«Η Αφροδίτη με τη γούνα» γεννά περισσότερα ερωτήματα για τον έρωτα παρά τα λύνει

Σ’ ένα αριστοκρατικό περιβάλλον χλιδής, αισθησιασμού και ηδυπάθειας, εκτυλίσσεται μια ασυνήθιστη ερωτική ιστορία. Πρωταγωνιστές, ο Σεβερίν Φον Κουζίμσκι –το alter ego του συγγραφέα Μαζόχ– και η Βάντα Φον Ντουνάγιεφ, η γυναίκα που ο Σεβερίν λάτρεψε με πάθος και που της εκχώρησε τα πάντα, την ψυχή του, την ελευθερία του, την ίδια του την ύπαρξη. Βόμβα στα θεμέλια της κοινωνίας του 19ου αιώνα το έργο του Μαζόχ, όπου οι απόψεις του για την ηδονή και τη σεξουαλικότητα συγκρούονται μετωπικά με  τον πουριτανισμό και τη χριστιανική ηθική του. Το περί ου ο λόγος έργο, «Η Αφροδίτη με τη γούνα», ήταν ο λόγος που ο ψυχίατρος Κραφτ Έμπινγκ καθιέρωσε τον όρο «μαζοχισμός», αναφερόμενος σε συμπεριφορές όμοιες με αυτές που περιέγραφε ο συγγραφέας. Η Νικολέτα Κοτσαηλίδου, σκηνοθέτρια και πρωταγωνίστρια στην παράσταση που ανεβαίνει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου απαντά στις ερωτήσεις της Popaganda.

Γιατί επιλέξατε να παρουσιάσετε το έργο «Η Αφροδίτη με τη γούνα» ; Ο Σπύρος Κυριαζόπουλος είχε την ιδέα να μεταφερθεί αυτή η νουβέλα επί σκηνής. Εγώ πίστεψα σ’ αυτήν την ιδέα, γιατί θεωρώ ότι το συγκεκριμένο έργο, είναι ένας οδικός χάρτης, πάνω στις ερωτικές  σχέσεις: μια αέναη μάχη, ένα παιχνίδι εξουσίας γεμάτο πάθη, ίντριγκες, ανομολόγητες σκέψεις ή πράξεις, ένα παιχνίδι γεμάτο οδύνη κι ηδονή.

Ποια η σκηνοθετική προσέγγιση και πώς την αναπτύξατε στις πρόβες; Σ’ έναν μικρό σκηνικό χώρο, στήθηκε από τους συντελεστές και κυρίως απ’ τον σκηνοθέτη (Σπύρο Κυριαζόπουλο) ένα έργο εποχής, με σαλόνια, κήπους και αλέες, άμαξες, τρένα. Οπότε η φαντασία και η ευρηματικότητα έπρεπε να περισσεύουν. Νομίζω το καταφέραμε.

Οι πρωταγωνιστές Νικολέτα Κοτσαηλίδου και Σπύρος Κυριαζόπουλος.

Ποιο είναι το πιο δυνατό σημείο της παράστασης για εσάς;  Η υψηλή της αισθητική, αλλά κυρίως η ακραία και ασυνήθιστη αυτή ερωτική ιστορία του Σεβερίν και της Βάντα.

Αν θέλατε με πέντε γραμμές να πείσετε έναν θεατή να επιλέξει τη δική σας παράσταση -ανάμεσα στην πληθώρα έργων που ανεβαίνουν στις θεατρικές σκηνές- τι θα του λέγατε; Βλέποντας την παράσταση, αρκετές φορές θα πείτε «Μα συμβαίνουν τέτοια πράγματα;», κι άλλες τόσες θα παραδεχθείτε πράγματα για τον εαυτό σας. Φεύγοντας από την παράσταση, τα αναπάντητα ερωτήματα που έχετε για τον έρωτα θα είναι ακόμα περισσότερα…

Είναι εύκολο για μια θεατρική ομάδα να βρει στέγη και να παρουσιάσει τη δουλειά της; Εσείς ποιες δυσκολίες τυχόν αντιμετωπίσατε; Ο αγώνας που δίνουν οι περισσότερες θεατρικές ομάδες, είναι σαν τον αγώνα των παιδιών που προσπαθούν να παίξουν ποδόσφαιρο χωρίς μπάλα. Τελικά, είτε με κουρέλια, είτε με κουκουνάρια, το ματς θα γίνει.

Η Αφροδίτη με τη γούνα, του Λέοπολντ Φον Ζάχερ-Μαζόχ, Εταιρεία Dum spiro spero, Μετάφραση: Νικολέτα Κοτσαηλίδου, Θεατρική απόδοση: Νικολέτα Κοτσαηλίδου, Σπύρος Κυριαζόπουλος, Σκηνοθεσία: Σπύρος Κυριαζόπουλος, Μουσική: Αλέξανδρος Κασαρτζής, Σκηνικά – Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη, Παίζουν οι ηθοποιοί: Νικολέτα Κοτσαηλίδου, Σπύρος Κυριαζόπουλος, Τσέλο: Αλέξανδρος Κασαρτζής, Κάτω Χώρος,  Θέατρο του Νέου Κόσμου,  έως  15.1.2019.
Λίνα Ρόκου

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κέρκυρα. Το 1998 ήρθε στην Αθήνα για να σπουδάσει στο τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού. Από το 2001 εργάζεται ως δημοσιογράφος.