Σήμερα 5/4 συμπληρώθηκαν 21 χρόνια από την στιγμή που ο Kurt Cobain πάτησε την σκανδάλη και τίναξε τα μυαλά του στον άερα, επιβεβαιώνοντας ότι τελικά η μοίρα του ήταν μια αυτοεκπληρούμενη προφητεία. “It’s better to burn out that to fade away”, η περίφημη φράση από το σημείωμα αυτοκτονίας (στίχος από το “Hey Hey (My My)” του Neil Young), συμπύκνωσε το βίο του icon που πυροδότησε την εφηβεία των σημερινών 30somethings, προκαλώντας το τελευταίο μεγάλο ηλεκτροσόκ που εφάρμοσε η κιθαριστική μουσική στην ποπ κουλτούρα. Αλλά για όλα αυτά, για την ενσάρκωση του μηδενισμού των 90s στο χαριτωμένο πρόσωπο του Kurt, για την ανθρωποφαγική προσέγγιση της προσωπικής του ζωής από τα μίντια που τον έκανε να ασφυκτιά, για το μοναδικό κράμα Black Sabbath, punk και Beatles που έκανε το Nevermind δίσκο – φαινόμενο έχουν γραφτεί άπειρες λέξεις κι έχουν γυριστεί ανάλογα ντοκιμαντέρ. Τελευταίο, το Kurt Cobain: Montage of Heck που θα βγει στις αίθουσες το καλοκαίρι (δείτε εδώ το τρέιλερ του).
Όμως το πιο διάσημο ντοκιμαντέρ στη μνήμη του είναι -όχι τυχαία- το πρώτο που γυρίστηκε πίσω στα 1998 κι εκείνο που ερεύνησε/έθεσε ερωτήματα σχετικά με τις συνθήκες του θανάτου του. Ή για να είμαστε ακριβείς σχετικά με την ανάμειξη της αμφιλεγόμενης χήρας Courtney Love στην αυτοκτονία. Ο βραβευμένος βρετανός ντοκιμαντερίστας, Nick Broomfield (που τέσσερα χρόνια νωρίτερα είχε γυρίσει το Tracking Down Maggie και τέσσερα χρόνια αργότερα έδωσε το, επίσης πολυσυζητημένο, Biggie & Tupac) ξεκινά από την “αποκάλυψη” του ιδιωτικού ντετέκτιβ Tom Grant που υποστήριζε ότι η Courtney μπορεί και να είχε συνωμοτήσει προκειμένου να ωθήσει τον Kurt στο θάνατο και ότι τον είχε προσλάβει για να ερευνήσει αν όντως επρόκειτο για αυτοκτονία απλά για το ξεκάρφωμα. Και με αφορμή αυτές τις, αμφιβόλου εγκυρότητας, αιτιάσεις, ο Broomfield βουτά σε ένα σύμπαν που περιστρεφόταν γύρω από το διάσημο ζευγάρι, αλλά δεν είχε να κάνει με τη λάμψη και τη δόξα. Ντίλερ, στρίπερ, πανκ τραγουδιστές με alias El Duche, προμηθευτές όπλων και μια σειρά από περίεργους παρασιτικούς τύπους από την white trash Αμερική που ζούσαν στην σκιά ενός εκκωφαντικού ποπ ειδώλου, προσπαθώντας να απομυζήσουν ότι μπορούσαν.
Ακόμα κι αν έχουν περάσει 17 χρόνια, το doc του Broomfield παρότι ποτέ δεν απέδειξε κάποια από τα υπονοούμενά του θεωρείται κλασικό και, φυσικά, τον έβαλε στο στόχαστρο της Courtney που τον μήνυσε/κυνήγησε/απείλησε/καταράστηκε/τραμπούκισε ακόμα και με φυσικό τρόπο. Ο χρόνος μας έχει δείξει ότι μάλλον δεν ευσταθούν αυτά που τόλμησε να υποστηρίξει, όμως αυτό που έχει σημασία είναι η άλλη πλευρά της ζωής του τελευταίου οικουμενικού πόστερ των εφηβικών δωματίων σε όλον τον κόσμο. Και προτελευταίου μέλους του καταραμένου “Club 27”.
Καλή προβολή…