ΣΙΝΕΜΑ

Πέντε από τις καλύτερες νεανικές ταινίες του 2022 έρχονται στο 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Λίγες εβδομάδες μας χωρίζουν από την 63η διοργάνωση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και ήδη έχει ανοίξει η όρεξη στους σινεφίλ με τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις των ταινιών έναρξης και λήξης: το αυτοβιογραφικό The Fabelmans του Στίβεν Σπίλμπεργκ θα σηκώσει την αυλαία του φεστιβάλ την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου, με πρωταγωνιστές την Μισέλ Γουίλιαμς και τον Πολ Ντέινο, σαφείς οσκαρικές βλέψεις και ερχόμενο κατευθείαν από το Φεστιβάλ του Τορόντο, όπου απέσπασε το βραβείο κοινού. Το φεστιβάλ θα κλείσει με το anti-biopic Κορσές της Μαρί Κρόιτσερ, με την Βίκι Κριπς (Αόρατη Κλωστή) στο ρόλο της αυτοκράτειρας Σίσσυ. Η ταινία πριν λίγες μέρες κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου, ενώ η Κριπς βραβεύτηκε στις Κάννες για την ερμηνεία της.

Παρακάτω, η Popaganda ανακοινώνει πέντε τίτλους από τις παράλληλες ενότητες του φεστιβάλ, Ανοιχτοί Ορίζοντες και Film Forward, που αποτελούν μερικές από τις πιο συναρπαστικές προτάσεις του παγκόσμιου σινεμά για το τι σημαίνει να είσαι έφηβος ή 20άρης σήμερα. Ανάμεσά τους, μια από τις καλύτερες ταινίες που είδαμε στο φετινό Sundance, Η Έμιλι Η Κακοποιός (Emily the Criminal), με την Όμπρεϊ Πλάζα στον καλύτερό της ρόλο μέχρι τώρα, το queer love story και ισλανδική υποβολή στα Όσκαρ, Όμορφα Πλάσματα (Beautiful Beings), το ισπανικό δράμα σχέσεων, Φελλός (Suro), και το αναμφισβήτητα επίκαιρο Sonne στο οποίο το “Losing My Religion” των R.E.M. γίνεται μια πολύ κυριολεκτική αφορμή για μια κοριτσίστικη επανάσταση. 

Μπορείτε να διαβάσετε τις επίσημες λεπτομέρειες των ταινιών πιο κάτω, μέχρι την επίσημη παρουσίαση του προγράμματος του φεστιβάλ αυτή την Τρίτη 25 Οκτωβρίου.

Sonne

Sonne (σκηνοθεσία Kurdwin Ayub)

Τρεις έφηβες κοπέλες από τη Βιέννη χορεύουν έξαλλα φορώντας χιτζάμπ και τραγουδούν ένα ποπ τραγούδι. Ένα βίντεο τους που απαθανατίζει τη σκηνή, ανεβαίνει στο YouTube και τις κάνει διάσημες σε ένα βράδυ, ειδικότερα στους Κούρδους Μουσουλμάνους. Η Γιεσμίν, η μόνη από τις τρεις φίλες που είναι και η ίδια Κούρδη, αποστασιοποιείται όλο και περισσότερο από την κουλτούρα της. Η Νάτι και η Μπέλα απ’ την άλλη, φαίνεται να συνεπαίρνονται από έναν κόσμο που είναι για εκείνες ξένος. Όταν τα κορίτσια συναντούν δύο νεαρούς Κούρδους πατριώτες, η κατάσταση κινδυνεύει να εκτροχιαστεί. Μία ταινία για τους νέους που παγιδεύονται μεταξύ του κόσμου των κοινωνικών μέσων και της ανακάλυψης του εαυτού, μία ιστορία για νέες γυναίκες με ανυπότακτο πνεύμα. (Προβάλλεται στην ενότητα Aνοιχτοί Ορίζοντες –  Αnother Take.)

Η Όμπρεϊ Πλάζα στο Η Έμιλι η κακοποιός

Η Έμιλυ η κακοποιός (σκηνοθεσία Τζον Πάτον Φορντ)

Η Έμιλι πνίγεται από τα χρέη του φοιτητικού της δανείου και είναι αποκλεισμένη από την αγορά εργασίας λόγω του κάπως βεβαρυμένου ποινικού μητρώου της. Αναζητώντας απεγνωσμένα κάποιου είδους εισόδημα, αναλαμβάνει μια ύποπτη δουλειά ως «χαζή πελάτισσα», αγοράζοντας προϊόντα με κλεμμένες πιστωτικές που της παρέχει ένας μεσάζοντας, ο Γιουσέφ. Καθώς περνάει από μια σειρά συνεντεύξεων που δεν οδηγούν πουθενά, η Έμιλι δεν θα αργήσει να γοητευτεί από το εύκολο χρήμα και τις παράνομες συγκινήσεις της καπιταλιστικής μαύρης αγοράς, αλλά και από τον χαρισματικό μέντορά της. (Προβάλλεται στην ενότητα Aνοιχτοί Ορίζοντες)

Όμορφα πλάσματα

Όμορφα Πλάσματα (σκηνοθεσία Γκούδμουντουρ Άρναρ Γκούδμουντσον)

Ο Άντι, ένα αγόρι που μεγάλωσε με τη μάντισσα μητέρα του, αποφασίζει να πάρει υπό την προστασία του έναν παρείσακτο νεαρό, θύμα bullying, και να τον κάνει μέλος της περιθωριακής παρέας του. Χωρίς την επίβλεψη των ενηλίκων, τα αγόρια διερευνούν τα όρια της επιθετικότητας και της βίας, ενώ παράλληλα μαθαίνουν για την αφοσίωση και την αγάπη. Καθώς η συμπεριφορά τους τούς εκτροχιάζει σε συνθήκες απειλητικές για τη ζωή τους, ο Άντι αρχίζει να βλέπει οράματα στον ύπνο του. Θα καταφέρει με τη διαίσθηση που έχει αναπτύξει να οδηγήσει τον ίδιο και τους φίλους του σε ένα ασφαλές μονοπάτι; Ή θα χαθούν επ’ αόριστον στον κόσμο της βίας; (Προβάλλεται στην ενότητα Aνοιχτοί Ορίζοντες)

Φελλός

Φελλός (σκηνοθεσία Μικέλ Γκουρέα)

Η Ελένα και ο Ιβάν ετοιμάζονται να ξεκινήσουν ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή τους: Φεύγουν από τη μεγαλούπολη της Βαρκελώνης και μετακομίζουν στην ύπαιθρο της Καταλονίας για να καταλάβουν μια φυτεία βελανιδιών που παράγουν φελλό. Η επιχείρησή τους θα τους ανοίξει νέες προοπτικές, μόνο που θα πρέπει επίσης να λειτουργεί δίκαια και βιώσιμα. Το ζευγάρι με τα τόσα ιδανικά καλείται να αντιμετωπίσει τη σκληρή πραγματικότητα: η πόλη, η χώρα, η επιθυμία, η πραγματικότητα και οι έμφυλοι ρόλοι έρχονται σε σύγκρουση. Οι δυο τους οδεύουν προς μια κρίση που δεν θα δοκιμάσει μόνο την κοινή τους αποστολή, αλλά και τον πυρήνα της σχέσης τους. Με ανάλαφρες πινελιές, λεπτούς υπαινιγμούς και τις όλο νόημα ματιές που ανταλλάσσουν οι κεντρικοί χαρακτήρες, η ταινία μιλά για το δύσκολο στοίχημα της ισορροπίας δυνάμεων σε μια σύγχρονη σχέση. (Προβάλλεται στην ενότητα Aνοιχτοί Ορίζοντες)

Η Ίνγκριντ Ιζενσέ στο Πρότζεκτ Φάντασμα

Πρότζεκτ-φάντασμα (σκηνοθεσία Ρομπέρτο Ντοβέρις)

Ο Πάμπλο είναι ένας νέος ηθοποιός που ονειρεύεται να πρωταγωνιστήσει σε ταινία. Βέβαια, για να βγάλει τα προς το ζην αναγκάζεται να απασχολείται από ιατρικές σχολές και αμφιβόλου ποιότητας συνεδρίες εναλλακτικής θεραπείας, συμμετέχοντας σε πειραματικές μελέτες. Όμως δεν συναντά δυσκολίες μόνο στην καριέρα του: ολόκληρη η ζωή του φαίνεται να έχει πισωγυρίσματα, καθώς είναι ακόμα ερωτευμένος με τον επιτυχημένο πρώην του, ενώ ο συγκάτοικος του εξαφανίστηκε χωρίς να έχει πληρώσει το νοίκι, αφήνοντας πίσω του διάφορα προβλήματα – μεταξύ αυτών… ένα φάντασμα. Αυτή είναι η αρχή του ταξιδιού του Πάμπλο, ο οποίος τριγυρίζει σε μια ήσυχη, απόκεντρη γειτονιά του Σαντιάγκο της Χιλής, γνωρίζει νέους φίλους και συμμάχους, και ανακαλύπτει πως ο δρόμος για τα όνειρά του θα είναι πιο περίπλοκος και πιο παράξενος απ’ ό,τι φανταζόταν. Γυρισμένη στις αρχές του 2021 –όταν ακόμα η Χιλή τελούσε υπό καθεστώς αυστηρών περιορισμών λόγω της πανδημίας– και εμπνευσμένη από προσωπικές εμπειρίες και σημεία αναφοράς του σκηνοθέτη, αυτή η ιδιόρρυθμη κωμωδία δίνει μια νέα ερμηνεία του είδους του indie σινεμά, με στιγμές δράματος και αγνού τρόμου να εναλλάσσονται με σκηνές αμιγούς μιλένιαλ ενδοσκόπησης. (Προβάλλεται στην ενότητα Film Forward)

Μάρα Θεοδωροπούλου

Share
Published by
Μάρα Θεοδωροπούλου