Εάν το μάτι σας έχει πάρει κάπου κάτι πολύχρωμα ημερολόγια με vintage pop art αισθητική στα οποία παρελαύνουν φασολάδες, ραδιοφωνα, η ελληνίδα μάνα αλλά…και ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης ή θυμάστε την εικονογράφηση-παραμύθι στο artwork του Primal της Monika, τότε πρέπει να μάθετε ότι πίσω από όλα αυτά κρύβεται το Bob Studio, μέσα από το οποίο ξεπήδησε και ο 26χρονος Χρήστος Ζαφειριάδης, εικονογράφος και graphic designer που έχει καταφέρει μαζί με την ομάδα του στούντιο πολυάριθμες διακρίσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Το ημερολόγιο Bob Studio 2016 απέσπασε Χρυσό Βραβείο εικονογράφησης στα ΕΒΓΕ και bronze στην κατηγορία εκδόσεις στα European Design awards 2016.
Αλλά, πόσο φουσκώνεις από περηφάνεια όταν ο Terry Gilliam κάνει θετικό σχόλιο για την αφίσα που κάνεις για την ταινία του; Ας αφήσουμε τον ίδιο να μας τα πει καλύτερα.
Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη γραφιστική και το illustration; Από μικρός ασχολήθηκα με τη ζωγραφική. Όταν έφτασε η ώρα να σπουδάσω ανακάλυψα την γραφιστική και αποφάσισα ότι είναι αυτό που θέλω να κάνω. Λόγω της ζωγραφικής υποσυνείδητα χρησιμοποιούσα αρκετά την εικονογράφηση μαζί με την γραφιστική. Αφού τελείωσα την σχολή και μπήκα στην ομάδα του Bob Studio ξεκαθάρισα στο μυαλό μου τι σημαίνει εικονογράφηση και πώς μπορώ να τη χρησιμοποιήσω σωστά στη δουλειά μου.
Έχεις λάβει πολυάριθμες διακρίσεις για τις δουλειές σου. Πώς ένιωσες γι’ αυτές, ήταν κάτι που το περίμενες; Προσπαθώ να αντιμετωπίζω κάθε project μοναδικά, τόσο τα προσωπικά μου όσο και αυτά που δουλεύω στο Bob Studio. Αυτό προϋποθέτει μεγάλη προσπάθεια ώστε να φτάσω στο ιδανικό αποτέλεσμα. Οπότε κάθε διάκριση νιώθω ότι πιστοποιεί την επιτυχία αυτού του σκοπού. Δεν νομίζω ότι μπορείς να είσαι σίγουρος ποια projects σου θα βραβευτούν, είναι αρκετοί παράγοντες που το καθορίζουν. Απλά πιστεύεις σε κάποια περισσότερο.
Πώς νιώθει κανείς όταν ο Terry Gilliam κάνει θετικό σχόλιο για την αφίσα που έχει κάνει για την ταινία του (σημ. για το Zero Theorem); Πραγματικά ήταν μοναδικό το συναίσθημα! Όταν διάβασα το post που έκανε στο Facebook λέγοντας πόσο του άρεσαν οι αφίσες μας δεν το πίστευα! Το να δέχεσαι θετικά σχόλια για τη δουλειά σου από έναν τόσο μεγάλο καλλιτέχνη, είναι η επιβράβευση όλης της προσπάθειας που έχεις καταβάλλει.
Στις δουλειές σου είναι εμφανείς οι επιρροές από την pop art. Υπάρχουν συγκεκριμένοι καλλιτέχνες τους οποίους έχεις ως ορόσημο; Γενικά προσπαθώ να χρησιμοποιώ διαφορετικά στυλ εικονογράφησης, αναλόγως με το project που εργάζομαι. Προσωπικά πιστεύω ότι είναι πιο χρήσιμο, από το να εξελίξεις αποκλειστικά ένα, γιατί έτσι έχεις μεγαλύτερη ευελιξία. Θαυμάζω αρκετούς σύγχρονους εικονογράφους και δημιουργικά γραφεία, όπως οι ilovedust, ο Jean Jullien και η Malika Favre.
Πώς γίνονται οι δουλειές στο Bob Studio και ποιά η δική σου θέση; Η φιλοσοφία του Bob Studio βασίζεται στην ομαδικότητα. Προσπαθούμε να δουλεύουμε τα projects όλοι μαζί μοιράζοντας τις αρμοδιότητες, από το brainstorming μέχρι την τελική παραγωγή. Εγώ ασχολούμαι κυρίως με τον σχεδιασμό και τις εικονογραφήσεις.
Σε αντίθεση με την πολύχρωμη πανδαισία των δουλειών του Bob Studio, βλέπουμε πως η δουλειά σου στο album Primal της Monika είναι αρκετά πιο minimal αισθητικής. Πώς έγινε αυτή η επιλογή; Εμπνεύστηκες από τη μουσική του album για το αποτέλεσμα; Στο Primal, εικονογράφησα ένα τραγούδι της Monika, το Forever yours, το οποίο αφηγείται μια ιστορία αγάπης. Ακούγοντας το προσπάθησα να μπω στο μυαλό της, φανταζόμουν την ίδια να γράφει τους στίχους στο τετράδιο της και να σκιτσάρει εικόνες γύρω τους. Το αποτέλεσμα ήταν μια οπτικοποίηση του τραγουδιού, σαν παραμύθι, η οποία δένει αρμονικά με την μελωδία του.