Η Cleo43 μας προσκαλεί στα εγκαίνια της έκθεσής της “Νο Wonder”

Η εικαστικός και street artist Cleo43 παρουσιάζει στο Barrett την τελευταία της δουλειά με τίτλο No Wonder, που αποτελείται απο μια σειρά καμβάδων με μεικτή τεχνική σε διαφορετικά μεγέθη. Τα μονοχρωματικά αυτά έργα δανείζονται εικόνες από μια κάλτ γερμανική ερωτική ταινία της δεκαετίας του ’70 με τίτλο Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων πάνω στην οποία έπεσε τυχαία ψάχνωντας κάτι σχετικό με το βιβλίο του Λιούις Κάρολ. Φυσικά η ταινία υπήρξε απλά η αφορμή για να μπορέσει η Cleo43 μέσα από τα έργα της να θείξει το θέμα του σεξισμού συλλήβδην, αλλά και συγκεκριμένα στην ελληνική κοινωνία. Για αυτό το λόγο έχει  συνδυάσει αντιφατικά τις ερωτικές εικόνες με μοτίβα απο παραδοσιακά σεμεδάκια και δαντέλες.

«Σαν άνθρωπος και σαν καλλιτέχνης πιστεύω πολύ στη γυναίκα και σε αυτά που μπορεί να κάνει σε πολλαπλά επίπεδα. Είναι πολύ έντονο, ακόμα και σήμερα στο 2015, ότι η γυναίκα αντιμετωπίζεται πρώτα ως αντικείμενο σεξ και έπειτα, ως ένας άνθρωπος που έχει κάποια πράγματα να πει. Αν για παράδειγμα  μια γυναίκα είναι πιο απελευθερωμένη, αυτομάτως θεωρείται και έτοιμη να κάνει σεξ με τον οποιονδήποτε. Στο πορνό οι εικόνες είναι κατ’εξοχήν υποτιμητικές και εξευτελιστικέςα και αντικειμενοποιούν το γυναικείο σώμα, το υποτάσσουν στην αντρική ματιά προς αποκλειστική κατανάλωση και χρήση απο τον άντρα. Σε μια κοινωνία όπως η ελληνική, που ο σεξισμός είναι τόσο εσωτερικευμένος, νομιμοποιημένος και κυρίαρχος,το αρχέτυπο της καταπιεσμένης και υποδουλωμένης  γυναίκας είναι ουσιαστικά ο κανόνας. Η τέχνη για μένα είναι μια μορφή επικοινωνίας.  Με τα έργα μου θέλω να φέρω σε μια αντίθεση το αρχαίτυπο της παραδοσιακής γυναίκας, που πλέκει κεντάει και δε μιλάει με το ρόλο της γυναίκας σήμερα,  και δεν εννοώ μόνο τους πολλαπλούς της ρόλους, δε θέλω να  τη γδύσω από τον ερωτισμό που έχει δικαίωμα να εκπέμπει, αλλά το πόσο σεξιστικά μπορεί να αντιμετωπιστεί ο δυναμισμός που μια γυναίκα επιδεικνύει. Μερικοί που είδαν τα έργα νόμιζαν ότι τα έχει κάνει άντρας, όταν έμαθαν ότι είμαι γυναίκα ακούστηκαν πολλά θετικά σχόλια, που δεν περίμενα, αλλά υπήρξαν και απόψεις του τύπου «Ιιι! Δεν ντρέπεσαι!». Είναι συνεπώς πολύ σημαντικό για εμένα το γεγονός ότι είμαι γυναίκα και έχω κάνει αυτή την έκθεση, ακριβώς γιατί πάει το όλο θέμα ακόμα πιο βαθιά». 

Η Cleo43 με μια από τις μάσκες που φτιάχνει η ίδια.

Η έκθεση της Cleo43 θα συνεχιστεί μέχρι τον Σεπτέμβριο στο μπαρ Barrett, Πρωτογένους 11, Ψυρρή.
Φιλίππα Δημητριάδη

Η Φιλίππα Δημητριάδη είναι δημοσιογράφος. Γεννήθηκε το 1990 στην Αθήνα, όπου μεγάλωσε και ζει μέχρι σήμερα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

Share
Published by
Φιλίππα Δημητριάδη