Μετά την περσινή πρώτη απόπειρα, το φεστιβάλ που διοργανώνει η ομάδα που τρέχει και την άψογη Modal Analysis έχει προσκαλέσει μια εξαιρετική ομάδα μουσικών που θα παρακολουθήσουμε αυτό το τριήμερο (13-15/3) στα 6 D.O.G.S, Astron Bar και Art Tower. Το ιδιαίτερο δυνατό line-up (Kangding Ray, Beneath, Svarte Greiner, Valerio Tricoli, Headless Horseman κ.α.) πλαισιώνετε από μια σειρά workshops και σεμιναρίων (το Sähkö The movie για την ομώνυμη Φιλανδική εταιρεία είναι η δικιά μας πρόταση) για όσους μπορούν να κάνουν την απαραίτητη συντήρηση δυνάμεων που απαιτεί μια τέτοια εκδήλωση.
Με αυτή την αφορμή στείλαμε μερικές ερωτήσεις στον υπέροχο Ολλανδό DJ TLR, ο οποίος τα τελευταία 15 χρόνια έχει καθορίσει όσο λίγοι την χορευτική μουσική μέσω της Crème Organization, της εταιρείας με την ιδιαίτερη αισθητική που ευθύνεται κατά πολύ για την ενδιαφέρουσα στροφή των τελευταίων ετών προς ένα DYI ήθος που αφαιρεί τη μονότονη «γυαλάδα» που έχει πνίξει την χορευτική μουσική τα τελευταία δέκα χρόνια. Το μότο της ετικέτας “For the Freaks, By the Freaks” είναι έξοχο, όπως είναι και το σετ που ακούτε από κάτω.
https://soundcloud.com/cremeorganization/dj-tlr-world-full-of-weirdos
Πέρασαν ήδη 15 χρόνια από τότε που έφτιαξες την εταιρεία. Θυμάσαι τι είχες στο μυαλό σου στην αρχή; Ένα κεφάλι γεμάτο μεγάλες ιδέες. Πάντα είχα μια ανάμιξη με τη μουσική αλλά ήθελα να κάνω κάτι που θα είχε διάρκεια. Κάτι που θα είχε μέλλον ανεξάρτητα αν θα είμαι εγώ ζωντανός, κάτι πραγματικά χειροπιαστό.
Μπορείς να αναγνωρίσεις πότε κατάφερε η Crème Organization να αλλάξει ρώτα και να καταφέρει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να επηρεάσει εταιρείες που φαίνεται να λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο(LIES, Trilogy Tapes, PAN, Berceuse Heroique κτλ.); Κοίτα, δεν ξέρω αν και πως επηρέασα αυτούς τους ανθρώπους, μάλλον πρέπει να τους ρωτήσεις. Υπάρχουν όμως σχέσεις μεταξύ μας και στη δικιά μου περίπτωση, οι επιρροές έρχονται από παντού και από πουθενά. Στο τέλος, όλοι είμαστε παγιδευμένοι στη ανθρώπινη συνθήκη γι’αυτό και δεν αναρωτήθηκα πραγματικά αν θα έπρεπε να συνεχίσω αυτό που κάνω ή όχι. Είναι κομμάτι της ζωής μου.
Υπήρχαν στιγμές η λειτουργία της εταιρείας έγινε αρκετά δύσκολη και άρχισες να έχει αμφιβολίες; Μόνο οι χαζοί δεν έχουν ποτέ αμφιβολίες. Ο κόσμος της μουσικής βίωσε μια μεγάλη διάλυση (όπως κι ο πραγματικός κόσμος) γύρω στα 2008. Πολλοί μεγάλοι διανομείς αλλά και δισκάδικα χρεοκόπησαν και οι πωλήσεις βινυλίου έπεσαν δραματικά. Επιβίωσα γιατί είμαι ξεροκέφαλος και έχω μικρό λειτουργικό κόστος. Επίσης, η παλίρροια της μουσικής αλλάζει και οι εταιρείες κερδίζουν και χάνουν την αίγλη τους χωρίς κάποιο προφανή λόγο. Ειδικά τώρα, το στοιχείο της διάρκειας σε μια εταιρεία έχει σχεδόν εξαφανιστεί. Είναι λίγο λυπηρό να το βλέπεις και να το βιώνεις αυτό αλλά έχουμε πλέον ένα τόσο μεγάλο δίκτυο επαφών που δεν κινδυνεύουμε.
Σχεδιάζεις κάτι ιδιαίτερο για αυτήν την εορταστική χρονιά, για παράδειγμα θα βγάλει κι άλλη δωρεάν συλλογή; Ναι θα βγει κι άλλη και ετοιμάζομαι να ξεκινήσω ένα καινούργιο sublabel για να παρουσιάσω έναν διαφορετικό ήχο και μια διαφορετική αισθητική. Για την ώρα, είμαι ακόμα στο στάδιο της σύλληψης του project.
Το 2014 ήταν η χρόνια που κυκλοφόρησες τους περισσότερους δίσκους στην πορεία της εταιρείας. Θα ήθελες να συνεχίσεις με αυτό το ρυθμό ή το αφήνεις στη τύχη και βλέπεις τι υλικό έχεις στα χέρια σου; Έχει άμεση σχέση με το υλικό αλλά δεν θέλω κιόλας να το παρακάνω ή να μπερδέψω τα πράγματα. Όμως λαμβάνω ένα σκασμό καλά κομμάτια και θα ήταν λάθος να τα χαραμίσω. Νομίζω πως θα κινηθώ σε 10-15 δίσκους της Crème Organization, 5-10 στην R-Zone κι όπως και πριν, σύντομα θα κάνω μια ακόμα ετικέτα που θα διαχωρίζεται απ’τις άλλες δύο. Όταν φτιάχνεις κι άλλες εταιρείες έχεις την ευκαιρία να πειραματιστείς παραπάνω αφού ο ήχος και η εικόνα της CO έχει καθιερωθεί αρκετά πλέον.
Είναι συνειδητή η απόφασή σου να αποφύγεις την παραγωγή και να εστιάσεις στο DJing? Το θεωρείς πιθανό να αλλάξεις γνώμη; Δεν συμβαίνει συνειδητά. Να γίνεις καλός στην παραγωγή προϋποθέτει άπειρο χρόνο και το DJing απαιτεί τελείως διαφορετικές ικανότητες. Για την ώρα δεν το βλέπω να συμβαίνει γιατί δεν είναι πολύ ψηλά στη λίστα με τις προτεραιότητες μου.
Μπορείς να μας πεις μερικά πράγματα για τη σειρά που τρέχεις στην R-Zone; Η ανωνυμία δεν είναι και πολύ εύκολη πια. Τι σχεδιάζεις σε αυτό το κομμάτι; Έχω ήδη κάποια έτοιμα ΕΡ για τη σειρά. Η ανωνυμία μπορεί να διατηρηθεί ακόμα, αρκεί να συμφωνήσει ο καλλιτέχνης αλλά δεν χρειάζεται να γίνει και μεγάλο μυστικό. Απλά θέλω, για αλλαγή, η υπογραφή του εκάστοτε κομματιού να μην έχει τόση σημασία. Θέλω τον κόσμο να κρίνει αυτούς τους δίσκους κρίνοντας τη μουσική κι όχι με βάση τον καλλιτέχνη.
Αναλυτικό πρόγραμμα
Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015
six d.o.g.s, -1 (basement)
Προβολή: The Sound of Belgium (19.00 – 20.15)
Live Acts: Valerio Tricoli, Svarte Greiner, Virilio (21.00 – 00.00)
six d.o.g.s, Gig space (μετά τα μεσάνυχτα)
Kangding Ray (live), Headless Horseman (live), ANFS (live), Kondaktor, Morah
six d.o.g.s, Bar
Chris OD, Υπάρχει Πρόβλημα Αμαλία
Είσοδος: 12€
astron bar (μετά τα μεσάνυχτα)
Τάκη 3, Ψυρρή
DJ TLR, Unmoved mover, Saradis
Είσοδος ελεύθερη
Σάββατο 14 Μαρτίου 2015
Space Under (Workshops, Screening, Installation)
Νοταρά 49, Εξάρχεια
Workshops:
11.30 – 13.30: Max/MSP – A graphical real-time Music Programming Environment
Εισηγητής: Λάμπρος Πηγούνης
Αριθμός συμμετεχόντων: 15
Για κράτηση θέσεων στείλτε email στο info@fasmafestival.com με θέμα “FASMA Workshop Max/MSP”, με το ονοματεπώνυμό σας και τηλέφωνο επικοινωνίας.
14.00 – 16.00: Οι κρυφοί θόρυβοι της καθημερινότητας – Κατασκεύασε το δικό σου μικρόφωνο επαφής
Εισηγητής: Tomash Ghz
Αριθμός συμμετεχόντων: 15
Κράτηση θέσεων με συνεισφορά 10€ μέσω PayPal
16.30 – 19.30: Introduction in TouchDesigner – Creating Real Time Content
Εισηγητής: Andrew Quinn
Αριθμός συμμετεχόντων: 15
Για κράτηση θέσεων στείλτε email στο info@fasmafestival.com με θέμα “FASMA Workshop TouchDesigner”, με το ονοματεπώνυμό σας και τηλέφωνο επικοινωνίας.
Για αναλυτικές πληροφορίες των εργαστηρίων και συμμμετοχή επισκεφθείτε το: http://athens.sae.edu/fasmafestival
Προβολή (20.00 – 21.00):
Sähkö The movie – Documentary on Finnish techno label Sähkö Recordings in its mid-90s prime
Installation (21.15):
SpaceTime Helix
Performance by Michela Pelusio & Stratos Bichakis
Artower Agora (μετά τα μεσάνυχτα)
Αρμοδίου 10, Πλατεία Βαρβάκειου Αγοράς
Είσοδος: 10€
Delta Funktionen, Skatebård, Dream Weapons, Hydroessa, Mackenzie
astron bar (μετά τα μεσάνυχτα)
Τάκη 3, Ψυρρή
Είσοδος ελεύθερη
Beneath, John Templeton, Nemmett
Κυριακή 15 Μαρτίου 2015
Secret Afternoon Closing Party – Αποκλειστική είσοδος στους κατόχους τριήμερου εισιτηρίου
XDB, Terra Exotica, be uncensored DJs
Περισσότερες πληροφορίες στο fasmafestival.com (τα τριήμερα εισιτήρια είναι ήδη Sold Out)