Categories: ΣΙΝΕΜΑ

Η Αντζελίνα Τζολί δασοπυροσβέστης; Ναι, στο Αυτοί που Εύχονται το Θάνατό μου

Επιλέγοντας να παρακολουθήσει μια κινηματογραφική ταινία, ο θεατής συμφωνεί να υπερβεί τη δυσπιστία του (“ευχαριστούμε, Captain Obvious”, αναφωνεί το αναγνωστικό κοινό) – αυτή η άγραφη αποδοχή του αδύνατου έχει συμβάλλει στην επιτυχημένη προσπάθεια του Χόλιγουντ να μας πείσει ότι αν βρίσκαμε έναν εξωγήινο στη ντουλάπα μας θα γινόμασταν φίλοι μαζί του αντί να τον ψεκάσουμε με όλα τα Aroxol της Γης ή ότι η Κέιτ Μπέκινσεϊλ μπορεί να παντρευτεί τον Άνταμ Σάντλερ. Όμως ακόμα και η πιο ακραία φανασία τερματίζεται όταν ταινίες σαν την Δεύτερη Ευκαιρία του 2018 βασίζουν τον πυρήνα τους στην υπόθεση: “κι αν η Τζένιφερ Λόπεζ ήταν υπάλληλος σούπερ μάρκετ;”

Το Αυτοί που Εύχονται το Θάνατό Μου, η νέα ταινία του υποψήφιου για Όσκαρ σεναριογράφου του Πάση Θυσία και του Sicario, Τέιλορ Σέρινταν, τοποθετεί μια άλλη από τις ελάχιστες αειθαλείς σταρ σε ένα παρόμοιο απίθανο σενάριο: “κι αν η Αντζελίνα Τζολί ήταν, εεε, δασοπυροσβέστης;” 

Όπως και στην περίπτωση της J.Lo, έτσι και η εκτός της οθόνης περσόνα και φήμη της Τζολί συχνά επισκιάζει την όποιο κινηματογραφικό της ρόλο – και όσο πλησιάζει σε έναν “κανονικό” άνθρωπο, μεγαλώνει ο κίνδυνος αποσύνδεσης ηθοποιού-χαρακτήρα. Στο Αυτοί που Εύχονται το Θάνατό Μου, υποδύεται την Χάνα, μια ατρόμητη πυροσβέστη που βασανίζεται καθημερινά από ένα λάθος υπολογισμό της που κόστισε τη ζωή σε τρία αγόρια κατά τη διάρκεια μιας καταστροφικής πυρκαγιάς. Η μοναχικότητα της τραυματισμένης ηρωίδας της δίνει στην Τζολί την ευκαιρία για πολλές σκηνές αγναντέματος σε απέραντα CGI δάση της Μοντάνα ενώ ο αέρας χαϊδεύει τις εξίσου απίστευτες με το επάγγελμά της αφέλειές της (μέχρι εκεί φτάνει το σεναριακό βάθος του χαρακτήρα της.) Αυτή είναι η δευτερεύουσα πλοκή της ταινίας – η βασική, που δίνει στο πρώτο μέρος της ταινίας μια γνώριμη αγωνία, κινείται γύρω από ένα μικρό αγόρι (Φιν Λιτλ) που προσπαθεί να γλιτώσει από δύο καλά εκπαιδευμένους και αδίστακτους εκτελεστές (Έινταν Γκίλεν και Νίκολας Χολτ) που σκότωσαν το λογιστή πατέρα του για να προστατεύσουν τα πολύ σημαντικά μυστικά του ισχυρού και μυστηριώδους εργοδότη τους, αφού πρώτα ανατίναξαν το σπίτι του εισαγγελέα για τον οποίο δούλευε ο άτυχος γονιός. Οι δρόμοι του αγοριού και της Χάνα αργούν να ενωθούν, αλλά όταν αυτό συμβαίνει η ταινία περνά σε mode περιπέτειας επιβίωσης στο δάσος, με μια τεράστια πυρκαγιά να απειλεί κακούς και καλούς (εδώ προστίθενται ο δίκαιος σερίφης και η έγκυος σύζυγός του, που υποδύονται ο Τζον Μπέρνθαλ και η Μεντίνα Σένγκχορ, αντίστοιχα.) 

Το Αυτοί που Εύχονται το Θάνατό Μου εύχεται να υπήρχε στα μέσα της δεκαετίας του ’90, όταν οι μεσαίου μεγέθους περιπέτειες με ένα γνήσιο σταρ στο επίκεντρο είχαν μια σίγουρη θέση στο top 10 των κινηματογραφικών εισπράξεων. Από αυτή την άποψη, είναι αρκετά ευπρόσδεκτο στο σημερινό μπλοκμπαστερικό τοπίο και ευγενές στις προθέσεις του, αλλά οι ανεξήγητες πτυχές της ιστορίας του δεν φωτίζονται ποτέ και σταδιακά το κατασπαράζουν οι (κακοφτιαγμένες) φλόγες του. Για την Τζολί, που τοποθέτησε αυτή την ταινία ανάμεσα στο ντισνεϊκό σάντουιτς του τελευταίου Maleficent και του επερχόμενου Eternals της Marvel, η επιλογή του συγκεκριμένου project ακολουθεί το μοτίβο των δύο Maleficent και του ακυκλοφόρητου στην Ελλάδα παραμυθιού Come Away σχετικά με τις οικογένειες που δημιουργούμε πέρα από τις βιολογικές μας και έτσι αντανακλά τα πιο προσωπικά της ενδιαφέροντα. Το Αυτοί που Εύχονται το Θάνατό Μου απευθύνεται περήφανα σε ενήλικες, αλλά οι ενήλικες αξίζουν καλύτερα.

Το Αυτοί που Εύχονται το Θάνατό Μου κυκλοφορεί στα θερινά από την Tanweer.
Μάρα Θεοδωροπούλου

Share
Published by
Μάρα Θεοδωροπούλου