΣ
Φιλοκτήτης του Χρήστου Οικονόμου
Εμπνευσμένο από τον Φιλοκτήτη του Σοφοκλή
ΤΑΚΗΣ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑΣ
Γίνεται δέντρο το πουλί; του Χρήστου Χωμενίδη
Εμπνευσμένο από τον Ίωνα του Ευριπίδη
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ
Έρως ανίκατε μάχαν – Ο ερωτικός Κραουνάκης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Προβολή ταινίας: Φαίδρα του Ζιλ Ντασέν