Categories: ΜΟΥΣΙΚΗ

H βασίλισσα των Χριστουγέννων

Είναι μια εποχή που όλοι γινόμαστε ένα.

Δεν θέλω πολλά για τα Χριστούγεννα. 

Είναι μόνο ένα πράγμα που χρειάζομαι.

Δεν με νοιάζει για τα δώρα

Κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο.

Μια εποχή που όλοι, ανεξαρτήτως μπάκραουντ, φύλου, στυλ ακούμε τα ίδια κομμάτια.

Ναι. Δεν θέλω να κρεμάσω τη κάλτσα μου

εκεί κάτω από το τζάκι. Ο Άγιος Βασίλης δεν θα με κάνει χαρούμενη

με ένα παιχνίδι το πρωί των Χριστουγέννων

Όλα όσα θέλω για τα Χριστούγεννα είσαι εσύ μωρό μου

Τσα! Εγώ είμαι! Δίπλα στο δέντρο! Το “απόλυτο σπουργίτι” όπως με λένε στο Βιβλίο Γκίνες. Εγώ με τη λεγόμενη whistle voice. Εχω έκταση 5 οκτάβες αλλά φτάνω μέχρι και την έβδομη αμα γουστάρω. Εγώ επίσης έβγαλα πριν κάποια χρόνια το νούμερο ένα χριστουγεννιάτικο χιτ σύμφωνα με το Billboard της προηγούμενης εβδομάδας. Το ξέρετε όλοι. Το “All I want for Christmas is you”. Κάθε φορά που το ακούτε ζεσταίνεστε με ένα κόκκινο τρόπο και θέλετε να πάρετε τηλέφωνο αυτόν που αγαπάτε και να του το πείτε. Ό,τι τύπος και να είστε. Απλά εσείς οι σκληροί δεν το λέτε… το κρύβετε. Ξέρετε τι δύσκολο είναι να είσαι στην ίδια λίστα με τους κλασικούς; Και μάλιστα να είσαι νούμερο ένα; ‘Οχι, γιατί ξέρω πολύ καλά οτι πολλοί δεν με έχετε και σε μεγάλη υπόληψη. Στη δεύτερη θέση της ίδιας λίστας αμα θέλετε να μάθετε είναι για παράδειγμα η Brenda Lee, στην τρίτη ο Bobby Helms, στην τέταρτη ο Nat King Cole… Και εγώ στα 43 ή στα 44 μου – δε λέω- είμαι στην πρώτη. Καλά από ρεκόρ έχω να φάνε και οι κότες, αλλά ας τα πάρουμε με τη σειρά.

Να σας μιλήσω λίγο για μένα λοιπόν. Καθίστε αναπαυτικά. Γεννήθηκα το 1969 ή το 1970 στο Λονγκ ‘Αιλαντ στη Νέα Υόρκη. Έιπα δε σας λέω ακριβώς τη χρονιά! Χιξ! (χαχανητό). Είμαι μιγάς εξού και το καραμελένιο μου δέρμα. Ο πατέρας μου ήταν αφρο-Βενεζουέλος και η μητέρα μου άσπρη-Ιρλανδή. Και τούμπαλιν. Όχι, εντάξει, αστειεύομαι. Οι γονείς μου χώρισαν νωρίς δυστυχώς και αναγκάστηκα να ζω με τη μαμά μου. Μου έλειπε ο μπαμπάς αλλά αγαπούσα τη μαμά μου πολύ. Ήταν τραγουδίστρια όπερας και απ’ αυτήν πήρα αυτή τη θεία φωνή. Εντάξει, μ΄αρέσει τρελά η όπερα, αλλά εγώ απο μικρή ήθελα να κάνω ποπ. Και τούμπαλιν. Ε; Όχι,  κάτι είπα λάθος.

Τέλος πάντων. Γουατέβερ. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου τραγουδούσα. Κάτω από τα σεντόνια πριν κοιμηθώ, στην εκκλησία, στο σχολείο. Δε πήγα κολέγιο, μετακόμισα στο κέντρο, έκανα τις κλασσικές δουλείες όπως σερβιτόρα της κακιάς ώρας και άρχισα να γράφω το ντέμο μου με το τότε αγόρι μου. Είχα σκοπό να πετύχω. Θυμάμαι  το στείλαμε σε πολλές δισκογραφικές αλλά όλες μας αγνοούσαν. Μέχρι που γνώρισα την Brenda K. Starr. Τη θυμάστε;

Γίναμε  αμέσως φίλες και χάρη σ΄ αυτήν ξεκίνησε το παραμύθι μου. Όλοι χρειαζόμαστε έναν μάγο για να κάνουμε καριέρα στη σόουμπιζ. Μια Παρασκευή βράδυ λοιπόν, ήταν θυμάμαι Δεκέμβριος του 1988, συνόδεψα την Brenda σε ένα χριστουγεννιάτικο γκαλά μιάς δισκογραφικής οπου ήταν και ο Tommy Mottola, ο διευθυντής της Columbia Records. Η Brenda  πολύ έξυπνα του έδωσε το ντέμο μου, το οποίο και άκουσε αυτός στο αυτοκίνητο καθώς γύρναγε σπίτι.

Δεν πρόλαβε να ακούσει παραπάνω από δύο κομμάτια και μαγεύτηκε από τη φωνή μου. Έκανε αμέσως επι τόπου αναστροφή με το αμάξι και επέστρεψε στο πάρτυ για να με βρει. Εγώ, σαν μια μοντέρνα ΣταχτοΜπούτα, είχα φύγει. Εκείνος για δύο βδομάδες με έψαχνε απεγνωσμένα και τελικά με βρήκε μέσω του γραφείου της Brenda.  Ξέρετε δεν είχαμε τότε φεισμπουκ και τέτοια. Χιξ! (χαχανητο). Και έτσι άρχισαν όλα.

Υπέγραψα με την Columbia και άρχισα τον δρόμο προς την κορυφή. Μου έδωσαν τους πιο τοπ παραγωγούς για να συνεργαστώ και αποφάσισαν να με προωθήσουν ως ανταγωνίστρια της Whitney Houston και της Madonna που ήταν στις άλλες δισκογραφικές Arista  και Sire Records. Ξόδεψαν μάλιστα ένα μπάτζετ άνω του ενός εκατομμυρίου δολαρίων για να με προμοτάρουν.Φαντάζεστε πώς ένιωσα, φαντάζομαι. Από τ ‘ αλώνια στα σαλόνια που λέτε και σεις. Και έτσι έκανα το μπαμ το 1991 με τον δίσκο Mariah Carey. Πάρτε το κομμάτι του δίσκου λάιβ με 90ς αισθητική και τη φωνή μου να καταπλήσσει τα πλήθη.

Παντρεύτηκα και τον Mottola εννοείται καθότι ερωτευτήκαμε κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης του ντεμπούτου μου… Το 1993 κάναμε ένα τέλειο τεράστιο γάμο με καλεσμένους όπως οι Barbra Streisand, Billy Joel, Gloria Estefan και Ozzy Osbourne. Κοιτάξτε φωτογραφία το νυφικό μου τούρτα και το πέπλο μου μπούργκα.

Όπως καταλαβαίνετε έγινα αμέσως σταρ. Ειδικά με τον τρίτο δίσκο Music Box που είχε και το σουξέ “Hero“, ένα από τα πιό γνωστά κομμάτια της καριέρας μου που μέχρι και η γιαγιά σας το τραγουδάει όταν το ακούει.

Hmm

There’s a hero

If you look inside your heart

You don’t have to be afraid

Of what you are

Αχ τι ωραίες εποχές συγκινήθηκα λίγο. Μύρισε ’93. Ένα χρόνο πριν βγουν τα Friends φάση. Τέλος πάντων. Πλησιάζουμε στην ιστορική στιγμή. Η δισκογραφική μου Columbia είχε καταλάβει οτι ήδη είχα καθιερωθεί ως μεγάλη ποπ σταρ και έτσι αποφάσισαν να κάνουν ένα πειραματισμό και να με προμοτάρουν ξέρεις σαν entertainer. Διασκεδαστή να το πώ; Γουατέβερ. Κι έτσι βγάλαμε τον δίσκο Merry Christmas ένα χρόνο μετά, τον Νοέμβριο του 1994, όντας σίγουροι οτι όλοι θα τον αγοράσουν. Κι είχαμε με το παραπάνω δίκιο. Χιξ χιξ! (χαχανητό διπλό). Έγινε το χριστουγεννιάτικο άλμπουμ με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των εποχών. Πουλήσαμε πάνω απο 15 εκατομμύρια αντίτυπα. Το σινκλ δε, “All I want for Christmas is you” έσκασε σαν βόμβα σ’ όλο τον κόσμο. Πείτε μου απλά οτι δεν νιώθετε τα Χριστούγεννα αν δεν το ακούσετε. Πείτε την αλήθεια. Και φανταστείτε πόσο νέο είναι το δικό μου και κατάφερε να μπει τέταρτο κατά το περιοδικό Rolling Stone στη λίστα των καλύτερων Χριστουγεννιάτικων κομματιών όλων των εποχών. Όλων! Twix! (Βγάζει μια Twix από την τσάντα γιατί την έπιασε μια λόρδα).

Σε θέλω μόνο για μένα

πιό πολύ απ΄όσο μπορείς να φανταστείς

Κάνε την ευχή μου πραγματικότητα

Όλα όσα θέλω για τα Χριστούγεννα είσαι εσύ.

Εσύ μωρό μου

Και μετά ήρθε και άλλο ρεκόρ. Το 1995 έβγαλα τον δίσκο Daydream  που έκανε ιστορία στον μουσικό κόσμο. Το σινγκλ “One Sweet Day“, ένα ντουέτο με τον  Boyz II Men,  έμεινε για 16 εβδομάδες την κορυφή του  Billboard Hot 100  και κατάκτησε την θέση του σινγλ με τις πιο πολλές βδομάδες στην κορυφή των τσαρτς της αμερικανικής ιστορίας. O-M-G (Οργανισμός Μπλε Γκραβούρων).

Το 1997 αποφάσισα όμως να φέρω την αλλαγή με τον δίσκο Butterfly. Σταμάτησα να προσπαθώ να αποδείξω οτί μπορώ να τραγουδήσω τις ψηλές οσο καμία άλλη και άρχισα να τραγουδάω με αυτή την φωνή φουλ στις αναπνοές που χρησιμοποίησα μετά για καιρό. Συνεργάστηκα αυτή τη φορά και με άλλους παραγωγούς εκτός από τον σταθερό μου Walter Afanasieff, όπως τους ράπερ Sean “Puffy” Combs, Kamaal Fareed, Missy Elliott και τους Trackmasters και χώρισα με τον άντρα μου που ήταν πιο συντηρητικός και επέμενε στο παλιό μου ίματζ. Ανέπνευσα με λίγα λόγια έναν καινούριο αέρα. Ακούστε το “Honey” και δείτε πόσο καλό είναι. Ακόμη και σήμερα χορεύω όταν το ακούω. Και είμαι και σέξυ όσο ποτέ. Και μη λέτε οτι τρελάθηκα και είπα να γίνω ράπερ, όπως με κακολόγησαν μερικοί ηλίθιοι ξερόλες δημοσιογράφοι. Απλά βρήκα έναν άλλο δρόμο για μένα. Τον οποίο συνέχισα για λίγο ακόμη.

Τρίβατε τα μάτια σας λοιπόν όλοι οταν έβγαλα τον δεύτερο R&B δίσκο Rainbow (1999) με συνεργασίες με τους Jay-Z, Usher, και Snoop Dog. Εκεί είναι το αριστούργημα “Heartbreaker” που έκανε ακόμη και τους πιο σκληροπυρηνικούς αντι-ποπ να το αγοράσουν. Γιατι οι παλιοί μου φανς δεν το αγόρασαν. Είναι το πιο αποτυχημένο αλμπουμ που έβγαλα λένε μερικοί κακόγουστοι… Αυτό δείχνει ακριβώς πόσο καλό ήταν. Για σας που λετε οτι η μουσική μου ήταν μόνο για αλαφροίσκιωτες γυναίκες! Ακούστε τα μελίσματά μου. Κοιτάξτε τα τέλεια πλαστικά ροζ στήθη μου. Τρίψτε τα μάτια σας λέω.

Το 2001 θυμάμαι άρχισε η κατηφόρα. Αφού πήρα το Billboard’s Artist of the Decade Award   έπαθα νευρικό κλονισμό από την πολλή δουλειά, χώρισα και με τον Luis Miguel και ήθελα να κάνω ένα διάλειμμα από όλα αυτά. Με βάλαν στο νοσοκομείο για 2 βδομάδες και γράφανε για μένα τα χειρότερα στις εφημερίδες. Βγήκε και η ταινία Glitter και το σαουντρακ που ήταν μια φλομπα. Και με βρίζαν και γι΄αυτό εννοείται. Όμως ακόμη καμια φορά βλέπω αυτή τη σκηνή και χαμογελάω με τη φρεσκάδα μου. Μου λείπει.

Aλλά εκείνη η περίοδος μου ήταν χάλια. Βγήκαν και κάτι άλλες ταινίες που έκανα και με κοροϊδευαν, έκανα κι άλλες πλαστικές και με κοροϊδευαν, έβγαλα και το Charmbracelet και με φάγανε πάλι οτι δεν μπορώ πια να κάνω αυτές τις γυμναστικές με τη φωνή μου και με πρήξανε.

Αν νομίζετε όμως οτι λύγισα, κάνετε λάθος. Το 2005 έβαλα το ακόμη μεγαλύτερο μου σουτιέν και έκανα τη δισκάρα The Emancipation of Mimι. Αγάπησαν όλοι τον νέο μου εαυτό. Όπως έκαναν παλιά. Εκεί είναι και το τρομερό We Belong Together που έμεινε στη κορυφή των Billboard τσαρτς για 14 εβδομάδες και  έγινε το δεύτερο μακροβιότερο νούμερο ένα τσαρτ στην αμερικανική μουσική ιστορία. Το πρώτο ήταν πάλι δικό μου θυμάστε… Και έκανα και ένα βίντεο με το  τεράστιο γκομενάκι Wentworth Earl Miller III.

Αλλά να σας πω κάτι ακόμη λίγο γι’ αυτή τη δισκάρα γιατί άλλη σαν κι αυτή δεν έβγαλα. Αν θέλετε να μάθετε το The Emancipation of Mimi είναι το άλμπουμ με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως από σόλο τραγουδίστρια. Έβερ. Μέχρι τώρα λέγεται οτι έχει πουλήσει 12 εκατομμύρια αντίτυπα.

Και συνεχίζω να ανεβαίνω ακάθεκτη. Το 2008 έβγαλα και ένα άλλο δίσκο το οποίο είχε μέσα το χιτ “Touch My Body“, το οποίο έγινε το 18ο νούμερο ένα χιτ μου στο Billboard Hot 100 και έτσι έγινα -προσοχή λέω αλήθεια- η νούμερο ένα καλλιτέχνης με τα μακροβιότερα νούμερο ένα σινγκλς. Και έβαλα τον Έλβις στη δεύτερη θέση. Αν είναι δυνατόν! Α και μη ξεχάσω. Είμαι  δεύτερη μετά τους Beatles  ως καλλιτέχνης με τα πιο πολλά νουμερό ένα σινκγλς. Ντριιιιν αχ μισό χτυπάει το κινήτο μου είναι ο άντρας μου.

Α ναι δεν σας είπα! Μετά παντρεύτηκα τον  Nick Cannon  με τον οποίο έκανα 2 παιδιά  και τατουάζ στη πλάτη. Εκείνος έκανε το όνομα μου και μαντέψτε! Και εγώ έκανα το ίδιο! Τούμπαλιν στ΄αλήθεια αυτή τη φορά! Έγραψα Mrs Canon. Kαι είμαστε ακόμη μαζί…Περάσαμε πολλά μέχρι να γεννήσω τα διδυμα βέβαια. Έχασα ένα παιδί, πάχυνα  και άρχισε να χαλάει ο μεταβολισμός μου, χάζεψα κι άλλο με τον καιρό αλλά είμαι χαρούμενη.

Δεν έχω να σας πω πολλά μετά. Ξέρετε είμαι καλά με τον εαυτό μου παρά τα σκαμπανευάσματα και τις ηλίθιες συνεντεύξεις που δίνω και γίνομαι ρεζίλι. Δυσκολεύομαι να προφέρω τη λέξη φιλανθρωπία, αλλά τουλάχιστον τη κάνω! Άντε βουλώστε το.

Έκανα και φέτος ένα ωραίο κομμάτι, που είχα καιρό. Αυτό με τον Miguel. Προσπάθησα πολύ να χάσω τα περιττά κιλά και επίσης μη ξεχνάτε οτι η κάμερα παχαίνει. Έχω φάει πολλές το παραδέχομαι.  Αλλά ο,τι και να λέτε, το κομμάτι ειναι κλασσικά καλό, κι ας είμαι με διαφορά η πιό χαζή γκόμενα που ανέβηκε ποτέ σε μηχανή.

Το ξέρω οτι με κοροϊδεύετε πολλοί από σας… Με λέτε χαζογκόμενα και άσχημη. Σας παρακαλώ όμως. Ακούστε με λίγο. Μην είστε αχάριστοι. Μη ξεχνάτε κάθε φορά που λέτε κάτι υποτιμητικό για μένα, οτι σας έχω κάνει σε εσάς και στα παιδιά σας ένα τεράστιο δώρο. Εκτός από το μερικά πολύ καλά κομμάτια που έχω βγάλει στην καριέρα μου, ερμηνευμένα από την ανεπανάληπτα κρυστάλλινη φωνή μου, που είναι ζεστή εκεί που της Whitney κρυώνει και φρέσκια εκεί που της Aguilera λήγει, σας έχω χαρίσει ένα κλάσικ χριστουγεννιάτικο κομμάτι που θα μείνει στην ιστορία.

Και τώρα είναι μια βδομάδα πριν τα Χριστούγεννα. Ακούτε; Είμαστε όλοι ένα σ΄αυτή τη γιορτή. Γίνετε λοιπόν όσο γιορτινοί όσο είμαι εγώ και ακούστε με με αγάπη δυνατά.

Ω, δε θέλω πολλά για τα Χριστούγεννα

Μόνο αυτό ζητάω να

Θέλω να δω το μωρό μου

να στέκεται έξω από την πόρτα μου

Sissi Rada